Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Silnik 1.2 T-GDI od Hyundaia w 2013 roku

Data publikacji: Autor: (pp) źródło: autoevolution.com

Fot. Hyundai W ostatnich latach zdecydowana większość producentów jednostek napędowych wprowadziła do swojej oferty silniki zbudowane zgodnie z modą na tzw. downsizing. Do tej grupy dołączył Hyundai, który przedstawił właśnie motor 1.2-litra T-GDI.
Fot. Hyundai Downsizing, czyli zastępowanie większego układu napędowego mniejszym o tych samych parametrach, uzasadniany jest głównie troską o środowisko naturalne. Mniejsza pojemność silnika oznacza nie tylko mniejsze zużycie paliwa, lecz również niższą emisję szkodliwych substancji do atmosfery.

Hyundai postanowił poddać się temu trendowi i skonstruował własną jednostkę, której pojemność wynosi dokładnie 1248 centymetrów sześciennych. Silnik ten został wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu, a także turbosprężarkę, zaś głowica posiada cztery zawory na cylinder.

Koreańczycy nie podali dokładnych parametrów tego silnika. Wiadomo jedynie, że emituje on mniej, niż 110 g CO2/km. Jednostka Hyundaia cały czas znajduje się w fazie testów, zaś jej rynkowy debiut nastąpi w 2013 roku. Będzie ona montowana w modelach i20 i i30. Najprawdopodobniej będzie z niej korzystała również Kia.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • ondraszek

    Bez kompleksów. Zaczynają coraz bardziej iść w technologię. Ilu cylindrowy? Chyba 4. Sporo zaworów na cylinder. Niby normalny 4cyl, ale mało miejsca na zawory przy tej pojemności. VW w 1.2TSI zdecydował się na 2 cylindry, uproszczona konstrukcja, ale ma to swoje plusy.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości