Silnik 1.2 T-GDI od Hyundaia w 2013 roku

(pp) źródło: autoevolution.com
Fot. Hyundai
Fot. Hyundai
W ostatnich latach zdecydowana większość producentów jednostek napędowych wprowadziła do swojej oferty silniki zbudowane zgodnie z modą na tzw. downsizing. Do tej grupy dołączył Hyundai, który przedstawił właśnie motor 1.2-litra T-GDI.
Fot. Hyundai
Fot. Hyundai

Downsizing, czyli zastępowanie większego układu napędowego mniejszym o tych samych parametrach, uzasadniany jest głównie troską o środowisko naturalne. Mniejsza pojemność silnika oznacza nie tylko mniejsze zużycie paliwa, lecz również niższą emisję szkodliwych substancji do atmosfery.

Hyundai postanowił poddać się temu trendowi i skonstruował własną jednostkę, której pojemność wynosi dokładnie 1248 centymetrów sześciennych. Silnik ten został wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu, a także turbosprężarkę, zaś głowica posiada cztery zawory na cylinder.

Koreańczycy nie podali dokładnych parametrów tego silnika. Wiadomo jedynie, że emituje on mniej, niż 110 g CO2/km. Jednostka Hyundaia cały czas znajduje się w fazie testów, zaś jej rynkowy debiut nastąpi w 2013 roku. Będzie ona montowana w modelach i20 i i30. Najprawdopodobniej będzie z niej korzystała również Kia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty