Skoda Citigo w rajdowym wydaniu

(ip)
Skoda Citigo Rally Za przyczepność i stabilność miały odpowiadać 18-calowe felgi obute w niskoprofilowe sportowe opony. Nie zabrakło także innych rajdowych akcentów – szerokich błotników i potężnych nadkoli, odpowiadających za lepszy przepływ powietrza wokół bryły samochodu. Fot. Skoda
Skoda Citigo Rally Za przyczepność i stabilność miały odpowiadać 18-calowe felgi obute w niskoprofilowe sportowe opony. Nie zabrakło także innych rajdowych akcentów – szerokich błotników i potężnych nadkoli, odpowiadających za lepszy przepływ powietrza wokół bryły samochodu. Fot. Skoda
Rajdowi producenci często decydują się na zaprezentowanie swoich modeli w sportowych odmianach, mimo iż te nigdy nie wyjadą na prawdziwy odcinek specjalny. Nie inaczej jest w przypadku Skody Motorsport – ostatnim modelem koncepcyjnym, który wyszedł spod piór kreślarskich inżynierów z Mlada Boleslav, była Skoda Fabia R5 w nadwoziu kombi, jednak dziś przybliżamy nieco mniej znany „koncept”.

Mowa o Skodzie Citigo Rally zaprezentowanej podczas 31. Volkswagen GTI Show w austriackim Worthersee w 2012 roku. Rajdówka została oparta na „cywilnym” modelu Skody Citigo. Już na pierwszy rzut oka Skoda Citigo Rally różniła się od swojego drogowego brata – czarne pasy na dachu oraz zielone akcenty przypominające o rajdowych korzeniach czeskiego producenta to jednak nie wszystko. Największe wrażenie auto robi za pomocą masywnych zderzaków, tylnego skrzydła, a także ogromnych wlotów powietrza na przedniej masce.

Za przyczepność i stabilność miały odpowiadać 18-calowe felgi obute w niskoprofilowe sportowe opony. Nie zabrakło także innych rajdowych akcentów – szerokich błotników i potężnych nadkoli, odpowiadających za lepszy przepływ powietrza wokół bryły samochodu. Inżynierowie z Mlada Boleslav nie ograniczyli się jednak do zmian w wyglądzie zewnętrznym Citigo Rally – te na obserwatorach zgromadzonych w Worthersee zrobiły także ogromne wrażenie za pomocą centralnie umieszczonego wydechu, stanowiącego najmocniejszy akcent tyłu samochodu. Zadbano także o dobry docisk aerodynamiczny – w tym aspekcie pomocne miały okazać się tylny dyfuzor oraz skrzydło, które oprócz świetnego wpływu na zachowanie samochodu w zakrętach, nadawało mu iście rasowy i agresywny wygląd. Wewnątrz pojazdu nie znajdziemy ogromnego wyświetlacza multimedialnego czy pokręteł od klimatyzacji. W zamian zamontowano profesjonalną klatkę bezpieczeństwa, kubełkowe fotele i rajdowy prędkościomierz.

Citigo Rally i Fabia R5 kombi nie są jednak jedynymi pionierskimi projektami z Mlada Boleslav. Rok wcześniej na tym samym dorocznym festiwalu w Worthersee Skoda Motorsport zaprezentowała Fabię S2000 w wersji… bez dachu.Zielona koncepcyjna FABIA bez dachu cechowała się dokładnie tym samym silnikiem pod maską, co jej prawdziwy rajdowy potomek – napędzana 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem od razu przypadła do gustu widzom zebranym na festiwalu w Worthersee.

Redakcja poleca: Rajdowa kapsuła. Marzenie wielu fanów motorsportu Źródło: TVN Turbo/x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty