Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Seat Tarraco e-HYBRID. Największy SUV marki zelektryfikowany

Mariusz Michalak
SEAT Tarraco e-HYBRID­ to pierwszy zelektryfikowany SUV w portfolio hiszpańskiej marki. Silnik spalinowy 1.4 TSI w połączeniu z jednostką elektryczną dostarcza moc 245 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Dzięki baterii o pojemności 13 kWh samochód potrafi przejechać w trybie elektrycznym 49 km. Model jest już dostępny w Polsce.

Tarraco e-HYBRID jest drugim oferowanym w Polsce zelektryfikowanym modelem hiszpańskiej marki po Leonie e-HYBRID. Pod maską SUV-a znajduje się zaawansowany napęd hybrydowy plug-in łączący silnik benzynowy 1,4 litra TSI 150 KM z napędem elektrycznym 85 kW i sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią DSG. Układ napędowy zapewnia łączną moc 245 KM i moment obrotowy 400 Nm.  Energia elektryczna jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 13 kWh umieszczonym nisko w tylnej części SUV-a. Dzięki temu zapewniono bardziej równomierny rozkład masy na podwoziu.

Seat Tarraco e-HYBRID. Pełny potencjał hybrydy

Fot. Seat
Fot. Seat

Hybrydowe Tarraco może być napędzane wyłącznie energią elektryczną do osiągnięcia prędkości 140 km/godz. Model zapewnia również zasięg około 49 km (WLTP), zużywając jedynie energię zgromadzoną w akumulatorach. Przy konieczności dłuższych podróży SEAT Tarraco e-HYBRID wykorzystuje zarówno silnik elektryczny, jak i benzynowy, dzięki czemu może zapewnić zasięg do 720 km bez konieczności tankowania.

Samochód zawsze uruchamia się w trybie całkowicie elektrycznym, jeśli tylko poziom naładowania akumulatorów na to pozwala. System przełączy się automatycznie na tryb hybrydowy, kiedy pojemność baterii spadnie poniżej określonego poziomu lub jeśli prędkość pojazdu przekroczy 140 km/godz. Kierowca ma również możliwość ustalenia pożądanego stopnia naładowania akumulatorów w trybie Hybrid. W przypadku, gdy napęd elektryczny rozładuje akumulator do określonego poziomu, układ przełącza się samoczynnie w tryb hybrydowy. Uzupełnienie akumulatorów poprzez port ładowania umieszczony z przodu samochodu zajmuje 3,5 godziny przy użyciu ładowarki o mocy 3,6 kW lub 5 godzin przy użyciu systemu domowego o mocy 2,3 kW.

Dzięki zaawansowanemu napędowi hybrydowemu emisja CO2 nowego Tarraco wynosi 37-47 g/km, a zużycie paliwa 1,6-2,1 litra na 100 km, zgodnie z oficjalnym cyklem testowym. Pojazd zapewnia zarazem dużą dynamikę jazdy – od 0 do 100 km/godz. SEAT Tarraco e-HYBRID rozpędza się w zaledwie 7,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 205 km/h.

Seat Tarraco e-HYBRID. Digitalizacja i łączność

Tarraco e-HYBRID oferuje szerszy zakres funkcji, które usprawniają kontrolę kierowcy nad samochodem. System SEAT Connect, dostępny również z poziomu urządzenia mobilnego, pozwala sprawdzić informacje m.in. o aktualnej lokalizacji auta czy stanie pojazdu, w tym otwartych drzwiach lub włączonych światłach. W razie użyczenia samochodu innemu kierowcy właściciel może otrzymać powiadomienie, gdy samochód przekroczy określoną prędkość.

Właścicielom modeli hybrydowych SEAT zapewnia również możliwość zdalnego kontrolowania procesu ładowania pojazdu przez e-Managera. Z poziomu aplikacji można również sterować klimatyzacją. Samochód może być ogrzewany nawet przez 30 minut, a system działa przy temperaturze zewnętrznej od -15°C do 22°C.

SEAT Tarraco e-HYBRID został wyposażony również w nowoczesny system multimedialny rozrywkowy najnowszej generacji, dostępny z poziomu ekranu dotykowego o przekątnej 9,2 cala. Wśród wbudowanych funkcji można wymienić m.in. nawigację reagującą na informacje od kierowcy oraz rozwiązania oferujące pasażerom większą łączność. Samochód jest wyposażony w funkcję eCall, która automatycznie nawiąże kontakt ze służbami ratowniczymi w razie zdarzenia drogowego.

Seat Tarraco e-HYBRID. Bezpieczeństwo

SEAT Tarraco e-HYBRID jest oferowany z kompletem sprawdzonych systemów bezpieczeństwa, takich jak adaptacyjny tempomat czy asystent parkowania. Pozwalają one na bezpieczną podróż na trasie oraz bezproblemowe parkowanie. W standardowym wyposażeniu modelu znajdziemy również m.in. asystent pasa ruchu Lane Assist czy system kontroli odstępu Front Assist, który wykrywa również rowerzystów i pieszych. Bogaty zestaw opcjonalnych systemów i asystentów pozwoli dostosować samochód do własnych potrzeb. Przykładowo osoby, które często przewożą coś na holu, mogą postawić na Trailer Assist, system wspierający kierowcę podczas cofania i parkowania z przyczepą.

Cena Tarraco e-HYBRID w **Polsce**

Nowy SEAT Tarraco e-HYBRID jest już dostępny w polskich salonach hiszpańskiej marki. Ceny modelu w wersji wyposażenia Xcellence zaczynają się już od 2 235 złotych netto miesięcznie przy wyborze leasingu SEAT Financial Servies lub 182 900 złotych brutto w przypadku jednorazowej płatności.

SEAT Tarraco e-HYBRID w liczbach

Silnik spalinowy

1.4 TSI 150 KM (110kW)

Cylindry/Zawory

4-cyl, 16v

Pojemność

1,395 cm3

Stopień sprężania

10

Średnica cylindra, skok tłoka  

74.5 x 80

Moc silnika elektrycznego

115 KM (85kW)

Pojemność akumulatorów

13kWh

Moc maksymalna

245 KM (180kW)

Maksymalny moment obr.

400 Nm

Prędkość maksymalna

205 km/h

Zasięg napędu elektrycznego

44-49 km (WLTP) / 55-58 km (NEDC)

Spalanie paliwa

1.6-2.0 l/100km (WLTP)

Emisja CO2

37-46.4 g/km (WLTP)

Zobacz także: Skoda Kodiaq po kosmetycznych zmianach na 2021 rok

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty