Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38366 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Skoda Enyaq iV. Ile kosztuje w Polsce? Napęd, wyposażenie, ceny

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Skoda Enyaq

Pierwszy elektryczny SUV Skody ma długość 4648 mm, przy szerokości 1877 mm oraz wysokości 1618 mm. Rozstaw osi wynosi 2765 mm, a pojemność bagażnika to 585 litrów. Dla porównania, Skoda Kodiaq mierzy 4697 mm długości, 1882 mm szerokości, 1676 mm wysokości, rozstaw osi to 2791 mm a pojemność bagażnika to 650 litrów.

Fot. Kamil Rogala Nowy elektryczny SUV Enyaq iV dołącza do oferty marki Skoda na polskim rynku. Początkowo do wyboru są dwie odmiany: Enyaq iV 60 oraz Enyaq iV 80.

Enyaq iV to duży elektryczny SUV stworzony w oparciu o modułową platformę dla pojazdów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen. Enyaq iV jest pierwszym modelem Skody, który zbudowano na bazie tej płyty, choć została ona już wykorzystana do produkcji modelu Volkswagen ID.3.

Skoda Enyaq iV. Wymiary

Skoda Enyaq

Pierwszy elektryczny SUV Skody ma długość 4648 mm, przy szerokości 1877 mm oraz wysokości 1618 mm. Rozstaw osi wynosi 2765 mm, a pojemność bagażnika to 585 litrów. Dla porównania, Skoda Kodiaq mierzy 4697 mm długości, 1882 mm szerokości, 1676 mm wysokości, rozstaw osi to 2791 mm a pojemność bagażnika to 650 litrów.

Fot. Kamil Rogala Pierwszy elektryczny SUV Skody ma długość 4648 mm, przy szerokości 1877 mm oraz wysokości 1618 mm. Rozstaw osi wynosi 2765 mm, a pojemność bagażnika to 585 litrów. Dla porównania, Skoda Kodiaq mierzy 4697 mm długości, 1882 mm szerokości, 1676 mm wysokości, rozstaw osi to 2791 mm a pojemność bagażnika to 650 litrów.

Skoda Enyaq iV. Rodzaje napędu

Podstawowa Skoda Enyaq 50 iV jest wyposażona w jeden silnik zamontowany i na tylnej osi (i ją napędzający) o mocy 148 KM. Maksymalny moment obrotowy w tym wariancie to 220 Nm. Jego akumulator litowo-jonowy ma pojemność brutto 55 kWh (52 kW netto) i zapewnia zasięg do 340 km. W wersji 60 iV, nowy Enyaq posiada akumulator 62 kWh (58 kWh netto), generuje moc 180 KM, moment obrotowy 310 Nm oraz zasięg do 390 km. Model Enyaq 80 iV generuje moc 200 KM, moment obrotowy do 310 Nm i pokonując nawet 510 km w cyklu WLTP legitymuje się największym zasięgiem w ofercie. Zamontowany w tej wersji akumulator 82 kWh (77 kWh netto) jest również używany w dwóch wariantach napędu na wszystkie koła - w połączeniu z drugim silnikiem elektrycznym na przedniej osi Enyaq 80x iV wytwarza 260 KM, a ENYAQ RS iV aż 300 KM. Oba te modele mają zasięg 460 km.

Skoda Enyaq

Pierwszy elektryczny SUV Skody ma długość 4648 mm, przy szerokości 1877 mm oraz wysokości 1618 mm. Rozstaw osi wynosi 2765 mm, a pojemność bagażnika to 585 litrów. Dla porównania, Skoda Kodiaq mierzy 4697 mm długości, 1882 mm szerokości, 1676 mm wysokości, rozstaw osi to 2791 mm a pojemność bagażnika to 650 litrów.

Fot. Kamil Rogala Najmocniejsza odmiana Skody Enyaq RS iV ma również bardzo przyzwoite osiągi. Przyspiesza od startu zatrzymanego do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h - 20 km/h szybciej niż inne warianty mocy. Ponadto najmocniejszy Enyaq iV może holować przyczepę o masie do 1400 kg.

Skoda Enyaq iV. Ładowanie

Auto można ładować na trzy sposoby. Jeden z nich to konwencjonalne domowe gniazdo elektryczne 230 V. Drugi to ładowarka ścienna o mocy do 11 kW, która naładuje akumulator w ciągu sześciu lub ośmiu godzin, w zależności od jego pojemności. Trzecia opcja to stacje szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 125 kW, dzięki którym akumulator zostanie naładowany do 80% w zaledwie 38 minut.

Skoda Enyaq iV. Wyposażenie

Centralny element systemu to ekran dotykowy o przekątnej nawet do 13 cali. Kierowca może dostosować jego układ i obsługiwać urządzenie za pomocą dotyku, suwaka dotykowego, gestów multi-touch i ruchów dłoni. Model można wyposażyć również w wyświetlacz typu head-up z rozszerzoną rzeczywistością oraz matrycowe światła FULL LED Matrix.

Skoda Enyaq iV. Cennik

Początkowo do wyboru są dwie odmiany: Enyaq iV 60 oraz Enyaq iV 80, które różnią się tzw. całkowitą pojemnością wbudowanego akumulatora (od 62 kWh i 82 kWh brutto), mocą układu napędowego (179 KM w wersji 60 i 204 KM w odmianie 80) oraz wyposażeniem. Wyceniono je odpowiednio na 182 300 zł za słabszą wersję i 211 700 zł za mocniejszą. W Polsce na razie nie będzie dostępna bazowa i najtańsza wersja Enyaq iV 50. Trudno znaleźć konkurenta dla nowości Skody. Przykładowo Kia e-Niro (177 900 zł) jest samochodem wyraźnie mniejszym, a Volkswagen ID.4 w wersji 1ST kosztuje 202 390 zł, a 1ST MAX - 243 990 zł.

Zobacz także: Nie pamiętasz o tej zasadzie? Możesz zapłacić 500 zł

Skoda Enyaq

Pierwszy elektryczny SUV Skody ma długość 4648 mm, przy szerokości 1877 mm oraz wysokości 1618 mm. Rozstaw osi wynosi 2765 mm, a pojemność bagażnika to 585 litrów. Dla porównania, Skoda Kodiaq mierzy 4697 mm długości, 1882 mm szerokości, 1676 mm wysokości, rozstaw osi to 2791 mm a pojemność bagażnika to 650 litrów.

Fot. Kamil Rogala

Skoda Enyaq

Pierwszy elektryczny SUV Skody ma długość 4648 mm, przy szerokości 1877 mm oraz wysokości 1618 mm. Rozstaw osi wynosi 2765 mm, a pojemność bagażnika to 585 litrów. Dla porównania, Skoda Kodiaq mierzy 4697 mm długości, 1882 mm szerokości, 1676 mm wysokości, rozstaw osi to 2791 mm a pojemność bagażnika to 650 litrów.

Fot. Kamil Rogala

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Miazga (gość)

    U nas ludzie nieprędko przekonają się do elektryków

  • Komentarz usunięty.
  • maniek (gość)

    Obecnie to hybrydy, nawet w Wawie jest mało ładowarek. Sam mam rav4 z silnikiem 2.5 i prędko na elektryka się nie przerzucę

  • Jerzyk (gość)

    Nie do końca rozumiem idei wielkiego elektryka o zasięgu max 460km (obawiam się też, że tylko w warunkach laboratoryjnych), może w Czechach gdzie dystanse są 3x krótsze niż w Polsce. Wg mnie elektryk do miasta jak najbardziej ale nie w teren? Aczkolwiek są tacy, którzy po mieście jeździliby i pustą ciężarówką, to te jednostki z przerośniętym ego.

  • drA.Kula (gość)

    Mam octavię w gazie - cena kilometra 14 groszy. Po jakim czasie zwróci mi się ten elektryk? Chyba prędzej się rozpadnie.

  • Do uda 2020 (gość)

    Kupje 20

  • to się nie (gość)

    bo PRĄD i czas daje wyższe koszty niż Toyota Hybrid

  • Marcin (gość)

    Tak już to widzę sznur samochodów pędzących latem do Władysławowa i potrzebę nagłego ładowania, dystrybutory paliw nie dają rady a tu co ? laweta? a jak mieszkasz w bloku do co kabelek z trzeciego piętra i ładowanie 20 godzin? Dopóki nie zajdzie rewolucja w ogniwach to tylko hybryda ma jakiś sens.

  • Tttt (gość)

    Eniaq super.ale tylko w benzynie jak będzie dostepny chetnie kupie

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości