Seat Ibiza 1.4

tekst i zdjęcia: Piotr Myszor
Ma dwie twarze. Przy niższych obrotach silnika jest stateczny i dość leniwy, ale po przekroczeniu 4 tys. staje się szybkim autem o sportowym zacięciu.

Seat ibiza 1,4

Seat Ibiza 1.4

Seat ibiza w swojej nowej postaci jest jeszcze bardziej "usportowionym" autkiem niż w poprzedniej. Bardziej dynamiczna jest sylwetka i stylizacja nadwozia. Zawieszenie także stało się twardsze. Samochód lepiej czuje się więc na równym asfalcie, lepiej pokonuje zakręty, jest bardziej stabilny. Niestety odbija się to nieco na komforcie jazdy dziurawymi drogami. Trzeba się przygotować na tępe i wyraźne uderzenia o nierówności, ale i z nimi samochód może sobie poradzić. Podczas podróży z Warszawy uciekałem nocą z korka na "gierkówce" jadąc przez pola (taką drogą jak na zdjęciach samochodu). Przebyłem tą drogę dość szybko, bez strat w moim uzębieniu i podwoziu czy zderzakach ibizy.
W zawieszeniu ibizy połączono sztywne amortyzatory z miękkimi sprężynami, więc wyboje choć wyraźnie odczuwalne, można w tym aucie znieść. Zachowanie samochodu na drodze poprawia seryjnie montowany ABS, a dobre hamulce dają kierowcy większe poczucie bezpieczeństwa. Twarde fotele z mocnym trzymaniem bocznym pomagają w dynamicznej jeździe. Na szczęście są dość ergonomicznie zaprojektowane, i nie męczą na dłuższych trasach.
Jeździłem samochodem ze stukonnym silnikiem 1,4 l. Kiedy wyprowadziłem samochód ze stacji serwisowej, gdzie go odbierałem, byłem raczej rozczarowany. Po stukonnym silniku spodziewałem się więcej. Mimo naciskania pedału gazu samochód szedł do przodu dość opornie, bez większego entuzjazmu. Na szczęście uprzedzono mnie, żebym ocenił go dopiero po przekroczeniu 4000 obrotów. Faktycznie, kiedy już wyjechałem poza miasto i mogłem się nieco rozpędzić, samochód zaczął inaczej się zachowywać. Przyspieszał chętnie i szybko reagował na gaz, umożliwiając skuteczne wyprzedzanie. Można więc powiedzieć, że ta wersja ma dwie twarze - stateczną i spokojną przy wolnym toczeniu się miejskimi ulicami i dynamiczną, szybką na drogi, umożliwiające taką jazdę.
Wnętrze jest nieco ciekawiej wykończone niż w poprzedniej generacji. Wykorzystano lepsze materiały, bardziej zróżnicowane plastyki. Nadal jest to wnętrze tańszego auta, ale przyjemne i wygodne. Okrągłe zegary o wloty powietrza oraz zwrócenie konsoli środkowej do kierowcy nadają wnętrzu bardziej sportowego charakteru.

modelseat ibizarenault cliotoyota yaris
silnik1,41,41,5
moc (KM)10098105
maks. moment obr (Nm)126127143
prędkość maks. (km/h)191185180
przyspieszenie 0 - 100 km/h (s)11,210,59,0
spalanie (l/100 km)6,96,76,8
cena (PLN)48 00043 00060 000
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty