Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36768 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Seat Toledo 2.0 FSI

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Fot. Seat: W stosunku do poprzednika nowy Seat Toledo wyznacza nowe trendy w stylistyce marki. Z przodu wygląda jak Altea, z tyłu jak Renault Vel Satis. Wygląda na to, że po 55 latach istnienia Seat znalazł swoją oryginalną drogę rozwoju. Świadczy o tym zupełnie odmieniony, najnowszy model Toledo.

Wygląda na to, że po 55 latach istnienia Seat (Sociedad Espanola de Automoviles de Tourismo) znalazł swoją oryginalną drogę rozwoju. Świadczy o tym zupełnie odmieniony, najnowszy model Toledo, który wchodzi na nasz rynek.

 Fot. Seat: W stosunku do poprzednika nowy Seat Toledo wyznacza nowe trendy w stylistyce marki. Z przodu wygl±da jak Altea, z ty³u jak Renault Vel Satis.

Od roku 1986 r., w którym Volkswagen stał się udziałowcem Seata, hiszpańska marka w zasadzie powielała pomysły niemieckiego właściciela. Zwiastunem zmian był minivan Altea z 2004 r., a Toledo 2.0 FSI przypieczętowało nowy image marki. Bez wątpienia nowe modele Seata wyróżniają się kształtami nadwozia, które zaprojektował zespół pod kierunkiem modnego obecnie stylisty Waltera de Silvy. Jeżeli Fot. Seat: Toledo napêdzany silnikiem benzynowym z bezpo¶rednim wtryskiem benzyny 2.0 FSI o mocy 150 KM jest autem dynamicznym, chocia¿ ma³o oszczêdnym. W aucie wykorzystano p³ytê pod³ogow± VW Golfa V z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym. nawet przód nowego Toledo wygląda jak Altea, a tył - jak Renault Vel Satis, nie umniejsza to talentu projektanta.

 

Cechy szczególne

 

Najbardziej charakterystyczną cechą Toledo jest kształt nadwozia, które trudno zaliczyć do obecnie znanych kategorii. Jedni widzą w nim sedana, inni zaś – minivana. W każdym razie nadwozie osadzono na płycie podłogowej pochodzącej z VW Golfa V. Oryginalne są również wycieraczki przedniej szyby, które w położeniu spoczynkowym są schowane w pionowych Fot. R.Polit: Wnêtrze Toledo jest obszerne – na przednich i tylnych siedzeniach nie brakuje miejsca. słupkach. Ma to zmniejszyć współczynnik oporu powietrza opływającego nadwozie i jednocześnie hałas. We wnętrzu auta miejsca jest pod dostatkiem, a bagażnik ma objętość 500 l. Przestrzeń bagażowa składa się z dwóch komór oddzielonych pokrywą. To przydatne rozwiązanie umożliwia wygodne przewożenie małych przedmiotów w dolnej, mniejszej komorze. Na tablicy przyrządów zwraca uwagę obrotomierz umieszczony na środku, tak jak w autach sportowych. Prędkościomierz skromnie umieszczono z boku. W droższej wersji wyposażenia montowana jest kierownica z umieszczonym na niej zestawem przycisków sterujących zestawem Fot. Seat: Na ¶rodku tablicy przyrz±dów umieszczono obrotomierz, jak w autach sportowych. Wieczorem tablica przyrz±dów pod¶wietlona jest w kolorze czerwonym. audio oraz Buetooth – bezprzewodowym systemem łączącym telefon komórkowy i samochodowy zestaw głośno mówiący.

 

Silnik

 

Mieliśmy możliwość podróżowania Toledo napędzanym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem benzyny (tzw. FSI), który z pojemności 2 l osiąga moc 150 KM. W założeniu, bezpośredni wtrysk benzyny ma obniżyć zużycie tego drogiego paliwa, gdyż silnik może spalać tzw. ubogą mieszankę (z nadmiarem powietrza). W Polsce jest to trudne do osiągnięcia z powodu kiepskiej jakości benzyny (powinna być Fot. Seat: Baga¿nik Toledo ma objêto¶æ 500 l i sk³ada siê z dwóch komór przedzielonych pokryw±. bezsiarkowa) i ... braku autostrad. Silnik będzie bowiem oszczędny przy małym jego obciążeniu i jeździe w ściśle określonym zakresie obrotów (przydają się obrotomierz i wskaźnik chwilowego zużycia paliwa). W naszych warunkach silnik typy FSI nie jest zbyt oszczędny. Na trasie, przy szybkiej i dynamicznej jeździe potrafi zużyć nawet 10 l paliwa na 100 km, a w mieście – 11,3 l. Jednak silnik 2.0 FSI jest elastyczny, dzięki kolektorowi dolotowemu o zmiennej długości i znakomicie nadaje się do napędu Toledo.

Fot. Seat  

Wrażenia z jazdy

 

Toledo napędzane silnikiem 2.0 FSI jest autem dynamicznym, o dość wysokim komforcie jazdy. Poziom hałasu wydaje się niski, gdyż dzięki 6-stopniowej skrzyni przekładniowej można obniżyć obroty silnika. Ergonomia pracy kierowcy jest bez zarzutu, podobnie jak wygodny fotel. Również własności jezdne Toledo są dobre, mimo wysoko położonego środka ciężkości auta. W zawieszeniu przednim wykorzystano tradycyjne kolumny McPhersona, z tyłu oś wielowahaczową. W stosunku do VW Golfa zmieniono charakterystyki elementów sprężystych zawieszenia i Toledo jest bardziej sztywne. Nie ma to jednak negatywnego wpływu na komfort. 

 

Podsumowanie

 

Seat Toledo to przestronny, rodzinny pojazd z obszernym bagażnikiem. Ma przyzwoity komfort jazdy, dobre własności jezdne i całkiem niezłe wyposażenie. Zamiast dość zachłannego silnika 2.0 FSI za 97 990 zł polecić można diesla 1.9 TDI o mocy 105 KM, który jest znacznie oszczędniejszy. W tej samej wersji wyposażenia Stylance auto z dieslem 1.9 TDI/105 KM jest tańsze o 1 tys. zł, ale wolniejsze od wersji benzynowej 2.0 FSI. Porównywalne osiągi zapewnia diesel 1.9 TDI o mocy 140 KM, ale kosztuje 92 990 zł.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

Benzynowy

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

1984

Moc maksymalna (KM/obr/min):

150/6000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

200/3500

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

9,7

Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s):

10,1

Prędkość maksymalna (km/h):

206

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB):

b.d.

Droga hamowania od 100 km/h (m):

40,1

Pojemność bagażnika (dm3):

500

Pojemność zbiornika paliwa (dm3):

55

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km):

6,5/11,3

Długość x szerokość x wysokość (cm):

446 x 177 x 157

Rozstaw osi (cm):

258

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

Cena (zł):

87 990

 

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

*****

Dużo miejsca na przednich i na tylnych siedzeniach.  

Silnik

***

Dobra elastyczność, ale nowoczesna technologia bezpośredniego wtrysku benzyny w praktyce nie powoduje obniżenia zużycia paliwa.

Poziom hałasu

****

Dość niski poziom hałasu.

Hamulce

****

Droga hamowania  Toledo jest nieco dłuższa niż droga hamowania Toyoty Avensis 1,8 l/130 KM.

Dynamika

*****

Bardzo dobra dynamika, Toledo jest nieco szybszy od Toyoty Avensis 1,8 l/130 KM.  

Zużycie paliwa

***

Przy normalnej jeździe zużycie paliwa jest dość wysokie.

Nowoczesność konstrukcji

*****

Nowoczesna płyta podłogowa, wysoka sztywność skrętna nadwozia.

Wyposażenie

****

Bogate wyposażenie jest atutem Toledo. 

 

 

Wyposażenie seryjne:

Seat Toledo Stylance

 

Poduszki powietrzne

6

Układ ABS

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/S

Elektrycznie sterowane/podgrzewane lusterka

S/-

Klimatyzacja automatyczna

S

Radioodtwarzacz CD

S

s - wyposażenie seryjne

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

SEAT Toledo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

SEAT Toledo opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

SEAT Toledo Cena

Części dla marki SEAT

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

477 zł