Uwagę zwraca efektowny grill, obramowania szyb, relingi dachowe i dyfuzor tylnego zderzaka. Całość wieńczą detale, takie jak napisy i przeszycia z nazwą SPORTLINE. Duże, polerowane 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Vega lub 21-calowe Betria podkreślają sportowy charakter SUV-a.
Enyaq Sportline iV będzie standardowo wyposażony w reflektory Full LED Matrix. Każdy złożony jest z 24 diod LED, które umożliwiają kierowcy jazdę z włączonymi światłami drogowymi przez cały czas, bez oślepiania innych użytkowników drogi. Ta inteligentna technologia automatycznie wyłącza poszczególne wiązki światła, gdy kamera na przedniej szybie wykryje pojazdy, a także osoby i przedmioty odbijające światło.
Do dyspozycji są ekskluzywne czarne sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Są obite mikrofibrą Suedia i mają szarą lamówkę. Trójramienna, wielofunkcyjna, sportowa kierownica skórzana jest standardowym wyposażeniem i umożliwia sterowanie wieloma funkcjami pojazdu za pomocą przyjaznych dla użytkownika przycisków. Obręcz kierownicy pokryta skórą ma kontrastujące szare szwy, a dolne ramiona zdobi emblemat z napisem SPORTLINE. Również aluminiowe nakładki na pedały akcentują sportowy wygląd SPORTLINE Design Selection.
Właściciele będą mogli wybrać spośród trzech opcji układu napędowego. Silnik elektryczny modelu Enyaq Sportline iV 60 z napędem na tylne koła generuje 132 kW (179 KM), jego maksymalny moment obrotowy wynosi 310 Nm, a akumulator pojazdu ma pojemność 62 kWh (58 kWh) i pozwala na przejechanie ponad 400 km w cyklu WLTP.
Z kolei Enyaq Sportline iV 80 jest wyposażony w większy akumulator 82 kWh (77 kWh) i może pokonać ponad 520 km w cyklu WLTP. Silnik elektryczny umieszczony przy tylnej osi generuje 150 kW (204 KM) mocy. Taki akumulator jest wykorzystany również w modelu Enyaq Sportline iV 80x. Ta wersja posiada napęd na wszystkie koła, moc 195 kW (265 KM), a jej maksymalny moment obrotowy to 425 Nm. Maksymalny zasięg tego wariantu wynosi ponad 500 km w cyklu WLTP.
Skoda Enyaq iV niezależnie od tego, czy jest wyposażona w napęd na tylne, czy na cztery koła, oferuje wysoki maksymalny moment obrotowy, który – dzięki silnikowi elektrycznemu – jest dostępny natychmiast po naciśnięciu pedału przyspieszenia. Dostępne w standardzie sportowe zawieszenie modelu zostało obniżone o 15 mm z przodu i 10 mm z tyłu.
Wariant ten, podobnie jak inne wersje modelu, produkowany jest w głównej fabryce Skody w Mladá Boleslav. Jest to jedyny model elektryczny w Europie, oparty na modułowej platformie MEB Grupy Volkswagen, który nie jest produkowany w Niemczech.
Zobacz także: Tak prezentuje się Rolls-Royce Cullinan
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?