Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38649 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Informacje

Skoda Citigo-e iV. Chorzowski Ekopatrol walczy o świeże powietrze za pomocą ekosamochodu

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak / TVN Turbo / x-news

Fot. TVN Turbo / x-news Chorzowska Straż Miejska od kilku lat prowadzi wzmożone kontrole dotyczące spalania odpadów w piecach grzewczych i paleniskach domowych. W walce z nielegalnymi i nieprzepisowymi działaniami szkodzącymi środowisku pomaga im ekologiczny i elektryczny samochód - Skoda Citigo-e iV.

- Wcześniej mieliśmy samochód spalinowy. Robimy dość krótkie przebiegi, często stajemy, wyłączmy silnik. Zużycie paliwa w takich okolicznościach dramatycznie wzrasta. Dla naszego nowego samochodu nie ma to znaczenia. Zasięg cały czas jest taki sam - powiedział Leszek Będkowski z Ekopatrolu Straży Miejskiej w Chorzowie.

 Zastosowano synchroniczny silnik elektryczny o mocy 61 kW, czyli 83 KM. Zaletą tego napędu jest stosunkowo wysoki moment obrotowy wynoszący 212 Nm dostępny od chwili uruchomienia pojazdu. Plusem jest także to, że silnik CITIGOe iV jest bezemisyjny.

Kierowca ma do wyboru jeden z trzech trybów jazdy. W trybie Normal można korzystać z maksymalnej mocy silnika. Pozostałe dwa służą do bardziej oszczędnej jazdy, np. po mieście. Co ważne, zasięg auta wynosi 260 km. To dystans całkowicie wystarczający do codziennego poruszania się w ruchu miejskim w ciągu tygodnia.

Zobacz także. Opel Ultimate. Jakie wyposażenie?

Silnik czerpie energię z akumulatora umieszczonego pod podłogą samochodu. Bateria ma pojemność 36,8 kWh, z czego 32,3 kWh to pojemność użyteczna. Jak zapewnia producent taka lokalizacja nie wpływa na ilość miejsca w kabinie. Za to poprawia właściwości jezdne, gdyż środek ciężkości pojazdu jest położony niżej.

Akumulator elektrycznej Skody można ładować na trzy sposoby. Najszybszym sposobem jest ładowanie CCS (Combined Charging System). Auto można wtedy podłączyć do stacji szybkiego ładowania. Naładowanie baterii do 80 procent trwa wówczas godzinę. Z kolei po podłączenia do ściennej stacji ładowania Wallbox możemy naładować baterie do poziomu 80 procent w ciągu 4 godzin i 15 minut. CITIGOe iV można też ładować ze zwykłego gniazdka elektrycznego o mocy 2,3 kW. A ponieważ rzadko kiedy wykorzystamy podczas dnia pełen potencjał zasięgu auta, spokojnie możemy doładować je po powrocie z pracy wyłącznie przy użyciu tradycyjnego gniazdka 230V. Nasze autko rano będzie już naładowane, a wnętrze schłodzone lub nagrzane – w zależności od pory roku.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Skoda Citigo zdjęcia

Skoda Citigo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Skoda Citigo Cena