Seat Toledo 1.8T 20V Top Sport

Jacek Dobkowski
Przynależność do wielkiej rodziny Volkswagena daje możliwość wybierania silnika z szerokiej gamy niemieckiego producenta. Stąd 180 koni w Toledo.

Seat Toledo 1.8T 20V Top Sport

Fot. Tomasz Radzik

Można narzekać, że tylne zawieszenie Toledo to belka skrętna, tak samo jak w Golfie IV. Jednak gdy taki, dość prosty konstrukcyjnie, układ dopieści się i rozsądnie utwardzi, efekty mogą przejść oczekiwania. W Toledo 1,8T 20V Top Sport trzymanie się drogi zasługuje na wysokie oceny. Może przeszkadzać jedynie podsterowne wyjeżdżanie przodem na ciasnych zakrętach. Zapewne zostanie to wyeliminowane w Toledo trzeciej generacji, który weźmie płytę podłogową z Golfa V. A z tyłu w Golfie V jest lepsze zawieszenie - wielowahaczowe. Zanim nastąpi ta pokoleniowa zmiana, nikt nie ma prawa mówić, że prowadzenie 180-konnego Toledo sprawia kłopoty.
Rozsądnie zostały dobrane siły na pedale sprzęgła. Jest on trochę twardszy niż w "zwykłym" Toledo.
Coś dla ścigantów
Toledo z tym silnikiem może zadowolić statecznego biznesmena, który potrzebuje szybkiej, podróżnej limuzyny, a także młodego szpanera. Auto posiada kontrolę trakcji (wchodzi ona w skład stabilizacji toru jazdy ESP), jednak jej ustawienie jest takie, że można zapiszczeć oponami przy szybkim starcie.
Droga skóra
Skórzana tapicerka to, w przypadku popularnych producentów, zazwyczaj wydatek 5-7 tysięcy złotych. Seat żąda o wiele więcej, aż 12 tysięcy. Dlatego kupione w polskim salonie Toledo ze skórą to prawdziwy biały kruk. Na usprawiedliwienie hiszpańskiej marki i jej polskiego importera dodajmy, że kupuje się od razu tzw. "pakiet skórzany". Siedzenia są pokryte skórą i alcantarą, boczki drzwi skórą, oba przednie fotele mają elektryczną regulację.
Klony
180-konny benzyniak jest montowany w Skodzie Octavii RS, przednionapędowej jak opisywane Toledo. Można też kupić w naszym kraju Seata Leona z tym "sercem", także z napędem obu osi, co kosztuje dodatkowo 19 tys. zł. Najszybszy Golf IV GTI Exclusive również ma pod maską ten motor. Do listy 180-konnych pochodnych Golfa IV dołączmy jeszcze poprzednią generację Audi A3.
Zresztą z tej benzynowej siłowni da się fabrycznie wycisnąć jeszcze więcej: 210 i nawet 225 koni. Tyle rozwija w jednej z wersji Audi TT 1,8T 4x4 oraz Seata Leona 1,8T Cupra R.
Nadwozie

  • jakość wykonania poszczególnych elementów i ich montażu
  • automatyczna klimatyzacja to standard
  • długie, wygodne siedziska foteli
  • podpórka pod lewą stopę kierowcy stanowi wzór ergonomii
  • komputer pokładowy: dwa zakresy, chodzi w obie strony
  • seryjne radio z odtwarzaczem CD
  • maska silnika podnosi się na siłowniku
  • "wyraźne" ograniczniki otwarcia drzwi
    - jak w wielu nowoczesnych sedanach nie widać bagażnika przy cofaniu
    - niski otwór bagażnika, nie można załadować wysokich pakunków
    - raczej mało miejsca na kolana z tyłu

Seat Toledo 1.8T 20V Top Sport

Silnik 1,8 T 180 KM napędza również
Skodę Octavię RS
Fot. Tomasz Radzik

Silnik

  • znakomita dynamika, po każdym naciśnięciu gazu
  • dzięki krótkim przełożeniom nie traci siły przy wysokich prędkościach jazdy
    - nigdzie nie ma oznaczenia informującego o mocy
    Zachowanie na drodze
  • przyjemnie utwardzone zawieszenie
  • seryjny system stabilizacji toru jazdy ESP
  • bardzo wysoka prędkość maksymalna
  • auto jest niewrażliwe na asfaltowe koleiny
    - za duża podsterowność na szybko przejeżdżanych, ciasnych łukach
    Podsumowanie
    Takimi modelami, jak 180-konne Toledo, Seat udowadnia, że nie na darmo jest uważany za usportowioną markę w imperium Volkswagena.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty