Jeszcze niedawno w ofercie Forda nie było ani jednego auta napędzanego nowoczesnym silnikiem Diesla z systemem common rail. Sytuacja się zmieniła - w krótkim czasie takie jednostki trafiły do wszystkich modeli sprzedawanych przez Forda w naszym kraju.
Nowe silniki TDCi trafiły m.in. pod maskę Focusa (100 KM) i Mondeo (115 KM). Fot. Witold Blady |
Jednostka 1.4 TDCi o mocy 68 KM jest stosowana w nowej generacji Fiesty
od początku produkcji nowej generacji tego auta, podobnie silniki 2.0 TDCi
130 KM w Mondeo i 115-konna jednostka TDCi 1.8 w Focusie. Niedawno w ofercie
pojawiły się nieco słabsze odmiany tych silników. Pod maskę Focusa trafił
silnik 1.8 TDCi 100 KM, zaś do reprezentanta Forda w segmencie D - Mondeo
- stosowany jest także silnik 2.0 TDCi o mocy 115 KM. Nowoczesna jednostka
TDCi o mocy 125 KM trafiła także do dostawczego Transita.
Focus TDCi 100 KM ma niezłe osiągi, nieco tylko gorsze od auta z mocniejszym
silnikiem. Prędkość maksymalna wynosi 185 km/h, podczas gdy mocniejsza
wersja rozpędza się do 196 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa odpowiednio
11,6 i 10,7 sek. Zużycie paliwa spadło z 5,4 do 5,2 l/100 km w cyklu mieszanym.
115-konne Mondeo TDCi może rozpędzić się do 197 km/h, średnie zużycie paliwa
wynosi 5,7 l/100 km. Nowością w modelu ze 130-konnym silnikiem Diesla jest
możliwość zamówienia pięciostopniowej automatycznej skrzyni biegów Durashift
5-tronic. Nowa skrzynia "myśli", dostosowując się do sposobu jazdy kierowcy.
Układ sterujący skrzynią daje możliwość wybrania jednego z jedenastu trybów
pracy.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?