Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36768 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Seat Tarraco. Test największego SUV-a w rodzinie

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Seat Tarraco

Seat uzupełnia ofertę swoich SUV-ów. Po modelach Ateca i Arona do sprzedaży wchodzi właśnie Terraco - największe auto z tej rodziny. Cennik pojazdu rozpoczyna się od kwoty 121 800 zł.

Fot. Wojciech Frelichowski Seat uzupełnia ofertę swoich SUV-ów. Po modelach Ateca i Arona do sprzedaży trafiło Tarraco - największe auto z tej rodziny. Cennik pojazdu rozpoczyna się od kwoty 121 800 zł.

Zgodnie z tradycją, którą Seat kultywuje od lat, nazwę nowego modelu przyjęto od miejscowości w Hiszpanii. Tym razem pochodzi ona od miasta Tarragona położonego na południe od Barcelony. Zostało założone już w czasach starożytnych, a w okresie rzymskim nosiło nazwę Tarraco.

Jak wiele aut z Grupy Volkswagena, Seat Tarraco został zbudowany w oparciu o platformę MQB, na której opiera się m.in. Volkswagen Tiguan (także Tiguan Allspace) oraz Skoda Kodiaq.

Seat Tarraco. Nowy styl

Seat Tarraco

Seat uzupełnia ofertę swoich SUV-ów. Po modelach Ateca i Arona do sprzedaży wchodzi właśnie Terraco - największe auto z tej rodziny. Cennik pojazdu rozpoczyna się od kwoty 121 800 zł.

Fot. Wojciech Frelichowski Jednak o ile nazwa nowego modelu została nadana zgodnie z seatowską tradycją, o tyle jego stylistyka wprowadza nowe elementy w projektowaniu samochodów tej marki. Przede wszystkim dotyczy to przedniej partii nadwozia, w której wyróżnia się wyraźny grill chłodnicy. Solidna czarna kratownica odróżnia ten samochód od SUV-ów Ateca i Arona. Towarzyszą jej wyraziste, trójkątne reflektory LED. Seat już od dawna przywiązuje wagę do oświetlenia w swoich modelach - zarówno po kątem stylistycznym, jak i technicznym. Tak samo jest w Tarraco, w którym w obu wersjach wyposażenia (Style i Xcellence) światła LED są w standardzie.

Zobacz także: Kodeks drogowy. Będą zmiany w prawie

Także z tyłu charakterystycznym elementem są światła, które kształtem nawiązują do przednich reflektorów. Dla ciekawszego efektu wizualnego połączono je czerwoną listwą. Zaś w dolnej części pokrywy bagażnika, po jej lewej stronie widać wielki napis "Tarraco". Jeszcze niżej, spod podwozia, wyłania się plastikowa listwa imitująca dyfuzor.

Seat Tarraco dostępny będzie w ośmiu kolorach: Dark Camouflage, Oryx White, Reflex Silver, Atlantic Blue, Indium Grey, Titanium Beige, Deep Black i Urano Grey.

Seat Tarraco. Przestronna kabina

Pod względem przestrzeni kabina Tarraco nie ma się czego powstydzić. Miejsca jest pod dostatkiem zarówno z przodu, jak i z tyłu. Pojemny jest także bagażnik, który ma 760 litrów. To sporo, ale np. Peugeot 5008 ma bagażnik o 20 litrów wiekszy.

Seat Tarraco

Seat uzupełnia ofertę swoich SUV-ów. Po modelach Ateca i Arona do sprzedaży wchodzi właśnie Terraco - największe auto z tej rodziny. Cennik pojazdu rozpoczyna się od kwoty 121 800 zł.

Fot. Wojciech Frelichowski Seat Tarraco występuje również w wersji siedmioosobowej. Wtedy do dyspozycji jest 700-litrowa powierzchnia bagażowa. Podobnie jak Skoda Kodiaq i Volkswagen Tiguan Allspace w wersjach siedmioosobowych, także w Tarraco trzeci rząd siedzeń dla dwóch osób jest składany. Jeśli siedzenia są złożone tworzą płaską podłogę bagażnika. Dla większej wygody podczas załadunku bagaży kufer wyposażono w oświetlenie jego dolnej strefy.

Choć Tarraco jest bratnim modelem Kodiaqa i Tiguana, to w przypadku projektu deski rozdzielczej jest sporo różnic. Przede wszystkim w SUV-ie Seata 8-calowy wyświetlacz systemu Infotainment został umieszczony wysoko nad centralną konsolą. I chodź jego obsługa niemal w całości jest dotykowa, to jednak pozostawiono dwa istotne pokrętła - ustawienia głośności systemu audio oraz wyboru funkcji. To praktyczne rozwiązane, gdyż podczas jazdy na nierównej drodze sterowanie tym systemem wyłącznie dotykowo jest niewygodne.

Ponadto auto jest wyposażone w cyfrowy wyświetlacz zegarów o przekątnej przekraczającej 10 cali. To zestaw elektronicznych zegarów - prędkościomierza i obrotomierza - wraz z mapą nawigacji wyświetlaną przed oczami kierowcy. Kierowca ma możliwość wyboru pośród kilku trybów wyświetlania informacji.

Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście

Seat Tarraco. Wrsje silnikowe

Seat Tarraco występuje w czterech wersjach silnikowych: dwóch benzynowych i dwóch wysokoprężnych. W obu przypadkach stosowane są silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Podstawową jednostką benzynową jest silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM. Drugim silnikiem do wyboru jest jednostka 2.0 TSI o mocy 190.

Seat Tarraco

Seat uzupełnia ofertę swoich SUV-ów. Po modelach Ateca i Arona do sprzedaży wchodzi właśnie Terraco - największe auto z tej rodziny. Cennik pojazdu rozpoczyna się od kwoty 121 800 zł.

Fot. Wojciech Frelichowski Wśród silników dieslowskich bazowym jest motor 2.0 TDI o mocy 150 KM. Ponadto jest jeszcze jednostka 2.0 TDI o mocy 190 KM.

Dla benzynowego silnika 1.5 TSI przeznaczono sześciobiegową przekładnię manualną. Ta sama skrzynia standardowo występuje razem z silnikiem 2.0 TDI 150 KM, zaś opcji jednostka może otrzymać siedmiostopniową przekładnię DSG. Najmocniejsze silniki konfigurowane są tylko ze skrzynią DSG.

Podstawowa wersja benzynowa modelu Tarraco występuje tylko z napędem na przednią oś. W przypadku silnika 2.0 TDI 150 KM, jeśli jest skonfigurowany z siedmiostopniową przekładnią DSG, auto ma napęd 4x4 - 4Drive. Natomiast jednostki 2.0 TSI 190 KM i 2.0 TDI 190 są standardowo wyposażane w ten układ.

System 4Drive działa automatycznie. W normalnych warunkach drogowych napęd jest kierowany na przednią oś. Napęd na oś tylną jest dołączany wówczas, kiedy choć jedno z przednich kół zaczyna obracać się z inną prędkością niż pozostałe. Pracę napędu kontroluje elektronika.

W wersjach napędu 4x4 auto jest ponadto wyposażone w adaptacyjne zawieszenie DCC, które dostosowuje jego charakterystykę od stylu jazdy kierowcy i wymagań terenowych. Ponadto kontroluje reakcję silnika i skrzyni biegów. Kierowca ma do wyboru tryb służący do jazdy na asfaltowej drodze (jest to tzw. tryb domyślny), w terenie, jak również na lodzie czy śniegu, a także tryb ekonomiczny oraz tryb sport. Przełącznik napędu 4Drive jest umieszczony na konsoli pomiędzy przednimi fotelami.

Seat Tarraco. Wrażenia z jazdy

Podczas prezentacji prasowej tego samochodu, do jazdy próbnej wybraliśmy wersję z silnikiem 2.0 TSI 190 KM. Fotel kierowcy był wyposażony w elektryczną regulację ustawień, zatem odpowiednią pozycję za kierownicą można znaleźć szybko i łatwo. Ale przy fotelu pasażera niespodzianka, i wcale nie chodzi o to, że nie miał on elektrycznej regulacji. Okazało się, że ustawienie oparcia powierzono dźwigni, która czyni to w sposób skokowy, mało precyzyjny. W mniejszym modelu Ateca oparcia przednich foteli są regulowane za pomocą pokrętła, co jest wygodniejszym rozwiązaniem.

Seat Tarraco

Seat uzupełnia ofertę swoich SUV-ów. Po modelach Ateca i Arona do sprzedaży wchodzi właśnie Terraco - największe auto z tej rodziny. Cennik pojazdu rozpoczyna się od kwoty 121 800 zł.

Fot. Wojciech Frelichowski Podczas jazdy po szosie Tarraco zachowuje się niemal jak limuzyna. Kierowca może liczyć na nienaganną współpracę zawieszenia z napędem. W ostrych zakrętach wyraźnie było czuć, że napęd 4x4 kontroluje auto, nie pozwalając mu na swobodne harce. Można też ostro ruszać z miejsca bez obawy, że koła będą buksować.

Po włączeniu trybu sport ten Seat wyraźnie nabiera wigoru, ale charakterystyka pracy układu kierowniczego mogłaby być nieco bardziej usztywniona.

Auto można było też sprawdzić na zaimprowizowanym niewielkim torze terenowym. Szło nieźle. Na uwagę zasługuje m.in. asystent zjazdu. Kontrolę nad autem przejmuje wówczas elektroniczny system stabilizacji (ESC), który wspomaga zjazd ze wzniesienia bez konieczności używania hamulców.

Tarraco sprawdza się również w mieście, bo kierowca siedzi wyżej niż w zwykłej osobówce, a dziury i krawężniki dla jego dużych kół nie stanowią problemu. Z kolei parkowanie ułatwiają czujniki, a w bogatszych wersjach także kamery z przodu i z tyłu.

Seat Tarraco. Ceny i wyposażenie

Podstawowa wersja Seata Tarraco - Style 1.5 TSI 150 KM z napędem na przód - kosztuje 121 800 zł. W standardzie jest m.in.: siedem poduszek powietrznych (w tym poduszka kolanowa dla kierowcy), układy ABS/ESP, asystent podjazdu (HHC), pełnie przednie światła LED z funkcją doświetlania zakrętów, elektrycznie sterowane szyby boczne i lusterka (podgrzewane), pakiet Bacis Assistant (asystent pasa ruchu, system kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania i funkcją ochrony pieszych i rowerzystów, system powiadamiania ratunkowego eCall), komputer pokładowy, czujnik deszczu, bezkluczykowy system dostępu do auta, trzystrefowa klimatyzacja automatyczna, system audo Media System Plus z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym oraz z system multimedialnym Full Link.

Seat Tarraco. Plusy

  • przestronna kabina
  • wydajny napęd
  • wysoki komfort jazdy

Seat Tarraco. Minusy

  • niedostatecznie usztywniony układ kierowniczy w trybie sport
  • dźwignia ustawienia oparcia fotela zamiast pokrętła

 Seat Tarraco i wybrani konkurenci:

Marka/model Seat Tarraco 2.0 TDI 190 KM Xcellence 4Drive Alfa Romeo Stelvio 2.0 200 KM Q4 Honda CR-V 1.5 VTEC 193 KM
Executive
Cena (zł) b.d. 178400 174500
Typ nadwozia/liczba drzwi SUV/5 SUV/5 SUV/5
Liczba miejsc 5 5 5
Wymiary i masy
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4735/1839/1674 4687/1903/1671 4600/1855/1689
Rozstaw kół: przód/tył (mm) 1585/1574 b.d. b.d.
Rozstaw osi (mm) 2790 2818 2662
Masa własna (kg) 1773 1660 1598
Pojemność bagażnika (l) 760 525 561
Pojemność zbiornika paliwa (l) 60 64 57
Układ napędowy
Rodzaj paliwa benzyna Pb95 benzyna Pb95 benzyna Pb95
  1984 1995 1498
Liczba cylindrów 4 4 4
Napędzana oś 4x4 4x4 4x4
Skrzynia biegów:
typ/liczba przełożeń
DSG/7 automat/8 automat/CVT
Osiągi
Moc (KM) przy obr./min 190/1500 200/4500 193/5600
Moment obrotowy (Nm) przy obr./min. 320/4200 330/1750 243/2000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 8 7,2 10
Prędkość maksymalna (km/h) 211 215 200
Średnie spalanie (l/100 km) b.d. 7 7,1
Emisja CO2 (g/km) b.d.
161 162
Seat Tarraco

Seat uzupełnia ofertę swoich SUV-ów. Po modelach Ateca i Arona do sprzedaży wchodzi właśnie Terraco - największe auto z tej rodziny. Cennik pojazdu rozpoczyna się od kwoty 121 800 zł.

Fot. Wojciech Frelichowski

Seat Tarraco

Seat uzupełnia ofertę swoich SUV-ów. Po modelach Ateca i Arona do sprzedaży wchodzi właśnie Terraco - największe auto z tej rodziny. Cennik pojazdu rozpoczyna się od kwoty 121 800 zł.

Fot. Wojciech Frelichowski

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • yurek (gość)

    Wirtualne zegary, a po bokach wskaźniki paliwa i temp. chłodnicy jak w jakimś polonezie. Masakra.

  • Marek (gość)

    Fajna inicjatywa https://play.google.com/store/apps/details?id=io.ideaapps.draybee dla miłośników motoryzacji. Warto sprawdzić

  • Polkowski (gość)

    to rextona mu trochę daleko. Tam cała konstrukcja znacznie lepiej usztywniona no i diesla w swojej ofercie mają, a przy takich autach diesel to podstawa moim zdaniem

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

SEAT Tarraco zdjęcia

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

SEAT Tarraco Cena

Części dla marki SEAT

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

477 zł