Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Silnik BMW 2.0d N47 (2007-2011). Problemy z awaryjnym rozrządem

Mariusz Zbyszyński
Silnik diesla o pojemności dwóch litrów i oznaczeniu N47, N47S, N47T oraz N47DK0 montowany był w wielu modelach marki BMW, czyli serii 1, 3, 5, X1 oraz X3. Okres produkcji przypadał na lata 2007 – 2011. Decydując się na zakup samochodu z tym motorem należy być bardzo ostrożnym, ponieważ jednostki te posiadają wadliwy rozrząd i ewentualna naprawa może skutecznie opróżnić z pieniędzy nasz portfel.Fot. BMW
Silnik diesla o pojemności dwóch litrów i oznaczeniu N47, N47S, N47T oraz N47DK0 montowany był w wielu modelach marki BMW, czyli serii 1, 3, 5, X1 oraz X3. Okres produkcji przypadał na lata 2007 – 2011. Decydując się na zakup samochodu z tym motorem należy być bardzo ostrożnym, ponieważ jednostki te posiadają wadliwy rozrząd i ewentualna naprawa może skutecznie opróżnić z pieniędzy nasz portfel.Fot. BMW
Silnik diesla o pojemności dwóch litrów i oznaczeniu N47, N47S, N47T oraz N47DK0 montowany był w wielu modelach marki BMW, czyli serii 1, 3, 5, X1 oraz X3. Okres produkcji przypadał na lata 2007 – 2011. Decydując się na zakup samochodu z tym motorem należy być bardzo ostrożnym, ponieważ jednostki te posiadają wadliwy rozrząd i ewentualna naprawa może skutecznie opróżnić z pieniędzy nasz portfel.

Największa liczba awarii ma miejsce w silnikach z lat 2007 ‒ 2009. Wadliwy jest łańcuch, napinacz oraz koła zębate. Mechanicy twierdzą, że zakładając części zamienne dobrej jakości można uporać się z problemem, ale nie dają gwarancji, że usterka nie powróci. Wszystko zależy od późniejszego sposobu eksploatacji auta i kultury jego serwisowania.

Silnik BMW 2.0d N47 (2007-2011). Złożony problem

Silnik diesla o pojemności dwóch litrów i oznaczeniu N47, N47S, N47T oraz N47DK0 montowany był w wielu modelach marki BMW, czyli serii 1, 3, 5, X1 oraz
Silnik diesla o pojemności dwóch litrów i oznaczeniu N47, N47S, N47T oraz N47DK0 montowany był w wielu modelach marki BMW, czyli serii 1, 3, 5, X1 oraz X3. Okres produkcji przypadał na lata 2007 – 2011. Decydując się na zakup samochodu z tym motorem należy być bardzo ostrożnym, ponieważ jednostki te posiadają wadliwy rozrząd i ewentualna naprawa może skutecznie opróżnić z pieniędzy nasz portfel.

Fot. BMW

BMW opisywany silnik umieszczało wzdłużnie, co w konsekwencji sprawiło, że rozrząd znajduje się po stronie sprzęgła. Zatem żeby go wymienić, należy wymontować silnik lub skrzynię biegów,  a to oznacza, że koszty nie będą niskie. Naprawa wymaga przede wszystkim wyboru odpowiedniego warsztatu. Z zasady wymienia się kompletny rozrząd, a nie tylko łańcuch czy sam napinacz. W skład kompletu wchodzą trzy łańcuchy, cztery ślizgi i dwa napinacze. Jeżeli koła zębate są starte, to oczywiście należy je zastąpić nowymi. Jeśli tego nie zrobimy, to bardzo szybko zniszczą nowy łańcuch.

W tym wszystkim jest jeszcze jeden poważny szkopuł, a mianowicie dolne koło rozrządu, które zostało zintegrowane z wałem korbowym. Jeśli ulegnie wypracowaniu, to mechanik musi rozmontować silnik, wymienić wał korbowy i panewki. Wymianie powinno poddać się również pompę oleju. Objawem zbliżającej się awarii jest przede wszystkim grzechotanie z okolic rozrządu. Zignorowanie problemu może skutkować przeskoczeniem lub zerwaniem łańcucha i w konsekwencji całkowitym zniszczeniem jednostki napędowej.

Silnik BMW 2.0d N47 (2007-2011). Ceny części i wymiana

Komplet oryginalnego rozrządu do silnika N47 to wydatek mniej więcej 2500 zł. Zamienniki można znaleźć w przedziale między od około 550 zł do około 800 zł. Usługa wymiany to koszt minimum 1200 – 1500 zł, ale kwota końcowa zależna jest od stanu reszty elementów silnika i często ustalana indywidualnie.

Silnik BMW 2.0d N47 (2007-2011). Partycypacja w kosztach naprawy – petycja

Parę lat temu internauci zorganizowali zbiórkę podpisów pod petycją dotyczącą dwulitrowego diesla. Zwracali w niej uwagę na fakt, że łańcuch rozrządu wykazuje dużą awaryjność i usterka pojawia się regularnie w poszczególnych autach. Petycja poruszała również kwestię podejścia koncernu do swoich klientów. Niektórzy właściciele otrzymywali partycypacje w kosztach naprawy, a innym proponowano zakup nowej jednostki napędowej. W związku z powyższym, podpisujący pismo domagali się sprawiedliwego uporania się z tą sytuacją.

Silnik N47 wzięły pod lupę również media. W opracowanych materiałach wypowiadali się właściciele aut, a także mechanicy. Problem był szczegółowo omawiany i analizowany, a najbardziej do myślenia dała wypowiedź jednego z użytkowników, który doświadczył awarii w trakcie jazdy autostradą. Kiedy rozrząd się zerwał, auto w mgnieniu oka straciło wspomaganie układu hamulcowego i kierowniczego. Na szczęście kierowca zdołał zjechać na pobocze i skończyło się na strachu. Marka BMW ustosunkowała się do pisma, i zaoferowała gest dobrej woli, czyli pokrycie niektórych kosztów naprawy, z którego mogły skorzystać tylko osoby serwisujące samochód w ASO – również po wygaśnięciu gwarancji. Niestety właściciele twierdzili, że podział rozliczeń: właściciel – producent, był daleki od ideału i bardziej opłacało się naprawić samochód u niezależnego specjalisty.

Silnik BMW 2.0d N47 (2007-2011). Podsumowanie

Jak widać zakup samochodu z silnikiem N47 to spore ryzyko. Jeśli właściciel szanował swoje BMW, dokonywał regularnego serwisu, rozrząd był wymieniony, a na częściach eksploatacyjnych nie oszczędzał, to takim egzemplarzem można się zainteresować. Niestety wiele osób decyduje się na sprzedaż posiadanego wozu w momencie, kiedy zauważy pierwsze sygnały wystąpienia poważnej usterki. Jeśli pod wpływem emocji wybierzemy taką ofertę, cały ciężar napraw spadnie na nasze barki. Trzeba również pamiętać, że jednostka wysokoprężna posiada dodatkowy osprzęt, taki jak m.in.: turbina, koło dwumasowe czy wtryskiwacze, które również mogą sprawić sporo problemów. Dlatego przed zakupem koniecznie trzeba wykonać dogłębną weryfikację stanu technicznego danego egzemplarza, to pozwoli ograniczyć ryzyko wystąpienia ewentualnych problemów do minimum.

Zobacz także: Kia Stonic w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty