Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37267 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Wiadomości / Raporty

Silnik BMW 2.0d N47 (2007-2011). Problemy z awaryjnym rozrządem

Data publikacji: Autor: Mariusz Zbyszyński

Silnik diesla o pojemności dwóch litrów i oznaczeniu N47, N47S, N47T oraz N47DK0 montowany był w wielu modelach marki BMW, czyli serii 1, 3, 5, X1 oraz X3. Okres produkcji przypadał na lata 2007 – 2011. Decydując się na zakup samochodu z tym motorem należy być bardzo ostrożnym, ponieważ jednostki te posiadają wadliwy rozrząd i ewentualna naprawa może skutecznie opróżnić z pieniędzy nasz portfel.

Fot. BMW Silnik diesla o pojemności dwóch litrów i oznaczeniu N47, N47S, N47T oraz N47DK0 montowany był w wielu modelach marki BMW, czyli serii 1, 3, 5, X1 oraz X3. Okres produkcji przypadał na lata 2007 – 2011. Decydując się na zakup samochodu z tym motorem należy być bardzo ostrożnym, ponieważ jednostki te posiadają wadliwy rozrząd i ewentualna naprawa może skutecznie opróżnić z pieniędzy nasz portfel.

Największa liczba awarii ma miejsce w silnikach z lat 2007 ‒ 2009. Wadliwy jest łańcuch, napinacz oraz koła zębate. Mechanicy twierdzą, że zakładając części zamienne dobrej jakości można uporać się z problemem, ale nie dają gwarancji, że usterka nie powróci. Wszystko zależy od późniejszego sposobu eksploatacji auta i kultury jego serwisowania.

Silnik BMW 2.0d N47 (2007-2011). Złożony problem

Silnik diesla o pojemności dwóch litrów i oznaczeniu N47, N47S, N47T oraz N47DK0 montowany był w wielu modelach marki BMW, czyli serii 1, 3, 5, X1 oraz X3. Okres produkcji przypadał na lata 2007 – 2011. Decydując się na zakup samochodu z tym motorem należy być bardzo ostrożnym, ponieważ jednostki te posiadają wadliwy rozrząd i ewentualna naprawa może skutecznie opróżnić z pieniędzy nasz portfel.

Fot. BMWBMW opisywany silnik umieszczało wzdłużnie, co w konsekwencji sprawiło, że rozrząd znajduje się po stronie sprzęgła. Zatem żeby go wymienić, należy wymontować silnik lub skrzynię biegów,  a to oznacza, że koszty nie będą niskie. Naprawa wymaga przede wszystkim wyboru odpowiedniego warsztatu. Z zasady wymienia się kompletny rozrząd, a nie tylko łańcuch czy sam napinacz. W skład kompletu wchodzą trzy łańcuchy, cztery ślizgi i dwa napinacze. Jeżeli koła zębate są starte, to oczywiście należy je zastąpić nowymi. Jeśli tego nie zrobimy, to bardzo szybko zniszczą nowy łańcuch.

W tym wszystkim jest jeszcze jeden poważny szkopuł, a mianowicie dolne koło rozrządu, które zostało zintegrowane z wałem korbowym. Jeśli ulegnie wypracowaniu, to mechanik musi rozmontować silnik, wymienić wał korbowy i panewki. Wymianie powinno poddać się również pompę oleju. Objawem zbliżającej się awarii jest przede wszystkim grzechotanie z okolic rozrządu. Zignorowanie problemu może skutkować przeskoczeniem lub zerwaniem łańcucha i w konsekwencji całkowitym zniszczeniem jednostki napędowej.

Silnik BMW 2.0d N47 (2007-2011). Ceny części i wymiana

Komplet oryginalnego rozrządu do silnika N47 to wydatek mniej więcej 2500 zł. Zamienniki można znaleźć w przedziale między od około 550 zł do około 800 zł. Usługa wymiany to koszt minimum 1200 – 1500 zł, ale kwota końcowa zależna jest od stanu reszty elementów silnika i często ustalana indywidualnie.

Silnik BMW 2.0d N47 (2007-2011). Partycypacja w kosztach naprawy – petycja

Parę lat temu internauci zorganizowali zbiórkę podpisów pod petycją dotyczącą dwulitrowego diesla. Zwracali w niej uwagę na fakt, że łańcuch rozrządu wykazuje dużą awaryjność i usterka pojawia się regularnie w poszczególnych autach. Petycja poruszała również kwestię podejścia koncernu do swoich klientów. Niektórzy właściciele otrzymywali partycypacje w kosztach naprawy, a innym proponowano zakup nowej jednostki napędowej. W związku z powyższym, podpisujący pismo domagali się sprawiedliwego uporania się z tą sytuacją.

Zobacz także: Jak oszczędzać paliwo?

Silnik N47 wzięły pod lupę również media. W opracowanych materiałach wypowiadali się właściciele aut, a także mechanicy. Problem był szczegółowo omawiany i analizowany, a najbardziej do myślenia dała wypowiedź jednego z użytkowników, który doświadczył awarii w trakcie jazdy autostradą. Kiedy rozrząd się zerwał, auto w mgnieniu oka straciło wspomaganie układu hamulcowego i kierowniczego. Na szczęście kierowca zdołał zjechać na pobocze i skończyło się na strachu. Marka BMW ustosunkowała się do pisma, i zaoferowała gest dobrej woli, czyli pokrycie niektórych kosztów naprawy, z którego mogły skorzystać tylko osoby serwisujące samochód w ASO – również po wygaśnięciu gwarancji. Niestety właściciele twierdzili, że podział rozliczeń: właściciel – producent, był daleki od ideału i bardziej opłacało się naprawić samochód u niezależnego specjalisty.

Silnik BMW 2.0d N47 (2007-2011). Podsumowanie

Jak widać zakup samochodu z silnikiem N47 to spore ryzyko. Jeśli właściciel szanował swoje BMW, dokonywał regularnego serwisu, rozrząd był wymieniony, a na częściach eksploatacyjnych nie oszczędzał, to takim egzemplarzem można się zainteresować. Niestety wiele osób decyduje się na sprzedaż posiadanego wozu w momencie, kiedy zauważy pierwsze sygnały wystąpienia poważnej usterki. Jeśli pod wpływem emocji wybierzemy taką ofertę, cały ciężar napraw spadnie na nasze barki. Trzeba również pamiętać, że jednostka wysokoprężna posiada dodatkowy osprzęt, taki jak m.in.: turbina, koło dwumasowe czy wtryskiwacze, które również mogą sprawić sporo problemów. Dlatego przed zakupem koniecznie trzeba wykonać dogłębną weryfikację stanu technicznego danego egzemplarza, to pozwoli ograniczyć ryzyko wystąpienia ewentualnych problemów do minimum.

Zobacz także: Kia Stonic w naszym teście

Silnik diesla o pojemności dwóch litrów i oznaczeniu N47, N47S, N47T oraz N47DK0 montowany był w wielu modelach marki BMW, czyli serii 1, 3, 5, X1 oraz X3. Okres produkcji przypadał na lata 2007 – 2011. Decydując się na zakup samochodu z tym motorem należy być bardzo ostrożnym, ponieważ jednostki te posiadają wadliwy rozrząd i ewentualna naprawa może skutecznie opróżnić z pieniędzy nasz portfel.

Fot. BMW

Silnik diesla o pojemności dwóch litrów i oznaczeniu N47, N47S, N47T oraz N47DK0 montowany był w wielu modelach marki BMW, czyli serii 1, 3, 5, X1 oraz X3. Okres produkcji przypadał na lata 2007 – 2011. Decydując się na zakup samochodu z tym motorem należy być bardzo ostrożnym, ponieważ jednostki te posiadają wadliwy rozrząd i ewentualna naprawa może skutecznie opróżnić z pieniędzy nasz portfel.

Fot. BMW

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

BMW SERIA 1 zdjęcia

BMW SERIA 1 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

BMW SERIA 1 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

BMW SERIA 1 Cena