Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36771 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Seat Toledo 1.8T 20V Top Sport

Data publikacji: Autor: Jacek Dobkowski

 Przynależność do wielkiej rodziny Volkswagena daje możliwość wybierania silnika z szerokiej gamy niemieckiego producenta. Stąd 180 koni w Toledo.

Fot. Tomasz Radzik

Można narzekać, że tylne zawieszenie Toledo to belka skrętna, tak samo jak w Golfie IV. Jednak gdy taki, dość prosty konstrukcyjnie, układ dopieści się i rozsądnie utwardzi, efekty mogą przejść oczekiwania. W Toledo 1,8T 20V Top Sport trzymanie się drogi zasługuje na wysokie oceny. Może przeszkadzać jedynie podsterowne wyjeżdżanie przodem na ciasnych zakrętach. Zapewne zostanie to wyeliminowane w Toledo trzeciej generacji, który weźmie płytę podłogową z Golfa V. A z tyłu w Golfie V jest lepsze zawieszenie - wielowahaczowe. Zanim nastąpi ta pokoleniowa zmiana, nikt nie ma prawa mówić, że prowadzenie 180-konnego Toledo sprawia kłopoty.

Rozsądnie zostały dobrane siły na pedale sprzęgła. Jest on trochę twardszy niż w "zwykłym" Toledo.

Coś dla ścigantów
Toledo z tym silnikiem może zadowolić statecznego biznesmena, który potrzebuje szybkiej, podróżnej limuzyny, a także młodego szpanera. Auto posiada kontrolę trakcji (wchodzi ona w skład stabilizacji toru jazdy ESP), jednak jej ustawienie jest takie, że można zapiszczeć oponami przy szybkim starcie.

Droga skóra
Skórzana tapicerka to, w przypadku popularnych producentów, zazwyczaj wydatek 5-7 tysięcy złotych. Seat żąda o wiele więcej, aż 12 tysięcy. Dlatego kupione w polskim salonie Toledo ze skórą to prawdziwy biały kruk. Na usprawiedliwienie hiszpańskiej marki i jej polskiego importera dodajmy, że kupuje się od razu tzw. "pakiet skórzany". Siedzenia są pokryte skórą i alcantarą, boczki drzwi skórą, oba przednie fotele mają elektryczną regulację.

Klony
180-konny benzyniak jest montowany w Skodzie Octavii RS, przednionapędowej jak opisywane Toledo. Można też kupić w naszym kraju Seata Leona z tym "sercem", także z napędem obu osi, co kosztuje dodatkowo 19 tys. zł. Najszybszy Golf IV GTI Exclusive również ma pod maską ten motor. Do listy 180-konnych pochodnych Golfa IV dołączmy jeszcze poprzednią generację Audi A3.

Zresztą z tej benzynowej siłowni da się fabrycznie wycisnąć jeszcze więcej: 210 i nawet 225 koni. Tyle rozwija w jednej z wersji Audi TT 1,8T 4x4 oraz Seata Leona 1,8T Cupra R.

Nadwozie
+ jakość wykonania poszczególnych elementów i ich montażu
+ automatyczna klimatyzacja to standard
+ długie, wygodne siedziska foteli
+ podpórka pod lewą stopę kierowcy stanowi wzór ergonomii
+ komputer pokładowy: dwa zakresy, chodzi w obie strony
+ seryjne radio z odtwarzaczem CD
+ maska silnika podnosi się na siłowniku
+ "wyraźne" ograniczniki otwarcia drzwi

- jak w wielu nowoczesnych sedanach nie widać bagażnika przy cofaniu
- niski otwór bagażnika, nie można załadować wysokich pakunków
- raczej mało miejsca na kolana z tyłu

Silnik 1,8 T 180 KM napędza również
Skodę Octavię RS
Fot. Tomasz Radzik

Silnik
+ znakomita dynamika, po każdym naciśnięciu gazu
+ dzięki krótkim przełożeniom nie traci siły przy wysokich prędkościach jazdy

- nigdzie nie ma oznaczenia informującego o mocy

Zachowanie na drodze
+ przyjemnie utwardzone zawieszenie
+ seryjny system stabilizacji toru jazdy ESP
+ bardzo wysoka prędkość maksymalna
+ auto jest niewrażliwe na asfaltowe koleiny

- za duża podsterowność na szybko przejeżdżanych, ciasnych łukach

Podsumowanie
Takimi modelami, jak 180-konne Toledo, Seat udowadnia, że nie na darmo jest uważany za usportowioną markę w imperium Volkswagena.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Szatanek (gość)

    Witam posiadam na sprzedaż Seata Toledo 1,8 t 180 KM rok 2003 autko zadbane. Sprzedaje autko tylko i wyłącznie ponieważ szukam czegoś większego.Seacika posiadam już 3 lata i naprawdę nie mogę narzekać na niego tel kont 609-355-401

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

SEAT Toledo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

SEAT Toledo opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

SEAT Toledo Cena

Części dla marki SEAT

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

477 zł