Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Silniki spalinowe. Czy to już koniec jednostek benzynowych i Diesli? Na horyzoncie podwyżka?

Mariusz Michalak
Fot. Kamil Rogala
Fot. Kamil Rogala
Unia Europejska może jeszcze bardziej zaostrzyć swoje przepisy dotyczące emisji CO2 dla nowych samochodów. Co to oznacza dla kierowców? Podwyżki!

Agencja Reuters podaje, że średni pozom emisji CO2 nowych samochodów z silnikami benzynowymi i typu Diesel powinien spaść o 50% względem poziomu z 2021 roku. Wskazano, że cel ten ma zostać osiągnięty do 2030 roku. Tymczasem obecny plan dla krajów UE zakłada z kolei 37,5% redukcji w tym okresie.

Niemiecki dziennik Suddeutsche Zeitung informuje, że VDA, niemieckie stowarzyszenie motoryzacyjne, stanowczo sprzeciwia się zaostrzeniu celów emisji.

Transport drogowy w UE także ma być włączony do systemu handlu uprawnieniami do emisji CO2 (EU ETS) – wynika z projektu dokumentu Komisji Europejskiej, do którego dotarło WysokieNapiecie.pl. To oznacza, że za benzynę i olej napędowy możemy zapłacić o ponad 60 gr/l więcej.

Samochody na benzynę i olej napędowy

W II kwartale br. w całej UE, na skutek kryzysu związanego z koronawirusem, sprzedaż samochodów z silnikami spalinowymi spadła o ponad połowę. W tym okresie liczba rejestracji diesli zmniejszyła się o 53,4% do 526 645 szt. Udział diesla w rynku wynosi obecnie 29,4%, co oznacza spadek z 31,3% w porównaniu z 2019r.

Podobny spadek (-55,0%) zanotowany został w odniesieniu do sprzedaży samochodów benzynowych. Sprzedaż skurczyła się  z poziomu ponad 2 mln sztuk w ubiegłym roku do 929 309 w II kwartale 2020. Wszystkie kraje Unii Europejskiej zmagają się z głębokimi dwucyfrowymi spadkami sprzedaży w tym segmencie.

Warto zauważyć, że spadki rejestracji samochodów benzynowych znacznie różniły się na czterech głównych rynkach Unii Europejskiej: w Hiszpanii o -72,9%, we Francji o -48,8%.

A może paliwa alternatywne?

Łącznie w II kwartale br. wszystkie pojazdy napędzane paliwami alternatywnymi (APV) stanowiły 18,7% rynku samochodowego UE. Od kwietnia do czerwca 2020 roku sprzedano 335 906 samochodów o 1,1% mniej niż w 2019 roku. Na czterech głównych rynkach UE odnotowano pozytywne wyniki sprzedaży:  Francja i Niemcy odpowiednio +51,1% i +20,6%, głównie dzięki rezultatom hybryd plug-in. Natomiast zarówno w Hiszpanii (-46,2%), jak i we Włoszech (-30,2%) odnotowano w drugim kwartale ostre spadki, spowodowane negatywnymi wynikami w segmencie hybryd (HEV) i LPG.

Zobacz także: Testujemy Fiata 124 Spider

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty