Samochód bazuje na Seacie Leonie ST, czyli wersji kombi. Ma wyższy o 27 mm prześwit, osłony podwozia i plastikowe nakładki na progi oraz nadkola. Bagażnik mieści od 587 do 1470 l zależnie od położenia tylnej kanapy. W środku można przewieźć przedmioty o długości do 2,5 m.
W gamie silnikowej znalazły się czterocylindrowe jednostki z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Benzynowy silnik to 1.8 TSI 180 KM, a wysokoprężne to 1.6 TDI 110 KM, 2.0 TDI 150 i 184 KM. Ta ostatnia jednostka standardowo występuje w połączeniu z automatyczną skrzynią dwusprzęgłową DSG.
Za przeniesienie napędu na wszystkie koła odpowiada układ Haldex V, który standardowo ponad 90 proc. momentu obrotowego kieruje na przód. W razie utraty przyczepności szybko przerzuca więcej siły na tylną oś.
Seata Leona X-perince można wyposażyć w szereg systemów i dodatków wspierających kierowcę: układ stabilizacji toru jazdy ESC z funkcją automatycznego hamowania po kolizji, pełne światła LED, aktywny tempomat ACC z Front Assistant, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS, funkcję rozpoznawania zmęczenia czy asystenta pasa ruchu.
Polskiej specyfikacji ani cen jeszcze nie podano.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?