Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36714 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Skoda Fabia w wersji kombi

Data publikacji: Autor: Janusz Steinbarth

Skoda Fabia Combi / Fot. Skoda Z początkiem lutego w polskich salonach Skody pojawi się III generacja Fabii Combi. Jest znacznie dojrzalsza i lepiej wyposażona. W najtańszej wersji z silnikiem 1.0 o mocy 75 KM kosztuje 43 880 zł.

Skoda Fabia Combi / Fot. Skoda Zacznijmy od tego, iż nadwozie najnowszej Fabii Combi jest o 10 mm dłuższe, o 90 mm szersze i o 31 mm bardziej płaskie niż poprzedniczki. Dzięki większej szerokości oraz podkreśleniu linii poziomej jej sylwetka daje wrażenie solidności. W aucie jest dostateczna ilość miejsca dla czterech dorosłych osób i ich bagażu, choć rejestrowane jest oczywiście na 5.  Szersza o 21 mm i dłuższa o 8 mm kabina, lekko wyprofilowane, ale dostatecznie szerokie fotele zapewniają komfortową jazdę na dłuższych odcinkach. Nie jest to zatem wyłącznie auto miejskie - choć jego niewielkie gabaryty pomagają przy parkowaniu i poruszaniu się po zatłoczonych ulicach - ale równie świetny samochód na dalsze rodzinne eskapady. Czeskim konstruktorom udało się wypracować  kompromis pomiędzy zawieszeniem miękkim i twardym. Komfort podróżowania jest więcej niż dobry, a na zakrętach Skoda bez problemu trzyma zadany tor jazdy. Zdaniem ekspertów to zasługa precyzyjnie dobranej współpracy z nowym, elektromechanicznym układem kierowniczym, nowymi silnikami i od początku opracowanego zawieszenia silnika.

Pozytywne wrażenie czyni nie tylko obszerne wnętrze auta, ale również stylizacja deski rozdzielczej. Choć dominują na niej twardsze plastiki, wzornictwo nie ustępuje temu w droższych autach kompaktowych.

Skoda Fabia Combi / Fot. Skoda Fabia Combi jest jeszcze bardziej uniwersalna niż dotąd. Kanapę można złożyć dwustopniowo: najpierw składa się siedzisko, potem oparcie, zwiększa to wykorzystanie wnętrza. Do środka samochodu można włożyć przedmioty o długości do 155 cm. Powierzchnia ładunkowa ma szerokość 96 cm, a pokrywa bagażnika sięga niżej niż dotąd. Dzięki temu krawędź otworu załadowczego jest na wysokości zaledwie 61 cm – o 2,6 cm niżej niż u poprzedniczki. Bagażnik o pojemności 530 litrów (po złożeniu kanapy 1.395 ) jest największy w segmencie B. Umocowanie przewożonych przedmiotów zapewniają dodatkowe,  praktyczne siatki (dwie pionowe, jedna pozioma) oraz pojemniki boczne, mieszczące duże butelki z napojami i np. apteczkę. Oprócz tego do bagażnika można zamówić elastyczny schowek, służący do pomieszczenia innych drobiazgów. 

Nowa Fabia Combi oferuje możliwość łatwego podłączenia smartfona, odbywa się to z zastosowaniem tzw. funkcji MirrorLink. Stwarza ona możliwość wyświetlenia i obsługi na ekranie radia wybranych aplikacji mobilnych. Gdy tylko producent udostępni odpowiednie interfejsy programowe, można będzie podłączyć także smartfony firmy Apple oraz te z systemem operacyjnym Android. Combi otrzymało też  funkcję SmartGate,  umożliwiającą pokazanie na ekranie smartfona określonych danych samochodu w specjalnej aplikacji mobilnej, zapamiętanie ich i mobilne wykorzystanie. Np. za pomocą nowo opracowanej aplikacji Skoda Drive użytkownik może zobaczyć,  na ile oszczędny był jego sposób jazdy na danej trasie. Za pomocą aplikacji MFA-Pro na ekranie smartfona można korzystać z rozszerzonych funkcji komputera pokładowego lub wskaźnika wielofunkcyjnego MFA.

Skoda Fabia Combi / Fot. Skoda W Fabii Combi wykorzystano platformę MQB koncernu Volkswagen. W ofercie znajdują się trzy silniki benzynowe i trzy wysokoprężne spełniające normę czystości spalin EU6 i  wyposażone w funkcję Start-Stop oraz odzysk energii hamowania. Spektrum mocy silników benzynowych sięga od 75 do 110 KM. Nowa paleta trzycylindrowych silników wysokoprężnych oferuje moc od 75 do 105 KM. Jako skrzynie biegów zastosowano przekładnie ręczne lub automatyczną DSG. Podczas prezentacji dla dziennikarzy jeździliśmy odmianą wyposażoną w benzynowy silnik 1.2 TSI o mocy 110 KM.  Nadzwyczaj cicha, dynamiczna i oszczędna jednostka benzynowa wydaje się być najlepszym wyborem spośród oferowanych przez Skodę do tego auta.

Z praktycznych dodatków warto wymienić po raz pierwszy dostępną w tym modelu funkcję bezkluczykowego ryglowania drzwi i uruchamiania silnika KESSY oraz  system czujników parkowania z przodu i z tyłu (do tej pory były tylko z tyłu). Również opcjonalną funkcję nadzoru odstępu Front Assistant z funkcją hamowania awaryjnego, która w razie potencjalnej kolizji automatycznie zatrzymuje nasze auto.

Skoda Fabia Combi i konkurenci:

Marka/model Renault Clio Kombi 1.2 Life SEAT Ibiza ST 1.2 MPi Entry Skoda Fabia Combi 1.0 MPI Active
Cena (zł) 44 450 45 500 43 880
Typ nadwozia/liczba drzwi kombi / 5 kombi / 5 kombi / 5
Liczba miejsc 5 5 5
Wymiary i masy      
Długość x szerokość x wysokość 4267 x 1506 x 1445 4236 x 1693 x 1445 4257 x 1732 x 1488
Rozstaw kół: przód/tył 1506 / b.d. 1465 / 1457 1463 / 1457
Rozstaw osi 2589 2469 2470
Masa własna b.d. 1035 1004
Pojemność bagażnika (l) b.d. 430 - 1164 530 - 1395
Pojemność zbiornika paliwa (l) b.d. 45 45
Układ napędowy      
Rodzaj paliwa benzyna benzyna benzyna
Pojemność (cm3) 1149 1198 999
Liczba cylindrów 4 3 3
Napędzana oś przednia przednia przednia
Skrzynia biegów      
typ/liczba przełożeń manualna / 5 manualna / 5 manualna / 5
Osiągi      
Moc (KM) przy obr./min 74 / 5500 60 / 5200 75 / 6200
Moment obrotowy (Nm) 107 108 95
przy obr./min 4250 3000 3000 - 4300
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 15,4 16,7 14,9
Prędkość maksymalna (km/h) 167 155 175
Średnie spalanie (l/100 km) 5,5 5,5 4,8
Emisja CO2 (g/km) 127 128 109
Skoda Fabia Combi / Fot. Skoda

Skoda Fabia Combi / Fot. Skoda

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Galimatias (gość)

    Nowa fabia jest to stara przebudowana dość gruntownie, wykorzystuje poprzednią platformę, a nie jak napisano nową MQB. Dlaczego, ano dlatego że nie może konkurować z rapidem. Czy ma to znaczenie, pewnie nie tylko w testach ENCAP już nie będzie tak łatwo.

  • jokoono (gość)

    21 wiek, a wartości przyspieszeń z lat 70-tych ubiegłego wieku - tak słabe silniki powinny być zakazane przy takiej masie samochodu - dokąd idziesz motoryzacjo!?

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Skoda Fabia zdjęcia

Skoda Fabia dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Skoda Fabia opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Skoda Fabia Cena