Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sedan z przestronnym wnętrzem

Agnieszka Theron
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Sonata jest flagowym modelem Hyundaia. Należy do samochodów klasy średniej i rywalizuje m.in. z siostrzaną Kią Magentis i Chevroletem Epicą.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

Sprzedawana obecnie Sonata to szósta generacja modelu, którą w ubiegłym roku poddano face liftingowi. Samochód pełni rolę reprezentacyjnego sedana, w związku z czym zadbano o komfort podróżowania. Auto ma przestronne wnętrze, w którym na ilość miejsca nie będą narzekać ani osoby siedzące z przodu, ani podróżujący z tyłu. W przypadku kierowcy przestrzeni na nogi jest tak dużo, że nawet bez maksymalnego

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

odsuwania fotela do tyłu można je niemal swobodnie wyprostować.

Bagażnik ma pojemność 523 l. To sporo, biorąc pod uwagę, że w Epice przestrzeń bagażowa ma objętość 480 l, a w Magentisie 495 l. Przewożenie dłuższych przedmiotów jest możliwe po złożeniu oparć tylnej kanapy. Nieco problemu sprawia

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

rozmieszczenie większej ilości bagaży, bo nadkola wnikają do wnętrza bagażnika, ograniczając jego ustawność.

Zastrzeżenia można mieć do materiałów zastosowanych we wnętrzu. Z jednej strony mamy przyzwoitą skórę pokrywającą fotele i boczki drzwi oraz tworzywo przypominające drewno zastosowane na panelu centralnym. Z drugiej rażą tandetne plastiki z jakich wykonano kierunkowskazy i klamki.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

Zawieszenie zestrojone jest miękko, dzięki czemu nierówności drogi są dobrze tłumione. Samochód zdaje się płynąć po asfalcie, co ma jednak tę wadę, że nadwozie przechyla się mocniej w zakrętach.

150-konny diesel, który pracował pod masą testowanego przez nas egzemplarza, to turbodoładowana jednostka o pojemności 2,0 l. W trasie zadowala się 5,3 l oleju napędowego na 100 km, a w mieście zużywa 8,1 l. W obu przypadkach to o 0,3 l więcej niż podaje producent w danych technicznych, ale wynik i tak można uznać za zadowalający biorąc pod uwagę wagę samochodu (1,6 tony) i moc silnika. Diesel zaczyna pracować głośniej przy mniej więcej 2800 obr./min. Zapewnia niezłą dynamikę - pierwsza setka pojawia się na szybkościomierzu po 10,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 203 km/h.

W podstawowej wersji wyposażenia Style, Hyundai Sonata 2.0 CRDi kosztuje 94 400 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty