Wszystko
o samochodach

Porady / Warto wiedzieć

Silniki, które wytrzymają pół miliona kilometrów. Albo więcej!

Data publikacji: Autor: Marcin Lewandowski

Ten głośny klekoczący Diesel został zbudowany, by pracować jeszcze długo po tym, gdy noszące go nadwozie zniszczy rdza. Pięciocylindrowy turbodiesel zaprojektowany w 1989 roku jako jednostka dla Volkswagena Transportera T4 (88-151 KM) oraz Volkswagena LT, znalazł zastosowanie w Audi 100 (116-140 KM) i późniejszym A6.

Fot. Audi Każdy z nas che, by silnik w jego samochodzie okazał się trwały. Ma to szczególne znaczenie, gdy zamierzamy kupić używane auto z silnikiem wysokoprężnym, a jego przeszłość nie jest w pełni udokumentowana.

Konstrukcję silnika 1,9D opracowano pod koniec lat 80., zaś pierwszy 1.9 TDI (obydwie jednostki dzielą ten sam blok silnika) zadebiutował w 1991 roku w Audi 80.

Fot. VolkswagenNikt nie da nam gwarancji, że dysponując najlepszym nawet pojazdem przejedziemy jakiś z góry określony przebieg, nie mówiąc już o imponujących wartościach, jak pół miliona kilometrów. To, że są silniki, które potrafią tego dokonać i wciąż pracować, nie budzi wątpliwości, jednak stan jednostki napędowej po długiej eksploatacji zależy już nie tylko od jej długowieczności, ale też od sposobu użytkowania oraz kultury technicznej.

Znane są przypadki, gdy silniki, których nie podejrzewa się o „kuloodporność” osiągają znacznie większe przebiegi od oczekiwanych, nawet miliona kilometrów. Po zbadaniu historii auta często okazuje się, że jego eksploatacja odbywała się w dużej mierze na długich odcinkach autostradowych, generujących duże roczne przebiegi typowe bardziej dla samochodów ciężarowych. Obsługa serwisowa także jest istotna, niektóre współczesne silniki są np. wrażliwe na jakość i poziom oleju, więc im częściej go wymieniamy, w tym lepszej kondycji utrzymujemy silnik.

W 1998 roku BMW zaprezentowało sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności trzech litrów. Noszący oznaczenie M57 jest wyjątkowo trwały, choć początkowo narzekano na wysokie spalanie. W nowszej serii M57N z 2002 roku zastosowano wtrysk nowszej generacji, co zmniejszyło apetyt na paliwo. Niestety wraz z kolejnymi modyfikacjami rosła komplikacja budowy.

Fot. BMWW polskich realiach musimy wziąć jeszcze jeden czynnik pod uwagę. Chociaż kupując używany samochód nie dopuszczamy do siebie myśli, że akurat wypatrzony przez nas egzemplarz jest po tzw. korekcie licznika, to jest to zjawisko tak powszechne, że w przypadku egzemplarzy starszych, niż pięcioletnie, możemy wręcz uznać je za pewnik. A to oznacza, że nabywając auto ze stanem ok. 200 tys. km przebiegu, w rzeczywistości może on mieć za sobą ponad 300-350 tys. km. A to jest graniczna żywotność dla większości współczesnych silników benzynowych. Dla jednostek wysokoprężnych wynosi ona średnio 350-450 tys. km.

Czy współczesne silniki potrafią osiągać przebiegi rzędu pół miliona kilometrów? Owszem, są takie konstrukcje. Problem w tym, że zanim pojawią się doniesienia o takich wyczynach, mija co najmniej 10 lat od premiery danej jednostki napędowej. Na naszym rynku samochodów używanych dzięki zjawisku korekty liczników mamy wrażenie, że współczesne silniki wytrzymują jedynie ok. 250 tys. km. To błędne przekonanie, co udowadniają poniższe przykłady.

Ten głośny klekoczący Diesel został zbudowany, by pracować jeszcze długo po tym, gdy noszące go nadwozie zniszczy rdza. Pięciocylindrowy turbodiesel zaprojektowany w 1989 roku jako jednostka dla Volkswagena Transportera T4 (88-151 KM) oraz Volkswagena LT, znalazł zastosowanie w Audi 100 (116-140 KM) i późniejszym A6.

Fot. AudiVolkswagen R5 2.5 TDI
Ten głośny klekoczący Diesel został zbudowany, by pracować jeszcze długo po tym, gdy noszące go nadwozie zniszczy rdza. Pięciocylindrowy turbodiesel zaprojektowany w 1989 roku jako jednostka dla Volkswagena Transportera T4 (88-151 KM) oraz Volkswagena LT, znalazł zastosowanie w Audi 100 (116-140 KM) i późniejszym A6. Był to pierwszy silnik oznaczony magicznymi literkami TDI. W zmodyfikowanej formie trafił też pod maskę Volvo 850 i S70/V70 (140 KM). Oprócz tego, że potrafi wytrzymać duże przebiegi, jest mało problematyczny podczas eksploatacji, jednak od zakończenia produkcji minęło już półtorej dekady.

Modele z silnikiem 2.5 TDI:
Audi 100 C (1989-1991)
Audi 100 C4 (1990-1994)
Audi A6 (1994-1997)
Volvo 850 (1996)
Volvo S70/V70 (1996-2000)

Do końca XX wieku Volvo polegało na silnikach wysokoprężnych innych producentów, głównie Volkswagena. Ta sytuacja zmieniła się w 2001 roku, kiedy Szwedzi pokazali swoje nowe dzieło – Diesla o oznaczeniu D5. To pięciocylindrowy silnik rzędowy (R5) o pojemności 2,4 litra z układem  zasilania typu Common-Rail.

Fot. VolvoVolvo R5 2.4 D5
Do końca XX wieku Volvo polegało na silnikach wysokoprężnych innych producentów, głównie Volkswagena. Ta sytuacja zmieniła się w 2001 roku, kiedy Szwedzi pokazali swoje nowe dzieło – Diesla o oznaczeniu D5. To pięciocylindrowy silnik rzędowy (R5) o pojemności 2,4 litra z układem  zasilania typu Common-Rail. Oferowany na przestrzeni lat w kilkunastu specyfikacjach trafił do wszystkich nowych modeli Volvo i jest produkowany do dziś. Najmocniejsza wersja osiąga 215 KM (bi-turbo).

Modele z silnikami 2.4 D5:
Volvo S40/V50, C30, C70 (2004-2010)
Volvo S60 I (2001-2009)
Volvo S60 II (od 2010)
Volvo V70 II (2001-2007)
Volvo V70 III (od 2007)
Volvo S80 I (2001-2006)
Volvo S80 II (od 2006)
Volvo XC60 I (od 2008)
Volvo XC90 I (2003-2014)

W 1995 roku opracowano wersję o pojemności 2,9 litra, która trafiła do dwóch modeli, E Klasy (129 KM) i G Klasy (120 KM). To jeden z najtrwalszych silników wysokoprężnych Mercedesa, dzięki czemu przez wiele lat był ulubieńcem taksówkarzy.

Fot. MercedesMercedes 290 TD
Silnik wysokoprężny rodziny OM602 to jednostka R5 skonstruowana z myślą o samochodach dostawczych (seria TN, Sprinter), która miała na początku pojemność 2,5 litra i w takiej postaci trafiła pod maski osobowych modeli W201, W124 i terenowej G Klasy. W 1995 roku opracowano wersję o pojemności 2,9 litra, która trafiła do dwóch modeli, E Klasy (129 KM) i G Klasy (120 KM). To jeden z najtrwalszych silników wysokoprężnych Mercedesa, dzięki czemu przez wiele lat był ulubieńcem taksówkarzy.

Modele z silnikiem 290 TD:
Mercedes E 290 (W210) (1996-1999)
Mercedes 290 GD (1997-2000)

eria silników OM611 (R4, 2,2 l) i OM612 (R5, 2,7 l), skonstruowanych w tym samym czasie, a różniących się jednym cylindrem, odznacza się wysoką trwałością osiągając imponujące przebiegi ponad pół miliona kilometrów. 

Fot. MercedesMercedes 220/270 CDI
Seria silników OM611 (R4, 2,2 l) i OM612 (R5, 2,7 l), skonstruowanych w tym samym czasie, a różniących się jednym cylindrem, odznacza się wysoką trwałością osiągając imponujące przebiegi ponad pół miliona kilometrów. Jest też dowodem na to, że silnik wysokoprężny wcale nie musi być wyciągnięty żywcem z samochodu dostawczego, by być wyjątkowo trwałym. Co ciekawe, obydwie wersje trafiły pod maski Sprinterów, ale dopiero w 2000 roku, gdy... sprawdziły się już w samochodach osobowych.

Modele z silnikiem 220/270 CDI:
Mercedes C 220 CDI (W202) (1998-2000)
Mercedes C 220 CDI (W203) (2000-2006)
Mercedes E 220 CDI (W210) (1998-2003)
Mercedes E 270 CDI (W210) (1999-2003)
Mercedes ML 270 CDI (W163) (1998-2005)

Zaprezentowana w 2003 roku całkowicie aluminiowa jednostka cechuje się wysoką trwałością i niewielką ilością dręczących ją problemów.

Fot. HondaHonda 2.2 i-CTDi
Nowe Hondy nie cieszą się w Polsce masowym zainteresowaniem z powodu dość wysokich cen, jeszcze gorzej jest w przypadku wysokoprężnego silnika 2.2 i-CTDi. Zakup Hondy z tym silnikiem jest jeszcze droższy przez podatek akcyzowy. Ale jeśli wejdziemy w jego posiadanie, nie będziemy żałować. Zaprezentowana w 2003 roku całkowicie aluminiowa jednostka cechuje się wysoką trwałością i niewielką ilością dręczących ją problemów.

Modele z silnikiem 2.2 i-CTDi
Honda Civic VIII (2005-2010)
Honda CR-V II (2005-2006)
Honda CR-V III (2006-2010)
Honda Accord VII (2003-2008)

Volkswagen 1.9 TDI
Konstrukcję silnika 1,9D opracowano pod koniec lat 80., zaś pierwszy 1.9 TDI (obydwie jednostki dzielą ten sam blok silnika) zadebiutował w 1991 roku w Audi 80. Silnik z pompą rotacyjną osiągał moc 90 KM (1Z, AHU, AGR, AHH, ALE, ALH) i to ta właśnie wersja uznawana jest za najbardziej trwałą. Przebieg 500 tys. km nie powinien być problematyczny do osiągnięcia przy odpowiedniej trosce serwisowej.

Konstrukcję silnika 1,9D opracowano pod koniec lat 80., zaś pierwszy 1.9 TDI (obydwie jednostki dzielą ten sam blok silnika) zadebiutował w 1991 roku w Audi 80.

Fot. VolkswagenModele z silnikiem 1.9 TDI:
Audi 80 (1991-1995)
Audi Cabriolet (1995-2000)
Audi A3 I (1996-2001)
Audi A4 B5 (1996-2000)
Audi A6 C4 (1994-1997)
Seat Ibiza II / Cordoba I (1996-2002)
Seat Leon I (1999-2005)
Seat Toledo I (1995-1999)
Seat Toledo II (1999-2003)
Skoda Octavia I (1996-2007)
Volkswagen Polo III (1997-2001)
Volkswagen Golf III / Vento (1993-1997)
Volkswagen Golf IV / Bora (1997-2003)
Volkswagen Passat B4 (1993-1997)
Volkswagen Passat B5 (1996-2000)
Volkswagen Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra (1996-2000)

Fiat 1.9 JTD/JTDM
Koncern Fiata miał duży wpływ na rozwój nowoczesnych silników wysokoprężnych. W 1997 roku w Alfie Romeo 156 zadebiutował silnik 1.9 JTD, pierwszy Diesel z wtryskiem paliwa typu Common-Rail (CR). Z czasem trafił do niemal wszystkich głównych modeli koncernu, a także do Suzuki oraz marek należących do General Motors. Z czasem silnik ten udowodnił swoją trwałość i niezawodność. Wcześniejsza wersja JTD produkowana do 2005 roku odznacza się też niskimi kosztami napraw. W 2002 roku zadebiutowała nowocześniejsza odmiana JTDM (Multijet) z wtryskiem CR nowej generacji.

Koncern Fiata miał duży wpływ na rozwój nowoczesnych silników wysokoprężnych. W 1997 roku w Alfie Romeo 156 zadebiutował silnik 1.9 JTD, pierwszy Diesel z wtryskiem paliwa typu Common-Rail (CR). Z czasem trafił do niemal wszystkich głównych modeli koncernu, a także do Suzuki oraz marek należących do General Motors.

Fot. OpelModele z silnikiem 1.9 JTD / 1.9 JTDM:
Alfa Romeo 145/146 (1997-2001)
Alfa Romeo 147 (2000-2010)
Alfa Romeo 156 (1997-2007)
Alfa Romeo 159 (2005-2011)
Alfa Romeo GT (2003-2010)
Cadillac BLS (2005-2009)
Fiat Punto II (1999-2006)
Fiat Grande Punto (2005-2008)
Fiat Brava/Bravo (1999-2003)
Fiat Marea (1997-2002)
Fiat Bravo (2007-2008)
Fiat Sedici (2005-2009)
Fiat Multipla (1998-2010)
Fiat Stilo (2001-2007)
Fiat Croma II (2005-2011)
Lancia Lybra (2000-2005)
Opel Astra H (2004-2009)
Opel Zafira B (2005-2010)
Opel Vectra C (2004-2009)
Opel Signum (2005-2008)
Saab 9-3 (2004-2011)
Saab 9-5 (2006-2009)
Suzuki SX4 (2006-2009)

Koncern PSA ma na swoim koncie wiele udanych silników, ale za najbardziej trwały uchodzi jednostka XUD9. To prosty w budowie, lekki i oszczędny silnik o pojemności 1,9 litra.

Fot. PeugeotPSA 1.9D
Koncern PSA ma na swoim koncie wiele udanych silników, ale za najbardziej trwały uchodzi jednostka XUD9. To prosty w budowie, lekki i oszczędny silnik o pojemności 1,9 litra. Zadebiutował w Talbocie Horizon i Peugeocie 305 w 1982 roku, z czasem trafił do sporej części modeli Peugeota i Citroena, ale też m.in. do naszego FSO Poloneza Caro. W różnych wersjach, wolnossącej i turbodoładowanej, produkowano go aż do 2002 roku.

Modele z silnikiem 1.9 D:
Citroen ZX (1991-1998)
Citroen Xsara / Xsara Picasso (1997-2002)
Citroen Berlingo (1997-2002)
Citroen BX (1983-1992)
Citroen Xantia (1993-2000)
FSO Polonez Caro (1990-1996)
Peugeot 305 (1982-1989)
Peugeot 309 (1988-1993)
Peugeot 306 (1993-2002)
Peugeot 405 (1988-1997)
Peugeot 406 (1995-1999)
Rover 200 (1991-1995)
Suzuki Samurai (Santana) (1998-2002)
Suzuki Baleno (1999-2001)
Talbot Horizon (1982-1987)

W 1998 roku BMW zaprezentowało sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności trzech litrów. Noszący oznaczenie M57 jest wyjątkowo trwały, choć początkowo narzekano na wysokie spalanie. W nowszej serii M57N z 2002 roku zastosowano wtrysk nowszej generacji, co zmniejszyło apetyt na paliwo. Niestety wraz z kolejnymi modyfikacjami rosła komplikacja budowy.

Fot. BMWBMW 3.0d
W 1998 roku BMW zaprezentowało sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności trzech litrów. Noszący oznaczenie M57 jest wyjątkowo trwały, choć początkowo narzekano na wysokie spalanie. W nowszej serii M57N z 2002 roku zastosowano wtrysk nowszej generacji, co zmniejszyło apetyt na paliwo. Niestety wraz z kolejnymi modyfikacjami rosła komplikacja budowy. Kłopotów może przysporzyć osprzęt. Zużyte wtryskiwacze, turbosprężarki (nowsze modele nie podlegają regeneracji), czy kolektory dolotowe mogą uderzyć po kieszeni, dlatego najbardziej poszukiwane są modele z pierwszego okresu produkcji. Sam silnik jest jednak wyjątkowo trwały i przy odpowiednim serwisie wytrzyma setki tysięcy kilometrów.

Modele z silnikiem 3.0d:
BMW Serii 3 (1998-2008)
BMW Serii 5 (1998-2010)
BMW Serii 6 (2007-2011)
BMW Serii 7 (2001-2008)
BMW X3 (2003-2011)
BMW X5 (2001-2010)
BMW X6 (2008-2010)

Wraz z przednionapędowym modelem 850 w 1991 roku zadebiutowała seria pięciocylindrowych silników benzynowych Volvo. Występowała w dwóch wersjach różniących się głowicą silnika, dziesięciozaworowej (10V) o mocy 140 KM (B5252) oraz dwudziestozaworowej (20V) o mocy 170 KM (B5254). 

Fot. VolvoVolvo R5 2.5 10V/20V
Wraz z przednionapędowym modelem 850 w 1991 roku zadebiutowała seria pięciocylindrowych silników benzynowych Volvo. Występowała w dwóch wersjach różniących się głowicą silnika, dziesięciozaworowej (10V) o mocy 140 KM (B5252) oraz dwudziestozaworowej (20V) o mocy 170 KM (B5254). Wówczas jeszcze nikt nie podejrzewał, że ta jednostka okaże się tak wytrzymała. To jeden z niewielu współczesnych silników z zapłonem iskrowym, który bez trudu osiąga przebiegi rzędu 500 tys. km.

Modele z silnikiem R5 2.5:
Volvo 850 (1991-1996)
Volvo S70/V70/C70 (1996-1999)

Seria W210 nie ma dobrej opinii; choćby przez podatne na rdzę nadwozie, czy nietrwałe wiązki elektryczne. Jak się okazuje napędzające go silniki benzynowe potrafią przekroczyć pół miliona kilometrów. Najczęściej spotykaną wersją silnikową na rynku wtórnym z przebiegiem powyżej 500 tys. km jest E240 z silnikiem V6 o pojemności 2,6 litra (M112) o mocy 170 KM. 

Fot. MercedesMercedes 240
O wytrzymałości Mercedesa W124 nie trzeba nikogo przekonywać. Do jazdy na co dzień przydałby się jednak nieco nowszy egzemplarz. Następca, seria W210 nie ma dobrej opinii; choćby przez podatne na rdzę nadwozie, czy nietrwałe wiązki elektryczne. Jak się okazuje napędzające go silniki benzynowe potrafią przekroczyć pół miliona kilometrów. Najczęściej spotykaną wersją silnikową na rynku wtórnym z przebiegiem powyżej 500 tys. km jest E240 z silnikiem V6 o pojemności 2,6 litra (M112) o mocy 170 KM. Jednostka M112 produkowana od 1998 do 2008 roku występowała jeszcze w wersjach o pojemności 2,8 l, 3,2 l oraz 3,7 l.

Modele z silnikiem 240:
Mercedes C 240 (1998–2005)
Mercedes CLK 240 (1998–2004)
Mercedes E 240 (1998–2004)

Przyglądając się silnikom benzynowym Toyoty z lat 90. trudno wskazać jednostkę o największej trwałości. Można zaryzykować twierdzenie, że niemal wszystkie czterocylindrowe benzyniaki Toyoty z tamtego okresu spisywały się bez zarzutu i były zdolne do pokonywania sporych przebiegów. 

Fot. ToyotaToyota 2.0i
Przyglądając się silnikom benzynowym Toyoty z lat 90. trudno wskazać jednostkę o największej trwałości. Można zaryzykować twierdzenie, że niemal wszystkie czterocylindrowe benzyniaki Toyoty z tamtego okresu spisywały się bez zarzutu i były zdolne do pokonywania sporych przebiegów. Gdybyśmy mieli polecić jakąś szczególną jednostkę, będzie to dwulitrowa konstrukcja oznaczona kodem 3S. Do dziś po drogach całej Europy jeździ sporo Toyot napędzanych tym motorem, a przebiegi dobijają do magicznych 500 tys. km.

Modele z silnikiem 2.0i:
Toyota Camry (1987–1992)
Toyota Celica (1985-1999)
Toyota Carina (1988–2001)
Toyota Avensis (1997–2000)
Toyota RAV4 (1994–2000)
Toyota Picnic (1996–2002)

ednostki napędowe z literą H na osłonie są solą w oku inżynierów i specjalistów twierdzących, że nie da się pogodzić wysokich osiągów (z doładowaniem lub bez), zaawansowanej konstrukcji (VTEC), niezawodności i trwałości. A jednak, seria spokrewnionych ze sobą silników K20 i K24 to dowód, że owszem, da się.

Fot. HondaHonda 2.0i/2.4i
Honda jest uznanym producentem najbardziej niezawodnych silników samochodowych. Do tego potrafi pogodzić cechy uznawane za niemożliwe do pogodzenia. Tym samym jednostki napędowe z literą H na osłonie są solą w oku inżynierów i specjalistów twierdzących, że nie da się pogodzić wysokich osiągów (z doładowaniem lub bez), zaawansowanej konstrukcji (VTEC), niezawodności i trwałości. A jednak, seria spokrewnionych ze sobą silników K20 i K24 to dowód, że owszem, da się. Przy odpowiednio wysokiej kulturze serwisowej wysokie przebiegi są tym silnikom nie straszne.

Modele z silnikiem 2.0i / 2.4i:
Honda Civic (od 2001)
Honda Accord (od 2003)
Honda CR-V (od 2002)

Choć silniki V8 trudno uznać w Polsce za popularne, to w zestawieniu nie mogło zabraknąć jednego z najtrwalszych. Aksamitnie równo pracujący silnik z pierwszego Lexusa LS400 (1UZ-FE) to jednostka niemal nie do zajeżdżenia. To samo dotyczy jej wersji rozwojowej o pojemności 4,3 litra (3UZ-FE).

Fot. LexusLexus 400/430
Choć silniki V8 trudno uznać w Polsce za popularne, to w zestawieniu nie mogło zabraknąć jednego z najtrwalszych. Aksamitnie równo pracujący silnik z pierwszego Lexusa LS400 (1UZ-FE) to jednostka niemal nie do zajeżdżenia. To samo dotyczy jej wersji rozwojowej o pojemności 4,3 litra (3UZ-FE). Są bezproblemowe i trwałe – te cechy silnika 4.0 V8 zapewniły marce renomę, a w Stanach Zjednoczonych także sukces rynkowy. Warto dodać, że współpraca z instalacją LPG też im nie szkodzi.

Modele z silnikiem 400/430:
Lexus GS 400/430 (1992-2006)
Lexus LS 400/430 (1989-2006)
Lexus SC 400/430 (1991-2005)



Ten głośny klekoczący Diesel został zbudowany, by pracować jeszcze długo po tym, gdy noszące go nadwozie zniszczy rdza. Pięciocylindrowy turbodiesel zaprojektowany w 1989 roku jako jednostka dla Volkswagena Transportera T4 (88-151 KM) oraz Volkswagena LT, znalazł zastosowanie w Audi 100 (116-140 KM) i późniejszym A6.

Fot. Audi

Ten głośny klekoczący Diesel został zbudowany, by pracować jeszcze długo po tym, gdy noszące go nadwozie zniszczy rdza. Pięciocylindrowy turbodiesel zaprojektowany w 1989 roku jako jednostka dla Volkswagena Transportera T4 (88-151 KM) oraz Volkswagena LT, znalazł zastosowanie w Audi 100 (116-140 KM) i późniejszym A6.

Fot. Audi

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • lordofchaos (gość)

    niesmiertelne silniki (diesla) to mialy mercedesy z lat 80 poprzedniego stulecia no i moze vw ale to juz histeria * co do rzetelnosci informacji moje dosviadczenie podpoviada mi, ze silnik R5 2.5 TDI to porazka technologiczna, a przecietny Kovalski jesli szuka kaszlaka to marzy o 1.9 TDI i to tez konkretny model bo bylo ich viele modyfikacji lepszych lub gorszych * dobre opinie ma silnik bmw 3.0d

  • Mariusz (gość)

    A w mojej Lagunie II z 2002 r. silnik 1,9 dCi skończył się osiągając niecałe pół miliona km - 450 tys przebiegu. Ale przecież to "klulofa lafet" jak to mufio fani pasiata i gólfa. A w tych szajsowatych woldzwagenach reklamowanych przez niemieckie media obecne także w PL, po ilu kilometrach trzeba robić remont? Odpowiedź na pół miliona robi się 2 lub 3 remonty :P

  • bmw klub (gość)

    świetny tekst popieram opinię na temat hondy i lexusa to jedne z nielicznych marek które nie testują swoich modeli na klientach co jest powszechne w dzisiejszych niewdzięcznych czasach tu mamy 100% pewności że auto nas nie zawiedzie oczywiście oleje trzeba zmieniać jak w każdym samochodzie z całym szacunkiem do aut niemieckich dobre były 10 lat temu dziś są za bardzo skomplikowane ,najeżone elektroniką i celowo zaniżoną jakością tak aby serwis i gospodarka niemiecka zarabiała na częściach a to jak płacimy tyle kasy za nowe auto jest ciosem poniżej pasa mam bmw ,następny lexus lub honda sprawdzone i nie do zajechania.

  • milokia (gość)

    A co z Hyundai/KIA , drugim na swiecie producentem samochodow i legendarnym 2.0 crdi i 1.6 crdi?

  • qwer (gość)

    A diesel 2.2 Hondy?

  • MM (gość)

    2.5TDI R5( nie mylić z 2.5TDI V6! ) potwierdzam bardzo udany diesel, podstawa eksploatacji czyli oleje, rozrząd ( wszystko na dobrych podzespołach ) oraz serwisowanie na bieżąco i samochód jeździ i będzie jeździł długo i szczęśliwie :) Sprawdzone na własnym doświadczeniu

  • Anonim (gość)

    Wazne co z tymi silnikami dzieje sie po pol miliona . W wielu przypadkach mozna malym nakladem finansowym przedluzyc ich zywot . Zauwazylem ze dzisiejsze silniki nie zuzywaja sie naturalnie . O koncu eksploatacji nie decyduje zuzycie elementow ciernych lecz awaria osprzetu demolujaca silnik ... Dzis silniki padaja bo pata sprezarka . Bo chodza na ropie gdy jej przybywa z powodu awarii dpf. Bo lejacy wtrysk wypala dziure w tloku. Bo urywa sie 1 rzedowy lancuszek rozrzadu . Bo padaja regulowane kola zmiennych faz rozrzadu itd. Bo klapki w kolekrorze ssacym sie urwa i wpadna do cylindra ... Lub nagar w komorze spalania przy wtryysku bezposrednim. Dzisiejsze silniki zabija ... Ekologia i downsizing. Wraz z rozwojem obu watkow zywotnosc silnika zblizyla sie do okresu gwarancyjnego. Dzis gwarancja u wiekszosci producentow to okolo 5 lat i po tym okresie te auta mozna utylizowac . Oczywiscie sprawia to iz ekologia znika gdyz musimy wyprodukowac nowy pojazd

  • Anonim (gość)

    Ekologia tutaj wydaje sie byc jakas zmowa majaca na celu postarzenie produktu wymuszajace zakup nowego . Co w praktyce sprawia iz na swiecie jest wiele smieci ( pozostalosci po pojazdach ) a koniecznosc budowy nastepcy masakrycznie obciaza ekosystem . Wymaga zuzycia wielu zasobow. Pol miliona kilometrow to zaden wyczyn dla podanych tutaj jednostek napedowych mercedesa. Do norm euro 3 silniki mercedesa byly wrecz wie zne . Normy euro 4 i 5 ( dpf + wtrysk piezo ) zakonczyly ere silnikow niezawodnych 21 wieku. To jest koniec silnikow wysokopreznych gdyz po 5/8 latach naklady zwiazane z utrzymaniem ich wartosci przekraczaja wartosc pojazdu w wiekszosci marek

  • smiech (gość)

    Silnik Volkswagena 2.5tdi smiech na sali w transporterze t5 nie wytrzymuje 200 tys ale mozna sobie pozachwalac obecnie volkswagen od 15 lat to padlo i zlom fiat citroen peugeot bija go nawet dostawcza kia

  • Adam (gość)

    Toyota i inne japonczyki bija niemieckie marki pod wzgledem jakosci i trwalosci moja toyota corolla ma juz ponad 240000 mil!!! Przebiegu 2.0 d4d polecam

  • Piotr (gość)

    Wszyscy narzekają na silniki vw a 3/4 polaków nimi jeździ i jest dobrze. Ja osobscie posiadam volvo 2.5 TDI z przebiegiem 410000 tyś km i silnik lepiej odpala w mrozy niż nie jeden common rail. tylko tak jak piszą regularne serwisowanie to podstawa.

  • jaro (gość)

    a mój lanos 1.4 ma ponad 300 000 km od początku na LPG

  • jarek (gość)

    Brakuje mi tu 2 silników VW 115 km 2.0 i 90km 1.8 .

  • drr (gość)

    Ludzie stary motor 2.5 tdi nie ma nic wspolnego z silnikiem 2.5 tdi v6 ani tez rzedowka montowana w T5 !!!!

  • Litti (gość)

    Seicento 1,1, 2002 rok, przejechane 320 tys. z tego 250 tys. na lpg. Codzienne trasy do pracy i z powrotem, w sumie ponad 100 km dziennie. Jeździ jak marzenie, serwisowane co 15 tys. (oleje,filtry,hamulce itp.) Mam nadzieję, że do 500 tys. - jeszcze z 8 lat dociągnie :) Pali 8 l gazu na 100 km.

  • Hary (gość)

    Jebać wyjące benzyniaki Chwała Dieslom

  • Belek (gość)

    Scenic 2.0 16v 140 km 380 tys km z tego 200 tys km na gazie. Nic się nie dzieje olej co 13-15 tys km i nadal na 5w40. Od wymiany do wymiany ani grama nie dolewam. Pali 8 trasa 10 litrów miasto. Nie wiem jak trzeba go katowac żeby lyknal więcej. Przy gazie padają cewki wymieniłem przez siedem lat już chyba ze 7 cena od 60 do 130 za sztukę w zależności od producenta. Wymian trwa 20 min pod blokiem. Zawieszenie wytrzymałe na nasze polskie dziury.

  • Adi (gość)

    ford puma 1,4 niepolecam mialem dwa tkie silnikie dwa zarly olej na maxa

  • Silnik 2.0 DURATEC - Ford Mondeo MK 3 i MK4 - rewelacja (gość)

    Mam ten silnik w moim mondziaku MK 3 z 2002r. Już ma przebieg 402tys km i działa świetnie. Na LPG wbrew opiniom wielu portali internetowych, działa świetnie. Mondziak gaz miał montowany przy ok. 140tys km. Na szczęście silnik ten jeszcze był sprzedawany w Mondeo MK 4, więc kto chce cieszyć się dobrym autem z niezawodnym silnikiem benzynowym, działającym bardzo dobrze na LPG - polecam Mondeo MK 4 i Mondeo MK4 - z benzyniakiem 2.0 145KM.

  • Bog (gość)

    Zapomnieliscie o 2.2 tdci konstrukcja psa mam ja w s maxie 730tys przebiegu ciągle jak nowa sam nie mogę w to uwierzyć super naprawdę polecam

  • asdd (gość)

    "Silnik Volkswagena 2.5tdi smiech na sali w transporterze t5 nie wytrzymuje 200 tys" hehe, na 5 sprawdzonych T5 z tym silnikiem, wszystkie miały 200 tys na liczniku, po sprawdzeniu każdy z nich legitymuje powyżej 750 000km xD

  • oni (gość)

    sprzedawcy kitu

  • adampo (gość)

    Fiat Punto 2 400 tyś km. Silnik 1.2 60km i jeszcze jeździ

  • andrew (gość)

    Moje auta: - był -Passat b3 1.8 beznyna 90 (RP) koni 88rok przebieg 340 tys ostanie 200tys w gazie jakieś pytania? był passat b3 1.8 107 koni (PF ) 380 tys km przebieg odczytany w tym ostanie 180 tys km gaz jest - bmw e46 320i R6 150 koni przebieg 300 tys ostanie 60 tys w gazie pełna kompresja silnika zero problemów łańcuch rozrządu, bez dwumasa, turba, wrtyskiwaczy, wielowahacza. Zrobi spokojnie 500 tys. i więcej

  • KacperH (gość)

    Skoda Octavia 1 1,9 tdi - 420 000, czasem uszczelki puszczają i trzeba wymieniać, ale poza tym jeździ i nie sprawia problemów.

  • Passat b5 (gość)

    Heh moj passat ma 405000km i o zadnm remoncie silnika nie wiem mam go od 10l i nie bylo tam zadnej wymiany turbo czy jakim kolwiek remocie silnika czy pompy wystarczy dbac o serce auta a posluzy i nie zawiedzie wiem ze swoim passkem moge jechac na koniec swiata i spowrotem

  • Posiadacz (gość)

    Tdi r5 115/140 mam dziadka 700 tyś pali w mrozy, 210 leci, A spalanie od 5 do 7. Mylicie silniki tdi r5 taki silnik jak w t4 lt i volvo! T5 i tuareg 2,5 to porażka z trybami od jelcza...

  • darek zakopane (gość)

    kolego z nickiem lordofchaos Ty chyba na rowerze jezdzisz? silniki vw 2,5 tdi to uwazasz za pomylke? zapraszam do Zakopanego i porozmawiaj z busiarzami a ja nim tez jestem jaki najlepszy slinik jest na rynku dostepny? uwierz mi ja juz przejechalem na tym jednym silniku 780 tys i jeszcze bede dlugo nim jezdzil a w drugi vw t4 rowniez mam ten silnik i jak bede nastepny kupowal do kolekcji auto to tez vw z tym wlasnie silnikiem 2,5 tdi 102 km lub 151 km. Wiec porozmaiwaj kolego z kierowcami ktorzy robia rocznie okolo 100 tys na tych silnikach. Kolego ,,lordofchaos ,, najpierw kup takie auto z takim silnikime i dopiero wypowiadaj sie. chyba ze tylko potrafisz odpalic latem auto jechac do kosciola i wrocic zgasic. :) a jak zarowka wypali sie to jedziesz do mechanika. pozdrawia ,,lordofchaos,, :) :) :)

  • dfhgfghjfgjfghj (gość)

    Każdy debil chwali diesle,Jebane zatruwacze powietrza,biedota na diesla bo tanio trupa kupi i w pięciu jadom do pracy do miasta wsiochy

  • Komentarz usunięty.
  • grzeg32 (gość)

    jak sie dba o silnik tak jak należy i regularnie robi mu sie płukankę https://youtu.be/y5SjJR7gj5s to silnik jest w stanie długo przetrwać i przejechać sporo kilometrów

  • nieznany (gość)

    A gdzie silnik Renault F4R i jego odmiana F4RT? Na sieci co jakiś czas można znaleźć Scenic z przebiegami powyżej 700 tys. km.

  • Gosc (gość)

    Nie wiedziała jak wciskać ludziom benzyniak i towymyslili że disel truje wstawcie działa i benzyniak do zamkniętego garażu to zobaczycie który bardziej truje myślę że się zdziwicie

  • Tomasz (gość)

    Kia Optima 1.7CRDI automat 136KM, 2013 rok produkcji 530 000 km. Szkoda, że nie da się wrzucić fotki.

  • Quattrobandit (gość)

    Protoplasta 1.9tdi to silnik z VW Golf 1 mianowicie jego ekscelencja 1.5D ! a to są lata 70. Ktoś nie wierzy, niech sprawdzi.

  • ToMasz (gość)

    Nie wypowiem sie o terazniejszych silnikach 1.0 czy 1.6 na turbie z wysilona moca a o starszych konstrukcjach. Uwazam ze lepiej wybrac wiekszy silnik wolnossacy ale z pewnym przebiegiem. Dlatego sam wybralem mazde cx 9 z 2009r ktora ma oryginalny lakier od 1 wlasciciela. Z elektroniczna ksiazka serwisowa gdzie ryzyko falszowania licznika jest bliska 0. Swiadomie kupilem auto z nalotem 279tys ale mam pewnosc ze to taki przebieg. Nie wysilony 277 konny silnik v6 przy pojemnosci 3.7 w automacie daje wieksze szanse na dobicie 500tys bez ingerencji w silnik niz cudowne silniki 1.2 turbo po 140KM.

  • Artur (gość)

    VW Passat b3 1991 rok 1.8 RP 90 KM 400 tys km ro co wiem że licznik był cofnięty jakieś 100 tys. km. Dalej jeździ na benzynie i gazie bez problemu. Stan blach lepszy niż w niektórych autach z 2000 roku.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości