Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36476 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Seat Ibiza ST

Data publikacji:

Seat Ibiza ST, Fot: Seat W 2008 roku Seat zaprezentował w Genewie koncept Bocanegra, który był zwiastunem najnowszej, czwartej generacji Ibizy. Oferta ograniczająca się na początku do pięciodrzwiowego oraz trzydrzwiowego hatchbacka, w 2010 roku została poszerzona o wersję kombi – Ibizę ST (Sport Tourer) - dostępną w salonach od 44 990 zł.

Za projekt Ibizy odpowiedzialny jest belgijski projektant Luc Donckerwolke Seat Ibiza ST, Fot: Seat (znany z takich projektów jak Lamborghini Diablo, Murciélago oraz Gallardo). Ibiza zbudowana na tej samej płycie podłogowej co Skoda Fabia i Volkswagen Polo wygląda dynamicznie i nowocześnie. Minęły już czasy kiedy do produkowanego hatchbacka „doklejano” większy bagażnik. Obecnie kombi mimo, że budowane na bazie krótszego nadwozia, musi mieć swoją indywidualną linię i charakter. Nadwozie Sport Tourer to ostre linie i wyraziste krawędzie, które mają podkreślić sportowe aspiracje marki. Tył auta to ta część nadwozia, która najbardziej zmieniła się w stosunku do pierwowzoru. Dzięki dzielonym światłom tylnym oraz spoilerowi dachowemu z wbudowanym światłem stop, tył Ibizy ST wygląda równie oryginalnie jak reszta nadwozia.


Wydłużenie nadwozia pięciodrzwiowego hatchbacka o 175 mm pozwoliło powiększyć przestrzeń ładunkową o 138 l. Dostęp do bagażnika o pojemności 430 litrów (po złożeniu oparcia tylnej kanapy – 1164 l) ułatwia niski próg załadunku oraz wysoko otwierana duża pokrywa bagażnika.


Seat Ibiza ST, Fot: Seat Przestrzeń pasażerska została zapożyczona z wersji hatchback. Wnętrze wykonane jest z plastików dobrej jakości i o przyjemnej w dotyku fakturze. Czytelne zegary i ergonomiczne rozmieszczenie wszystkich przycisków na konsoli centralnej sprawiają, że korzystanie z klimatyzacji lub radioodtwarzacza jest intuicyjne.

CZYTAJ TAKŻE

Renault Clio Grandtour 1.5 dCI

Peugeot 207 SW


Już w podstawowej wersji wyposażenia oprócz elementów odpowiadających za bezpieczeństwo (ABS, EBV, MSR, cztery poduszki powietrzne) znajdziemy również elektrycznie sterowane szyby przednie oraz manualną klimatyzację. W bogatszej wersji Style lista wyposażenia powiększy się o elektryczne sterowanie szyb tylnych, komputer pokładowy, tempomat, radioodtwarzacz, światła przeciwmgielne oraz lusterka podgrzewane, regulowane i składane elektrycznie.


Fotele przednie z dużym zakresem regulacji pozwalają na zajęcie wygodnej Seat Ibiza ST, Fot: Seat pozycji. Ich twardość oraz dobre trzymanie boczne zapewniają wysoki komfort jazdy. Z tyłu wygodnie będą podróżowały dwie osoby.
Testową Ibizę napędzała jednostka benzynowa dobrze znana ze Skody i Volkswagena o pojemności 1390 cm³ i mocy 85 KM. Silnik dysponujący momentem obrotowym 132 Nm przyspiesza w 12,4 sekundy do 100km/h i osiąga prędkość maksymalną 177 km/h. Ważący 1130 kg Seat Ibiza ST według danych producenta powinien zużywać w mieście 8 l, w trasie 4,7 l, a w cyklu mieszanym 5,9 litra benzyny na 100 kilometrów.


Oprócz silnika 1.4 MPI w ofercie Seata znajdziemy silnik 1.2 MPI o mocy 70 KM i nowoczesną konstrukcję 1.2 TSI dysponującą mocą 105 KM. Gamę silnikową uzupełniają jednostki wysokoprężne o pojemnościach 1.2 i 1.6 litra o mocach od 75 i 90 KM.


Przednie zawieszenie to kolumny McPhersona z trójkątnymi wahaczami, stabilizatorem oraz sprężynami śrubowymi, natomiast z tyłu znajdziemy belkę skrętną, wahacze wzdłużne, stabilizator i sprężyny śrubowe. Wszystko zestrojone dosyć twardo tak, aby połączyć przyjemność prowadzenia z komfortem i bezpieczeństwem jazdy.


Ibiza ST jest droższa od pięciodrzwiowego hatchbacka o 2600 zł. W zamian otrzymamy o 175 mm dłuższe nadwozie i o 135 litrów większy bagażnik. Model ten jest jednym z nielicznych przypadków, kiedy projektantom udało się zwiększyć funkcjonalność pojazdu nie pomniejszając tym samym jego walorów stylistycznych. Hiszpański producent oferuje efektowne kombi z dopracowanym układem jezdnym i przemyślanym wnętrzem.


Wybrane dane techniczne Seata Ibizy ST i konkurentów:

Marka / model Seat Ibiza ST Peugeot 207 SW Renault Clio Grandtour
Wersja Style Active SL Alize
Cena (zł) 51 412 54 490 45 200
Silnik Benzynowy Benzynowy Benzynowy
Pojemność (l) 1.4 1.4 1.2
Moc (KM) 85 95 105
Moment obrotowy (Nm) 132 136 155
Przyśpieszenie 0 - 100 km/h (s) 12,4 13,1 11,2
Prędkość maksymalna (km/h) 177 185 184
Średnie spalanie (l/100 km) 5,9 5,9 5,4
Emisja CO2 (g/km) 139 137 125
Skrzynia biegów manualna, 5 biegów manualna, 5 biegów manualna, 5 biegów
Pojemność bagażnika (l) 430 337 439


Tekst: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

więcej zdjęć Seata Ibizy w naszej galerii
Seat Ibiza ST, Fot: Seat

Seat Ibiza ST, Fot: Seat

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • wig

    Fakt całkiem ładne auto. Estetyce Clio też nie można nić zarzucić. Dla tych co na estetykę nie patrzą polecam Dacie Logan MCV. Ta ma jedynie 700 l bagażnika i kilka tysięcy zostanie na wachę (lub na wyższą utratę wartości)

  • Mecenas

    Ibiza ST jest OK, jedyne czego można się przyczepić to średnia jakość wykończenia wnętrza (wyraźnie słabiej niż w VW Polo) ale już jesienią ma debiutować bliźniak Ibizy ST - VW Polo Variant i z pewnością będzie wykonany podobnie jak wersja hatchback czyli doskonale

  • Komentarz usunięty.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

SEAT Ibiza zdjęcia

SEAT Ibiza dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

SEAT Ibiza Cena

Części dla marki SEAT

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

477 zł