Siedmiobiegowy automat
Data publikacji: Autor: (w)
Nowa przekładnia już od jesieni tego roku będzie stosowana w samochodach osobowych Mercedesa, wyposażonych w ośmiocylindrowe silniki. Ma służyć kierowcom modeli E 500, S 430, S 500, CL 500 i SL 500, w których zastąpi stosowane dotychczas 5-przekładniowe automaty.
7-biegowa przekładnia automatyczna charakteryzuje się lepszymi walorami eksploatacyjnymi niż dotychczasowe przekładnie. Między innymi redukuje zużycie paliwa. W cyklu mieszanym apetyt na benzynę zmniejsza się przeciętnie o 0,6 litra na 100 km. Oszczędność taka może się wydać niewielka w zestawieniu z zasobnością portfela posiadaczy najdroższych mercedesów (tylko w takich będą nowe skrzynie) i ceną tych pojazdów, ale w tym przypadku nie tylko pieniądze się liczą. Mniejsze zużycie paliwa to także niższa emisja szkodliwych produktów spalania.
Nowy automat poprawia dynamikę - przyśpieszenie od 0 do 100 km/godz. trwa o 0,3 sek. krócej. Auto jest szybsze podczas przyspieszania z prędkości 60 do 120 km/godz. - to ważne podczas wyprzedzania w normalnych warunkach drogowych.
7-biegowy automat to piąta generacja automatycznych skrzyń biegów produkowanych przez Mercedes-Benz. Poczynając od 1959 roku, fabryka w Stuttgarcie wyprodukowała już ponad milion automatycznych przekładni. Automat jest standardem w modelach klasy S. Spośród modeli klasy E automatyczne skrzynie biegów posiada około 88 procent, 65 procent to poziom wyposażenia w nie limuzyn klasy C.
Przeczytaj też: Siedmiostopniowe mercedesy