Silniki VTEC TURBO pod maską nowej Hondy Civic

(mm/ip)
Fot. Honda
Fot. Honda
Honda poinformowała, że dwa całkowicie nowe silniki benzynowe z turbodoładowaniem, stworzone w oparciu o zasadę downsizingu, trafią na rynek europejski.
Fot. Honda
Fot. Honda

Konstrukcje VTEC TURBO o pojemności 1,0 i 1,5 litra będą stanowiły część gamy silnikowej przeznaczonej dla modelu Civic dziesiątej generacji, który wejdzie do sprzedaży w Europie na początku 2017 roku. Pierwszy, wywodzący się z nowej rodziny silnik VTEC TURBO o pojemności 2 litrów i mocy maksymalnej 310 KM zadebiutował w tym roku w modelu Civic Type R. Wyposażone w tę jednostkę auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy.

O tym się mówi: Napastnik Borussii Dortmund goni Lewandowskiego. Imponujące statystyki!

Nowe, turbodoładowane jednostki napędowe otrzymały układy zmiennych faz rozrządu, które przyczyniają się do zwiększenia mocy i zredukowania emisji spalin. Turbosprężarka charakteryzuje się niską bezwładnością i bardzo krótkim czasem reakcji, natomiast bezpośredni wtrysk paliwa pomaga uzyskać wysoką moc maksymalną i korzystny sposób kształtowania przebiegu momentu obrotowego.

Modele pięciodrzwiowe nowej hondy Civic będą produkowane wyłącznie w należącej do Hondy fabryce HUM w Swindon w Wielkiej Brytanii. Honda potwierdziła tym samym, iż w ramach przygotowań do produkcji nowego modelu zainwestuje 270 milionów funtów w nowe, zaawansowane technologie produkcyjne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty