Skoda. Ile aut sprzedano w lutym 2016 roku?

(mm/ip)
Fot. SKoda
Fot. SKoda
W lutym rynek samochodów nowych w Polsce zwiększył się aż o 18,55% w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim. Dobra tendencja lidera polskiego rynku utrzymuje się na całym świecie: miniony miesiąc był najlepszym lutym w całej historii Skody.
Fot. SKoda
Fot. SKoda

Globalne dostawy dla marki zwiększyły się w tym miesiącu o 3,6% do 78 800 samochodów. Największy wpływ na taki rezultat ma  wzrost wyników modeli Fabia i Superb, odpowiednio o 42,7% i 65,7%.

Wobec wyjątkowo dynamicznego rozwoju całego rynku krajowego, Skoda utrzymała swoją pozycję najpopularniejszej marki wśród Polaków poprzez bardzo silny wzrost w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku. W lutym w Polsce zarejestrowano według danych CEPiK aż 33 663 nowe samochody. 4 307 z nich to Skody, co pozwala czeskiej marce utrzymać przez kolejny miesiąc wysoki udział w rynku: obecnie to aż 12,8%.

W Europie Zachodniej Skoda osiągnęła znaczący wzrost o 9,8% z 32 500 dostawami do klientów (29 600 dostaw w lutym 2015). W Niemczech czeski producent zwiększył swój wynik o 14,7%, z wynikiem 12 100 dostarczonych aut, wzmacniając swoją pozycję największej marki importowej (luty 2015: 10 500 dostaw). Marka zanotowała też rekordowy, dwucyfrowy wzrost w Danii (1 100 samochodów, wzrost o 41,2%), Finlandii (1 000 samochodów, wzrost o 22,6%), Francji (1 800 samochodów, wzrost o 14%), Irlandii (1 500 samochodów, wzrost o 42,7%), Włoszech (wzrost o 26,4% do 1 800 samochodów), Holandii (wzrost o 52,6% do 1 200 samochodów), Norwegii (wzrost o 26,4% do 700 samochodów), Portugalii (wzrost o 69,8% do 300 samochodów), Hiszpanii (wzrost o 17,5% do 2 400 samochodów) oraz Szwecji (wzrost o 24,4% do 1 300 samochodów).

Sytuacja w Rosji pozostaje wyzwaniem dla przemysłu motoryzacyjnego. W lutym Skoda dostarczyła o 27,4% mniej samochodów niż rok temu (spadek z 5 600 do 4 100 dostarczonych samochodów). W Europie Wschodniej, wyłączając rynek rosyjski, dostawy do klientów zwiększyły się o 11,8% do 2 500 samochodów (2 200 w lutym 2015). Znaczne wzrosty zanotowały kraje bałtyckie (500 dostaw, wzrost o 10,6%), Bośnia (100 dostaw, wzrost o 26%), Rumunia (700 dostaw, wzrost o 8,8%) i Serbia (500 dostaw, wzrost o 7,6%).

Skoda utrzymuje silną pozycję w Europie Środkowej. Poziom dostaw zwiększył się w lutym o 6,3% do 15 400 samochodów (14 500 dostaw w lutym 2015). Na swoim rodzimym rynku marka osiągnęła wzrost o 13,6%, zwiększając na przestrzeni roku liczbę dostaw z 6 600 do 7 500 samochodów. W Słowenii wzrost wyniósł 13,1% (500 dostarczonych samochodów), na Słowacji 2,4% (do 1 400 samochodów).

Największym odbiorcą Skody pozostają Chiny. W lutym czeska marka dostarczyła do tego kraju 18 500 samochodów, poprawiając swój zeszłoroczny wynik 17 700 sztuk o kolejne 4,6%. Skoda zanotowała także wzrost w wielu innych częściach świata: w Izraelu aż o 53,% (do 1 800 samochodów), Nowej Zelandii (100 samochodów, wzrost o 37,8%), Tajwanie (wzrost o 20,5% do 200 samochodów) i Turcji (wzrost o 37,8% do 1 800 dostarczonych egzemplarzy).

Dostawy Skody do klientów w lutym 2016 (w jednostkach, zaokrąglone, według modelu, zmiana procentowa w stosunku do lutego 2015):

Skoda Octavia (31 300; -2,1%),
Skoda Fabia (14 500; +42,7%),
Skoda Rapid (13 400; -17,0%),
Skoda Superb (9 300; +65,7%),
Skoda Yeti (7 400; +7,6%),
Skoda Citigo (sprzedawana tylko w Europie, 2 800; +2,2%).
    

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty