Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Seria 6 Gran Coupe - limuzyna coupe od BMW

(pp)
W 2004 roku Mercedes zaprezentował model CLS, tworząc jednocześnie nowy segment rynku - limuzyn w stylu coupe. Najwięksi rywale niemieckiej marki, czyli Audi oraz BMW, niemal od razu rozpoczęli prace nad własnym pojazdem tej klasy. Bawarski producent jako drugi zaprezentował swój model - serię 6 Gran Coupe.

W 2004 roku Mercedes zaprezentował model CLS, tworząc jednocześnie nowy segment rynku - limuzyn w stylu coupe. Najwięksi rywale niemieckiej marki, czyli Audi oraz BMW, niemal od razu rozpoczęli prace nad własnym pojazdem tej klasy. Bawarski producent jako drugi zaprezentował swój model - serię 6 Gran Coupe.

Fot. BMW
Fot. BMW

Pojazd powstał w oparciu o trzecią generację serii 6 coupe. Z zewnątrz, poza dodatkową parą drzwi, nie odnajdziemy wielu zmian. Auto posiada wszystkie cechy charakterystyczne dla mniej praktycznej odmiany. Nadwozie limuzyny jest dłuższe od bazowego modelu o 111 mm, dzięki czemu pasażerowie tylnego rzędu siedzeń nie powinni narzekać na brak miejsca.

**CZYTAJ TAKŻE

Nowe BMW serii 6 CoupeBMW serii 6 z pakietem M

**

Fot. BMW
Fot. BMW

Wewnątrz odnajdziemy wiele luksusowych akcentów, znanych z flagowego modelu BMW - serii 7. W skład wyposażenia wchodzi m.in. skórzana tapicerka Dakota, podgrzewane przednie fotele, a także dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja. Jako opcja, oferowany jest np. system audio firmowany przez Bang&Olufsen. Pojemność bagażnika nie należy do najmocniejszych stron serii 6 Gran Coupe. Auto pomieści jedynie 460 litrów bagażu. Dla porównania, CLS oferuje 505 litrów, a Audi A7 aż 535 litrów pojemności bagażnika.

Fot. BMW
Fot. BMW

Jednak nie względy praktyczne, a osiągi mają być tym, co przyciągnie klientów do salonów BMW. Seria 6 Gran Coupe będzie oferowana w trzech wersjach silnikowych. Podstawową jednostką będzie 3-litrowy, silnik benzynowy R6 z turbodoładowaniem, o mocy 320 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 450 Nm. Dzięki niemu, ta limuzyna będzie osiągała 100 km/h po upływie zaledwie 5,4 sekundy.

Mocniejsza wersja benzynowa, 650i, będzie wyposażona w 4.4-litrowy motor V8, znany z modelu coupe. Generuje on 450 KM i 650 Nm, co pozwala na rozpędzenie do pierwszej "setki" w 4,6

Fot. BMW
Fot. BMW

sekundy.

Z kolei dla miłośników jednostek wysokoprężnych, BMW przygotowało tylko jeden, 3-litrowy silnik o mocy 313 KM. Imponujący moment obrotowy (630 Nm) pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 5,4 sekundy, zaś prędkość maksymalna, podobnie jak w pozostałych wersjach, została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Wszystkie jednostki współpracują z 8-biegowymi przekładniami automatycznymi, które przekazują moc na tylną oś. Wersja 650i, jako jedyna będzie oferowana opcjonalnie z napędem na 4 koła.

Auto trafi do salonów w pierwszym kwartale 2012 roku. BMW nie ujawniło jeszcze cen "szóstki" Gran Coupe na polskim rynku.

Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW

Fot. BMW
Fot. BMW









type="application/x-shockwave-flash"
allowscriptaccess="always"
allowfullscreen="true"
width="480"
height="295">


od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty