Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Silnik wedle portfela

Data publikacji: Autor: (gut)

 Silnik co czwartego kupowanego w Polsce samochodu ma pojemność do 1.0 l.

Zamożni Szwajcarzy kupują wśród Europejczyków najwyższy odsetek aut z silnikami powyżej 2.0 l. W Polsce na taki luksus stać ok. 2 proc., a dwa lata temu ok. 4 proc. wszystkich kupujących samochody.
Co się tu zatem dzieje? Z gry wypadają najsłabsi finansowo. To ci, którzy w styczniu i lutym tego roku kupili 12 000 aut z najmniejszymi silnikami - a więc tych najtańszych, a rok wcześniej - 17 000. Stanowili wówczas tę najliczniejszą grupę klientów. Dziś najliczniejsza grupa kupuje auta z silnikami od 1.4 do 1.5 l. Ale cały rynek nadal się kurczy. Następuje przesiadka do aut mniejszych - jednak nie do najmniejszych, bo wielu sądzi, że "nie wypada". Segment B - czyli ten, w którym m.in. Fabia, Peugeot 206, Polo, Thalia i Yaris - kurczy się przeto wolniej (minus 8 proc.), niż segment C - gdzie Golf (minus 18 proc.), i znacznie wolniej, niż segment popularnego Seicento (minus 42 proc.) Wzrost pojemności silników - nowokupowanych - aut dowodzi w tym przypadku nie tyle wzrostu zamożności nabywców, co dalszego ograniczania ich liczby, do najzamożniejszych.

Sprzedaż wersji silnikowych

silniki udział w rynku
cd 2002 2001
do 1,0 l 26% 28%
od 1.4 l do 1.5 l 28% 24%
od 2.0 l do 2.2 l 2% 3%

Do początku artykułu

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości