Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37001 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Skoda Felicia (1994 - 2000)

Data publikacji: Autor: Grzegorz Wojtyrowski

Fot. Skoda: Godna polecenia jest Skoda Felicia napędzana silnikiem Volkswagena. Czeska jednostka napędowa 1,3 l jest bardziej zawodna. Na zdjęciu Felicia z nadwoziem hatchback. Skoda cieszy się coraz większym zaufaniem nabywców używanych samochodów, którzy widzą w niej taniego Volkswagena.

Felicia nie jest jednak autem bezawaryjnym.

 Fot. Skoda: Godna polecenia jest Skoda Felicia napêdzana silnikiem Volkswagena. Czeska jednostka napêdowa 1,3 l jest bardziej zawodna. Na zdjêciu Felicia z nadwoziem hatchback.

Felicia zadebiutowała jesienią 1994 r. jako następczyni przednionapędowego modelu Favorit. W zakładach w Antoninku zaczęto ją montować w 1996 roku, jeszcze z silnikiem 1.3. Rok później gamę jednostek napędowych wzbogaciły volkswagenowskie silniki 1.6 i 1.9 D. W 1998 dokonano faceliftingu przedniej części nadwozia upodabniając ją do większej Octavii. W 2000 roku ostatnie Felicje zjechały z taśm produkcyjnych.

 

Konstrukcja

 

Oprócz wersji 5-drzwiowej wytwarzano bardzo pojemne kombi oraz towarowy pikap. Przy produkcji Felici realizowano plan stałego podnoszenia jakości, Fot. Skoda: Zalet± Skody s± stosunkowo niskie koszty eksploatacji, bowiem oryginalne czê¶ci zamienne i robocizna nie s± kosztowne. dlatego samochody po modernizacji z 1998 r. są ładniejsze, lepiej wyposażone i wykonane.

 

Kabina pasażerska Felicii sprawia korzystne wrażenie. Wszystkie przyrządy i lampki kontrolne przekazujące kierowcy informacje konieczne dla bezpiecznego prowadzenia auta są w zasięgu jego wzroku. Przełączniki działają bez zarzutu. Zabezpieczenie przed amatorami cudzej własności stanowi fabryczny immobiliser umieszczony w kluczyku. Przy częstym użytkowaniu samochodu w mieście zastrzeżenia może budzić brak układu recyrkulacji powietrza, przydatnego podczas jazdy w korkach. Nieprecyzyjnie działa regulator Fot. Skoda temperatury ogrzewania wnętrza. Nieprawidłowo jest także wyprofilowany kształt kieszeni w drzwiach, o krawędź której kierowca ociera palce podczas obracania korbką opuszczania szyby. Wykładziny tapicerskie foteli, boczków drzwi oraz uchwyty wykonane z tworzyw sztucznych szybko ulegają zabrudzeniu, a elementy plastikowe często trzeszczą. Niektórym kierowcom dokucza brak regulacji wysokości położenia koła kierownicy.

 

Silniki

 

Auta napędzane silnikiem o pojemności 1,3 l cechują się słabą dynamiką, a po przekroczeniu prędkości 120 km/h są głośne. Silnik ten jest konstrukcją nienowoczesną z zawodnym czujnikiem Halla i modułem zapłonowym. Znacznie lepsze są Fot. Skoda: Tablica przyrz±dów jest czytelna, ale nie ma recyrkulacji powietrza w kabinie. Trzeba siê przyzwyczaiæ do trzeszcz±cych plastików. volkswagenowskie silniki: benzynowy o pojemności 1,6 litra i wolnossący diesel 1,9 litra. W eksploatacji Felicię dręczy szereg ułomności do których należą: nieprecyzyjnie działająca skrzynia biegów, uszkodzenia alternatora, termostatu, szybko korodujący układ wydechowy. Producent zaleca wykonywanie przeglądów w silnikach benzynowych po przejechaniu 15 tysięcy km, w silnikach diesla wymianę oleju trzeba przeprowadzić co 7500 km. Większy wydatek eksploatacyjny czeka użytkowników przy wielokrotności przebiegu 60 tysięcy km, bowiem wtedy należy wymieniać napęd rozrządu. Amortyzatory wytrzymują przebieg ponad 70 tysięcy kilometrów. Części do tego auta są dostępne i tanie, dlatego nie ma konieczności korzystania z zamienników. Również robocizna nie jest dużym składnikiem kosztów eksploatacji. Felicia, to samochód o prostej konstrukcji, dlatego w wielu warsztatach można znaleźć pomoc w razie awarii.

 

Sytuacja rynkowa

 

Udana koncepcja auta i przystępna cena zdecydowały o sukcesie tego samochodu w naszym kraju, zarówno na rynku pierwotnym jak i wtórnym. Godnymi polecenia są samochody wyprodukowane po 1998 roku, z silnikiem 1,6 l oraz wysokoprężnym 1,9 l, które cechują się dużą trwałością i niezawodnością, przy zachowaniu rozsądnego poziomu zużycia paliwa. Podaż zadbanych egzemplarzy jest mała i nie czekają one na nabywców. Zakup tego samochodu można rekomendować osobom, które nie mają większych wymagań co do komfortu jazdy.

 

Zalety:

- niskie koszty eksploatacji,

- przestronne wnętrze.

 

Wady:

- ubogie wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa,

- trudne manewrowanie samochodami bez wspomagania kierownicy.

 

 

Wybrane dane techniczne:

  

Typ silnika

benzynowy

benzynowy

diesel

 Liczba cylindrów

4

4

4

Pojemność skokowa (cm3 )

1289

1598

1896

Moc maksymalna (KM)

68

75

64

Maks. moment obrotowy (Nm)

99

135

124

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

15,5

12,2

16,5

Prędkość maksymalna (km/h)

151

170

156

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

7,9

8,9

6,3

Długość x szerokość x wysokość (cm)

386 x 164 x 142

Pojemność bagażnika (l)

272

 

Koszty obsługi w ASO Skoda w złotych:

 

Amortyzatory przód

361

Pasek rozrządu

180

Napinacz paska rozrządu          

140

Klocki hamulcowe         

120

Przegląd techniczny po 60 tysiącach km

240

Wymiana klocków hamulcowych

42

Wymiana paska rozrządu

228

Tłumik tylny

200

 

Orientacyjne ceny samochodów używanych w tys. złotych:

 

Rok produkcji 1995 1996 1997 1998 1999 2000
1,3 l 6,3 – 9,5 7,0 - 10,3 8,0 – 14,9 10,6- 15,9 11,4 - 16,5 13,0 – 17,0
1,6 l - - 13,9 13,0 – 17,5 14,0– 17,8 13,4 – 18,5
1,9 l diesel - - - - - 17,5 - 21,0

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Mareczekmar

    Naprawde nie moge uwierzyc skąd te dane???? a do łez mnie prawie przyprawiły te z przyspieszeniem 15,5 sek sam producent podaje ze przyspieszenie w 1.3 to 14 sek.Ja jestem posiadaczem felici 1.3 lxi 68 km i przy testowaniu autka 0-100 12,5 sek a Max 175 na A4.Ten artykoł pisał chyba ktoś kto nawet nigdy nie przejechał sie Felka te dane sa wyssane z palca niech lepiej przetestuja najpierw autko a poźniej niech opisuja polecan strone http://skodovka.pl/ tam sa prawdziwe dane samochodu opinie urzytkowników i wiele innych ciekawych informacji.

  • Mareczekmar

    O prosze a tu przedstawiam co napisano w innym artylule z MOTO FAKTY prosze zwrocic uwage ile przyspieszenie wynosi w tym artykule a ile w tym co przedstawiam tu http://www.motofakty.pl/artykul/skoda_felicia_opis.html wiec sami sobie odpowiedzcie jacy niekapetentni ludzie pisza te artykuły.

  • Senior (gość)

    Felicia już w 1997 roku była wyposażona w silnik 136M o mocy 68 KM - wielopunktowy wtrysk. Do setki auto rozpędzało się w 13,5 s. Maksymalny moment obrotowy to 106 Nm przy 2600 obr/min. (!). Jeśli chodzi o uzytkowanie auto jest bardzo dynamiczne na 1 i 2 biegu. Zadyszka zaczyna się po 80km\h w czym 1.3MPI przewyższa silnik 1,6 MPI. Nie zgodzę się co do awaryjności osprzętu. Hallotron nie psuje się prawie wcale - na 240kkm przebiegu 3 Felakmi nie wymieniałem go nigdy. Termostat po wymianie na metalowy - bez problemów. Regulator napięcia zawsze w bagażniku, wymiana to 5 minut niezależnie od miejsca awarii. Jeszcze jedno - Felicia jeździ wokoło Opla Corsy D 2012 1.0 (3cyl.) dy ta rozpędza się do 100tki w ponad 18 sekund!

  • Klaudiusz (gość)

    Artykuł niefachowy , bez znajomości faktów. Prawdopodobnie autorowi pomyliły się dane z pierwszych faworitek na gażniku i niebieską benzynę . Bez sprawdzenia danych nie powinien pisać informacji technicznych. Prawdopodobnie nie posiada wykształcenia technicznego a humanistyczne ,ale analiza wierszy i literatury pięknej znajduje się na innych stronach. Wiedzę o samochodach zaczerpnął zapewne od dziadka złotej rączki .

  • użytkownik (gość)

    Felicję eksploatuję już 19 lat.W tym czasie jedyny raz mnie zawiodła, bo odmówił posłuszeństwa alternator /regulator napięcia/. a nie miałem go niestety kupionego Do tej pory przejechałem 235 tys km. Wymiana łańcucha rozrządu po 215 tys km - nie była jeszcze konieczna. Termostat-wymieniany 3 razy. Hallotron - nie wiem co to jest, czyli żadnych kłopotów. Amortyzatory-bez uwag przy okresowych przeglądach. Nie powiedziałem, że posiada silnik 1,3 mpi. Nie jest to oczywiście pojazd którym przy ruszaniu z miejsc można rwać asfalt kołami, albo można nim urządzać wyścigi z samochodami marki FERRARI, ale przy prawidłowej rozsądnej eksploatacji odwdzięcza się bezawaryjną jazdą Samochód eksploatuję od początku jego żywota, czyli od wyjazdu z salonu SKODY. Dla mnie opinie o jego wielkiej awaryjności są bajaniem osób które nie mają zielonego pojęcia o eksploatacji samochodu.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Skoda Felicia dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Skoda Felicia opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl