Skoda Citigo-e iV. Chorzowski Ekopatrol walczy o świeże powietrze za pomocą ekosamochodu
Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak / TVN Turbo / x-news

- Wcześniej mieliśmy samochód spalinowy. Robimy dość krótkie przebiegi, często stajemy, wyłączmy silnik. Zużycie paliwa w takich okolicznościach dramatycznie wzrasta. Dla naszego nowego samochodu nie ma to znaczenia. Zasięg cały czas jest taki sam - powiedział Leszek Będkowski z Ekopatrolu Straży Miejskiej w Chorzowie.
Zastosowano synchroniczny silnik elektryczny o mocy 61 kW, czyli 83 KM. Zaletą tego napędu jest stosunkowo wysoki moment obrotowy wynoszący 212 Nm dostępny od chwili uruchomienia pojazdu. Plusem jest także to, że silnik CITIGOe iV jest bezemisyjny.
Kierowca ma do wyboru jeden z trzech trybów jazdy. W trybie Normal można korzystać z maksymalnej mocy silnika. Pozostałe dwa służą do bardziej oszczędnej jazdy, np. po mieście. Co ważne, zasięg auta wynosi 260 km. To dystans całkowicie wystarczający do codziennego poruszania się w ruchu miejskim w ciągu tygodnia.
Zobacz także. Opel Ultimate. Jakie wyposażenie?
Silnik czerpie energię z akumulatora umieszczonego pod podłogą samochodu. Bateria ma pojemność 36,8 kWh, z czego 32,3 kWh to pojemność użyteczna. Jak zapewnia producent taka lokalizacja nie wpływa na ilość miejsca w kabinie. Za to poprawia właściwości jezdne, gdyż środek ciężkości pojazdu jest położony niżej.
Akumulator elektrycznej Skody można ładować na trzy sposoby. Najszybszym sposobem jest ładowanie CCS (Combined Charging System). Auto można wtedy podłączyć do stacji szybkiego ładowania. Naładowanie baterii do 80 procent trwa wówczas godzinę. Z kolei po podłączenia do ściennej stacji ładowania Wallbox możemy naładować baterie do poziomu 80 procent w ciągu 4 godzin i 15 minut. CITIGOe iV można też ładować ze zwykłego gniazdka elektrycznego o mocy 2,3 kW. A ponieważ rzadko kiedy wykorzystamy podczas dnia pełen potencjał zasięgu auta, spokojnie możemy doładować je po powrocie z pracy wyłącznie przy użyciu tradycyjnego gniazdka 230V. Nasze autko rano będzie już naładowane, a wnętrze schłodzone lub nagrzane – w zależności od pory roku.