Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Seat Leon Cupra R. Najmocniejsze auto w historii Seata

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski / TVN Turbo / x-news

Seat Leon Cupra R 

Jeśli chodzi o komfort i bezpieczeństwo to Leon Cupra R ma wszystko, co proponuje Seat. Jest zatem m.in. automatyczna klimatyzacja Climatronic czy zestaw multimedialny z ekranem dotykowym z trójwymiarową grafiką i ośmioma głośnikami.

Fot. Wojciech Frelichowski Nazwę Cupra Seat nadaje modelom o sportowej stylistyce oraz mocnych silnikach. Pod maską Leon Cupra R ma jednostkę o mocy 310 KM.

Określenie Cupra powstało z połączenia angielskich wyrazów: cup (puchar) oraz race (wyścig). Pierwszy Seat Cupra pojawił się w 1996 roku. Była to Ibiza z benzynowym silnikiem 2.0 o mocy 150 KM. Natomiast pierwszy Leon w wersji Cupra wyjechał na drogi w 1999 roku. Pod maską miał benzyniaka z turbodoładowaniem o pojemności 1.8 litra i mocy 180 KM.

Zobacz także: Sprzedaż auta - to trzeba zgłosić w urzędzie

Seat Leon Cupra R 

Jeśli chodzi o komfort i bezpieczeństwo to Leon Cupra R ma wszystko, co proponuje Seat. Jest zatem m.in. automatyczna klimatyzacja Climatronic czy zestaw multimedialny z ekranem dotykowym z trójwymiarową grafiką i ośmioma głośnikami.

Fot. Wojciech Frelichowski Teraz Seat proponuje Leona Cuprę R, którego głównym atrybutem jest 2-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 310 KM. Tak mocnej jednostki napędowej w ofercie Seata jeszcze nie było. Aczkolwiek modele Cupra z literą R już były, także w linii modelowej Leona. Było to w roku 2001, kiedy zaproponowano Leona Cuprę R z silnikiem o mocy 210 KM, który później wzmocniono do 225 KM.

Najnowszy Leon Cupra R może się pochwalić nie tylko mocnym silnikiem. Moc tej jednostki koresponduje z dynamicznym projektem nadwozia oraz specjalnym wyposażeniem kabiny. Już nadwozie zwykłego Leona Cupry może wzbudzać emocje. Wersja Cupra R jest jeszcze bardziej wyrafinowana. Auto wyróżnia się aerodynamicznym pakietem z elementami z włókna węglowego i nowymi spojlerami. Do tego dopasowano liczne wstawki w kolorze miedzi, obejmujące m.in. lusterka zewnętrzne czy specjalnie zaprojektowane obręcze ze stopu metali lekkich.

W kabinie głównym atrybutem sportowej stylistyki jest m.in. czarna podsufitka oraz tapicerka będąca kompilacją skóry i alcantary. Tym materiałem obszyto też kierownicę i wykończono jaskrawą stebnówką. W desce rozdzielczej widoczne są wstawki w kolorze miedzi (nawiązują do detali widocznych w nadwoziu) oraz elementy z włókna węglowego. Sportowy charakter wnętrza podkreślają również fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz biało-czarne tarcze zegarów. Detalami, które wzbogacają sportowy design kabiny jest emblemat Cupra na kierownicy oraz stylizowane napisy na oparciach przednich foteli.

Seat Leon Cupra R 

Jeśli chodzi o komfort i bezpieczeństwo to Leon Cupra R ma wszystko, co proponuje Seat. Jest zatem m.in. automatyczna klimatyzacja Climatronic czy zestaw multimedialny z ekranem dotykowym z trójwymiarową grafiką i ośmioma głośnikami.

Fot. Wojciech Frelichowski Jeśli chodzi o komfort i bezpieczeństwo to Leon Cupra R ma wszystko, co proponuje Seat. Jest zatem m.in. automatyczna klimatyzacja Climatronic czy zestaw multimedialny z ekranem dotykowym z trójwymiarową grafiką i ośmioma głośnikami.

Tak jak wspomnieliśmy - główną zaletą tego samochodu jest silnik. To czterocylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 2 litrów, która będzie proponowana w dwóch wersjach. W konfiguracji z dwusprzęgłową, automatyczną, sześciostopniową przekładnią DSG silnika będzie mieć 300 KM. Natomiast w połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną silnik ma 310 KM. W obu przypadkach moment obrotowy trafia na przednią oś. Jak informuje producent, w tej pierwszej wersji auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy, w drugiej - w 5,8 s. To rezultaty godne sportowego auta z górnej półki.

Potężna moc silnika byłaby trudna do opanowania, gdyby nie szereg systemów towarzyszących. Zastosowano zatem jest sportowy, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy. Jego zadaniem jest poprawa trakcji podczas gwałtownego przyspieszania, jak i podczas pokonywania zakrętów.

Do dużych prędkości dostosowano także zawieszenie oraz układ kierowniczy. Wykorzystano amortyzatory o regulowanej sile tłumienia oraz układ CUPRA Drive Profile. System ten zarządza m.in. zawieszeniem, pracą skrzyni biegów czy wspomaganiem kierownicy. Natomiast za skuteczne hamowanie odpowiedzialny jest układ hamulcowy marki Brembo.

Seat Leon Cupra R 

Jeśli chodzi o komfort i bezpieczeństwo to Leon Cupra R ma wszystko, co proponuje Seat. Jest zatem m.in. automatyczna klimatyzacja Climatronic czy zestaw multimedialny z ekranem dotykowym z trójwymiarową grafiką i ośmioma głośnikami.

Fot. Wojciech Frelichowski

Seat Leon Cupra R

Jeśli chodzi o komfort i bezpieczeństwo to Leon Cupra R ma wszystko, co proponuje Seat. Jest zatem m.in. automatyczna klimatyzacja Climatronic czy zestaw multimedialny z ekranem dotykowym z trójwymiarową grafiką i ośmioma głośnikami.

Fot. Wojciech Frelichowski

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • PP (gość)

    310 KM bez napędu 4x4 ma mały sens.

  • Komentarz usunięty.
  • Lertyn (gość)

    Nie taki mały sens, bo poprzedni Focus RS miał ponad 300 koników, a w limitowanej wersji 350 KM. Ale fakt z 4Drive ten leonik zasuwa dużo lepiej.

  • Rabiszon (gość)

    Trochę te lampy z przodu do mnie nie przemawiają, ale ogólnie dość ciekawe auto. Plusem niemców jest to że nie ma problemu do nich z częściami delphi. No i solidne diesle, póki jeszcze można je produkować.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości