Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38117 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Motosport / Rajdy

Silk Way Rally 2016. Polacy na mecie

Data publikacji: Autor: (ip)

Silk Way Rally 2016

W czasie całej imprezy tylko zespoły prowadzące Toyoty były w stanie rywalizować o pierwsze miejsce w klasie T2. Walka rozegrała się przede wszystkim między Astana Motorsport a fabrycznym zespołem Toyota Autobody, który ostatecznie zajął drugą pozycję. 

Fot. Toyota 24 lipca w Pekinie zakończył się rajd Silk Way Rally 2016. Zespoły startujące terenowymi Toyotami zajęły 3 pierwsze miejsca w klasie T2 aut produkcyjnych. Zwyciężyła załoga Astana Motorsport za kierownicą Land Cruisera Prado. Fabryczny zespół Toyota Autobody prowadzący Toyotę LC VDJ 200 zajął drugie miejsce w klasie.

Silk Way Rally to jeden z najbardziej wymagających rajdów długodystansowych na świecie. Uważany jest za coraz silniejszą konkurencję dla Rajdu Dakar. W 15-dniowych zmaganiach wzdłuż Jedwabnego Szlaku triumfowały seryjne samochody Toyoty. W tym roku zawodnicy pokonali najdłuższą trasę w historii imprezy. Na dystansie 10 734 km na terytorium 3 krajów (Rosja, Kazachstan i Chiny) przygotowano 4 105 km odcinków specjalnych i 15 etapów. Zawodnicy wystartowali 8 lipca w Moskwie.

W czasie całej imprezy tylko zespoły prowadzące Toyoty były w stanie rywalizować o pierwsze miejsce w klasie T2. Walka rozegrała się przede wszystkim między Astana Motorsport a fabrycznym zespołem Toyota Autobody, który ostatecznie zajął drugą pozycję. Trzecim godnym uwagi konkurentem, który wykazał się ogromną wytrwałością, był zespół Off Road Kazakhstan, prowadzący Land Cruisera 200. Rajd ukończyła z dobrym wynikiem także polska załoga, NAC Rally Team, która zajęła 8. miejsce w klasie. Paweł Molgo i Ernest Górecki wystartowali Land Cruiserem 200.

Redakcja poleca:

Kto i czym monitoruje polskie drogi?
Audi A4 kontra BMW 3

Auto po powodzi. Jak rozpoznać?

Samochody terenowe Toyoty od lat są najchętniej wybieraną opcją przez zawodników startujących w klasie T2 Rajdu Jedwabnego Szlaku. W tym roku wybrało je 10 spośród 14 załóg (71,5%). Jednocześnie Toyoty stanowiły 27% wszystkich samochodów biorących udział w rajdzie. W klasie T1 na uwagę zasługuje zespół Raid Lynx z Francji, który zajął 8. miejsce w klasyfikacji generalnej prototypowym Hiluxem.

Denis Berezowski, kierowca Astana Motorsport, powiedział: „Testowaliśmy Toyoty w zawodach wiele razy. Wygrałem ponad 50 rajdów za kierownicą Land Cruisera 200 i Land Cruisera Prado w ciągu 17 lat. To jedne z najlepszych samochodów do startów w klasie aut produkcyjnych. Uzyskują świetne wyniki w Pucharze Świata, Rajdzie Dakar i Silk Way Rally. To są prawdziwe maratony, wymagające mocy, stabilności i niezawodności”.

Toyoty Land Cruiser 200, Land Cruiser Prado i Hilux były oficjalnymi samochodami tegorocznej edycji imprezy. Auta służyły jako pojazdy techniczne i transportowe dla organizatorów i dziennikarzy. Ich zadaniem było m.in. dowożenie przedstawicieli prasy do dowolnego miejsca na trasie rajdu, bez względu na warunki pogodowe i rodzaj podłoża.

Silk Way Rally 2016

W czasie całej imprezy tylko zespoły prowadzące Toyoty były w stanie rywalizować o pierwsze miejsce w klasie T2. Walka rozegrała się przede wszystkim między Astana Motorsport a fabrycznym zespołem Toyota Autobody, który ostatecznie zajął drugą pozycję. 

Fot. Toyota

Silk Way Rally 2016

W czasie całej imprezy tylko zespoły prowadzące Toyoty były w stanie rywalizować o pierwsze miejsce w klasie T2. Walka rozegrała się przede wszystkim między Astana Motorsport a fabrycznym zespołem Toyota Autobody, który ostatecznie zajął drugą pozycję.

Fot. Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Sułek (gość)

    Land Cruiser-y to auta, które wyjątkowo nadają się do takich terenowych wyczynów. Z takim autem nie ma strachu wyjeżdżać w nawet najbardziej dzikie i niedostępne tereny bo wiemy, że na pewno nigdzie nie utkniemy a auto potrafi wyjść z naprawdę beznadziejnych opresji. Sam kiedyś miałem przyjemność użytkować LC i powiem, że moc w połączeniu z wytrzymałością tego auta naprawdę robi wrażenie.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota zdjęcia

Toyota dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł