Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36700 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Informacje

Silniki Volkswagena. Akcja serwisowa nie usuwa problemu z dieselgate

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Fot. Newspress Zużycie paliwa wyższe o 26% i emisja tlenków azotu 4,11 razy wyższa niż przewidują normy. To oficjalne wyniki badań samochodu Volkswagena po akcji serwisowej, przeprowadzone przez australijskie laboratorium.

Testy przeprowadzone przez Australijskie Stowarzyszenie Motoryzacyjne we współpracy z Paryską Federacją Internationale de l'Automobile przeprowadzono w rzeczywistych warunkach jazdy - nie w laboratoriach - przed i po akcji serwisowej Volkswagena w celu pokazania rzeczywistych parametrów samochodu.

Wyniki są w tej chwili szczegółowo analizowane przez organy ścigania, instytucje rządowe i prawników na całym świecie. Badania przeprowadzono na drogach Melbourne w zeszłym roku przez ABMARC, wiodącą firmę w zakresie transportu oraz inżynierii samochodowej. Volkswagen nie zgadza się z wynikami tych testów, mówiąc, że pojazdy nadal spełniają australijskie i europejskie standardy emisji.

„Wyniki badań z Australii potwierdzają to, co od samego początku mówiliśmy w sprawie afery Volkswagena. Akcja serwisowa nie likwiduje problemu braku zgodności samochodu z normami. Dlatego uważam, że powinno się przeprowadzić szeroko zakrojoną weryfikację deklaracji producenta w testach laboratoryjnych.” - mówi Konrad Kacprzak, wiceprezes Stowarzyszenia StopVW, które od początku zajmuje się aferą w Polsce.

Przygotowania do podobnych badań prowadzone są w Polsce, gdzie z problemami z silnikami EA189 nadal zmaga się grono ponad 200 tysięcy właścicieli aut. Tymczasem Sąd Okręgowy w Warszawie, mimo upływu blisko czterech miesięcy od decyzji o odrzuceniu pozwu zbiorowego przeciwko Volkswagenowi z uwagi na brak jurysdykcji, nadal nie sporządził pisemnego uzasadnienia do wyroku a tymczasem we wrześniu 2018 roku upływa termin przedawnienia sprawy dieselgate. W sądzie znajduje się już kolejny pozew zbiorowy, tym razem przeciwko Skodzie, która również stosowała w swoich samochodach oprogramowanie oszukujące testy spalin.

Redakcja poleca:

Filtr cząstek stałych. Planowane kary za usuwanie DPF
Prawo. Duże zmiany dla kierowców
Sposób na tańsze naprawy pojazdów

Volkswagen powołuje się na stanowisko KBA (niemiecki Federalny Urząd Transportu Samochodowego), który zatwierdził aktualizację oprogramowania Volkswagena. Jednak producent nie przedstawił do tej pory żadnych wyników niezależnych badań, które by potwierdzały, że samo oprogramowanie wystarcza, by doprowadzić auto do stanu wymaganego przez prawo.

Zobacz także: Dacia Sandero 1.0 SCe. Budżetowe auto z oszczędnym silnikiem

„Ekspertyzy, którymi dysponujemy, jasno wskazują, że w samochodach, w których zastosowano silniki EA189, nie da się obniżyć poziomu emisji tlenków azotu w sposób wystarczający za pomocą samego oprogramowania. Niemieckie Ministerstwo Transportu chce, by producent montował również układ SCR, wykorzystujący płyn AdBlue. Dlatego apelujemy do instytucji rządowych o podjęcie jak najszybszych działań w celu wyjaśnienia tej sprawy” - dodaje Konrad Kacprzak ze StopVW. Postępowanie w tej sprawie prowadzi między innymi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Afera Volkswagena wybuchła w 2015 roku po tym jak się okazało, że samochody Audi, Volkswagen, Seat, Skoda i Porsche nie spełniają norm emisji spalin. Aby ukryć ten fakt, producent zastosował w nich specjalne oprogramowanie oszukujący testy homologacyjne. Niedawno wyszło na jaw, że firma zlecała też testy na zwierzętach i ludziach, polegające na zmuszaniu ich do oddychania spalinami. Wyników tych badań nie ujawniono. W śledztwo przeciwko koncernowi w Niemczech zaangażowanych jest ponad 100 prokuratorów. Do tej pory kilka osób skazano już na wyroki wieloletniego więzienia a w USA i Kanadzie koncern wypłacił ponad 30 miliardów dolarów odszkodowania.

źródło: StopVW, The Australian

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • marttin (gość)

    Jesli Nie wiesz to juz CI mowie jesli miales robiona aktualizacje spalinowa w VW i Ci sie popsol egr to masz gwarancie 2 lata i powinni Ci naprawic auto za darmo o ile Nie masz wiecej przejechanych kilometrow niz 25000

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen zdjęcia

Volkswagen dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł