Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36204 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Seat Cordoba III

Data publikacji: Autor: pim

 Nowy Seat Cordoba wygląda zgrabniej od poprzednika, choć jest nieco większy. A ponadto jest także zgrabniejsza niż hatchback, na bazie którego została wykonana.

Nowy seat cordoba wygląda zgrabniej od poprzednika, choć jest nieco większy. A ponadto, co w przypadku małych sedanów nie jest regułą, jest także zgrabniejsza niż hatchback, na bazie którego została wykonana.

Podobnie, jak nowa ibiza, cordoba jest dość sztywnym samochodem, który ma zachować sportowy image, mimo rodzinnego nadwozia sedana. W stosunku do poprzedniej cordoby, nowy model jest nieco większy - o 12 cm dłuższy, o 6 cm szerszy, o 2 cm wyższy, a także rozstaw osi zwiększył się o 2 cm. Przybyło więc trochę miejsca w środku. Bagażnik także powiększono o 30 litrów. Podobnie, jak w poprzedniej generacji, duży bagażnik wynika z wysokości tylnej części samochodu. Nowa cordoba wygląda jednak znacznie zgrabniej i bardziej harmonijnie od poprzedniczki.

W porównaniu z poprzednią generacją zyskał także wygląd wnętrza nowej cordoby. Jest nieco bardziej eleganckie, ale zdecydowanie sportowo stylizowane, z podkreśleniem miejsca kierowcy. Poprawiły się także materiały z jakich zrobiono tapicerkę i deskę rozdzielczą.

Jak przystało na samochód rodzinny, cordoba ma wysoki poziom bezpieczeństwa. W wyposażeniu standardowym są dwie poduszki powietrzne (poduszkę pasażera można wyłączyć) i ABS. Dostępne są także: system stabilizacyjny ESP i system kontroli trakcji TCS (w niektórych wersjach w standardzie).

Silniki i płytę podłogową cordoba, podobnie jak w poprzedniej generacji, dzieli z ibizą. Jeździ więc pewnie, choć twarde zawieszenie daje odczuć dziury w nawierzchni. Prowadzenie samochodu ułatwia standardowe we wszystkich wersjach elektro-hydrauliczne wspomaganie kierownicy, które zmienia siłę w zależności od prędkości samochodu.

Najsłabszy silnik benzynowy 1,4 ma moc 75 KM. Dostępny jest także stukonny silnik 1,4 l. Najsilniejszy w gamie jest turbodiesel 1,9 l o mocy 130 KM. Samochód w wersji sport z tym właśnie silnikiem jest najdroższą wersją cordoby. Kosztuje 69 900 złotych. Obok dwóch silników TDI (100 KM i 130 KM) w gamie diesli jest jeszcze wolnossący silnik o mocy 64 KM.

Jak dotąd cordoba była najlepiej sprzedającym się modelem Seata - co drugie sprzedawane w Polsce auto tej marki to cordoba. Nowy model może pozycję tego samochodu tylko poprawić.

Konkurenci

model seat cordoba fiat albea renault thalia
silnik 1,4 16V 1,2 16V 1,4
moc (KM) 75 80 75
maks. moment obr (Nm) 126 114 114
prędkość maks. (km/h) 176 162 170
przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) 13,6 13,5 12,5
średnie spalanie (l/100 km) 6,4 7,0 7,1
poj. bagażnika (l) 485 460 510
cena (zł) 42 990 42 700 38 100

w wyposażeniu fiata albea i renault thalia nie ma ABS


Wnętrze cordoby jest takie samo, jak w ibizie. Ale jej zdecydowanym plusem jest bagażnik o pojemności 485 l (o 30 l więcej niż w "starej" cordobie).

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

SEAT Cordoba dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

SEAT Cordoba Cena

Części dla marki SEAT

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

477 zł