Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36767 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Skoda Kodiaq 2.0 TDI SCR 4x4. Test długodystansowy cz.2. Silniki

Data publikacji: Autor: Stanisław Rochowicz

Skoda Kodiaq, który jest w naszym półrocznym teście długodystansowym, to urocze autko, które jak na razie dało się poznać wyłącznie z jak najlepszej strony. Nie inaczej jest jeśli chodzi o jednostkę napędową, znany silnik  Volkswagena – dwulitrowy turbodiesel o mocy 190 KM.

Fot. Skoda Kupując nowy samochód oprócz wrażeń estetycznych najczęściej najwięcej uwagi poświęcimy… jednostce napędowej. To bowiem od niej w znacznej mierze uzależniona jest nasza późniejsza opinia o używanym aucie.

Skoda Kodiaq, który jest w naszym półrocznym teście długodystansowym, to urocze autko, które jak na razie dało się poznać wyłącznie z jak najlepszej strony. Nie inaczej jest jeśli chodzi o jednostkę napędową, znany silnik  Volkswagena – dwulitrowy turbodiesel o mocy 190 KM.

Ta jednostka, to – oprócz wersji RS Kodiaqa – najmocniejszy silnik montowany w tym modelu. I jeśli chcemy mieć naprawdę auto, które swoimi parametrami może zaskoczyć na drodze, to nasz wybór powinien paść właśnie na tę jednostkę.

Co w komorze silnikowej Kodiaqa?

Kodiaq to całkiem spore auto ważące – w zależności od wersji – od trochę ponad półtorej tony do blisko 1900 kilogramów!. Nie tak łatwo jest napędzić takiego kolosa. Skoda nie ryzykowała i zdecydowała się na instalację w tym samochodzie tylko tych silników, które poradzą sobie z tej wielkości pojazdem.

Benzynowy silnik 1.5 o mocy 150 KM

Fot. SkodaDo wyboru mamy zatem cztery, podstawowe jednostki napędowe – dwie benzynowe TSI o pojemności 1.5 lub 2.0 litra i mocach – odpowiednio 150 lub 190 KM, oraz znaną jednostkę wysokoprężną 2.0 TDI o mocy 150 lub 190 KM.
Benzynowy silnik TSI o pojemności 1.5 litra może być zestawiany zarówno z manualną 6-biegową skrzynią przekładniową, jak i 7-biegową skrzynią automatyczną DSG.

Zobacz także: Kredyt samochodowy. Ile zależy od wkładu własnego? 

Silnik TSI 2.0 dostępny jest wyłącznie z automatem.

Natomiast silnik wysokoprężny o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM występuje zarówno ze skrzynią manualną, sześciobiegową, jak i automatyczną DSG (7-biegową), natomiast mocniejsza - o mocy 190 KM – wyłącznie ze skrzynią automatyczną.

Skoda Kodiaq. Jest moc!

Najmocniejsza z wersji Skody Kodiaq - RS

Fot. SkodaSkoda nie byłaby Skodą gdyby nie wypuściła Kodiaqa także w usportowionej wersji RS. Jest w nim montowany dwulitrowy bi-turbo diesel o mocy aż 240 KM z momentem obrotowym wynoszącym 500 niutonometrów! Napęd przenoszony jest za pośrednictwem znanej z innych modeli koncernu VW 7-biegowej, automatycznej skrzyni biegów DSG.
Wrażenie robi przyspieszenie tego auta. Do 100 km/h Skoda Kodiaq RS rozpędza się w zaledwie 6,9 sekundy. A mówimy o aucie które waży ponad 1800 kilogramów.
Kodiaq w tej wersji kosztuje od 193 550 złotych.

Skoda Kodiaq. Nasze 190 KM

Skoda Kodiaq, który jest w naszym półrocznym teście długodystansowym, to urocze autko, które jak na razie dało się poznać wyłącznie z jak najlepszej strony. Nie inaczej jest jeśli chodzi o jednostkę napędową, znany silnik  Volkswagena – dwulitrowy turbodiesel o mocy 190 KM.

Fot. SkodaTymczasem w naszym testowym Kodiaqu pracuje dwulitrowy turbodiesel o mocy 190 KM  przenoszący napęd za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni DSG.

Zarówno moc jednostki, jak i zestawienie jej ze skrzynią DSG wydaje się być wręcz idealnym rozwiązaniem. Zwłaszcza, że auto wyposażone jest także w aktywny tempomat. Auto jest nadspodziewanie dynamiczne, z łatwością porusza się po autostradzie, a podczas wyprzedzania innych pojazdów nie doznaje „zadyszki”.

Producent podaje, że zużycie paliwa w cyklu mieszanym (zgodnie z WLTP) wynosi od 7,1 do 7,4 litra/100 kilometrów. My na dystansie blisko 6000 kilometrów spaliliśmy średnio 8,6 litra/100 km. Ale musimy przyznać, że auto poruszało się z maksymalnymi dopuszczalnymi prędkościami, a znaczną część pokonaliśmy także w ruchu miejskim.
Powstaje retoryczne pytanie czy wybierając wersję z dwulitrowym turbodieslem lepiej jest wybrać mocniejszą wersję 190 KM czy też poprzestać na słabszej 150 konnej?

Cena Kodiaqa w podstawowej wersji Ambition z silnikiem 2.0 TDI SCR 4x4 o mocy 150 KM z 7-biegową skrzynia automatyczną DSG wynosi obecnie w promocji 132 250 zł (cena normalna 140 250 zł). Kodiaq w tej samej wersji ale z silnikiem o mocy 190 KM to wydatek 146 750 złotych. Różnica zatem wynosi ponad 14 tys. zł. Dużo to czy mało i czy warto jest dopłacić do mocniejszej wersji? My jesteśmy przekonani, że warto!    

Podstawowe dane techniczne Skody Kodiaq w dostępnych wersjach jednostek napędowych

  1.5 TSI 150 KM ACT 1.5 TSI 150 KM ACT DSG 1.5 TSI 150 KM ACT DSG 4x4 2.0 TSI 190 KM DG 4x4 2.0 TDI 150 KM SCR DSG
Moc maksymalna (KM) 150 150 150 190 150
Maks. Moment obrotowy (Nm/obr.) 250/1500-3500 250/1500-3500 250/1500-3500 320/1500-4100 340/1750-3000
Skrzynia biegów man. 6-bieg.  aut. 7-bieg DSG aut. 7-bieg DSG aut. 7-bieg DSG aut. 7-bieg DSG
Prędkość maks. (km/h) 200 198 195 211 198
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) 9,8 9,8 9,9 7,5 9,8
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP (l/100 km) 7,6-8,0 7,6-8,1 8,7-9,1 8,8-9,4 6,2-6,5
Emisja co2 w cyklu mieszanym (g/kg) 172-180 173-183 196-206 199-213 163-171


  2.0 TDI 150 KM SCR 4x4 2.0 TDI 150 KM SCR DSG 4x4 2.0 TDI 190 KM SCR DSG 4x4 2.0 Bi-TDI SCR 4x4
Moc maksymalna (KM) 150 150 190 240
Maks. Moment obrotowy (Nm/obr.) 340/1750-3000 340/1750-3000 400/1900-3300 500/1750-2500
Skrzynia biegów man. 6-bieg. aut. 7-bieg DSG aut. 7-bieg DSG aut. 7-bieg DSG
Prędkość maks. (km/h) 197 194 210 221
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) 9,7 9,8 8,4 6,9
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP (l/100 km) 6,7-6,9 7,1-7,4 7,1-7,4 6,4-7,4
Emisja co2 w cyklu mieszanym (g/kg) 174-181 186-194 186-194 167

Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście

Skoda Kodiaq, który jest w naszym półrocznym teście długodystansowym, to urocze autko, które jak na razie dało się poznać wyłącznie z jak najlepszej strony. Nie inaczej jest jeśli chodzi o jednostkę napędową, znany silnik  Volkswagena – dwulitrowy turbodiesel o mocy 190 KM.

Fot. Skoda

Skoda Kodiaq, który jest w naszym półrocznym teście długodystansowym, to urocze autko, które jak na razie dało się poznać wyłącznie z jak najlepszej strony. Nie inaczej jest jeśli chodzi o jednostkę napędową, znany silnik Volkswagena – dwulitrowy turbodiesel o mocy 190 KM.

Fot. Skoda

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • trybo (gość)

    No nie jest taka zła, gorzej cena

  • stiflerr (gość)

    Trwalsza rav4 z napędem 2.5 i 222km mocy, z napędem hybrydowym to nie tylko auto na trasy ale w mieście na codzień też się sprawdzi

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Skoda Kodiaq zdjęcia

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Skoda Kodiaq opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl