Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36769 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Skoda Octavia 1,6

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

fot. Skoda Jest już przygotowany następca Skody Octavii. Zanim trafi na nasz rynek, musimy zadowolić się dotychczasową wersją tego pojazdu.

Jest już przygotowany następca Skody Octavii. Zanim trafi na nasz rynek, musimy zadowolić się dotychczasową wersją tego pojazdu.

 

Skoda odniosła sukces w całej Europie głównie dzięki temu, że nabywcy kojarzą tę markę z Volkswagenem. W obiegowej opinii gwarantuje to niezawodność i długowieczność za niższą cenę. Niektórzy nawet twierdzą, że Skoda to tani Volkswagen. 

 

Cechy szczególne

 

fot. Skoda Nadwozie Octavii zaprojektowano w Czechach i wykorzystano wiele podzespołów z koncernu Volkswagen. Pojazd jest dość długi i ma nieproporcjonalnie mały rozstaw osi. To skutek zastosowania płyty podłogowej pochodzącej z VW Golfa IV. Pasażerowie tylnej kanapy narzekają na niewystarczającą ilość miejsca na nogi. Za to przednie fotele są wygodne, a fotel kierowcy ma seryjnie regulowaną wysokość. Ponadto można również ustawiać kolumnę kierownicy w dwóch płaszczyznach. Tablica przyrządów jest czytelna, a jakość zastosowanych materiałów we wnętrzu charakteryzuje się przyzwoitą jakością. Bagażnik o objętości 528 l należy do największych w tej klasie aut.

 

fot. Skoda Silnik

 

Aby Octavia mogła być pojazdem w atrakcyjnej cenie, gamę silników należy ograniczyć do dwóch benzynowych: 1,4 l o mocy 75 KM lub 1,6 l /102 KM . Wybór innej jednostki napędowej powoduje przekroczenie 55 tys. zł. Wybraliśmy więc silnik 1,6 l o mocy 102 KM. Ta jednostka napędowa ma 2 zawory w cylindrze, nie jest więc specjalnie nowoczesna.

W ramach modernizacji zdecydowano się na zastosowanie kanałów dolotowych o zmiennej długości, co poprawiło jej elastyczność. W praktyce oznacza to, że nie trzeba często zmieniać biegów. Do normalnej jazdy to wystarczający silnik, który z powodzeniem daje sobie radę, gdy trzeba przyspieszyć na wyższych biegach. Jego mankamentem jest zwiększone zużycie paliwa - w mieście 10 l/100 km .

 

Wrażenia z jazdy

 

fot. Skoda Stosunkowo mały rozstaw osi i duże zwisy nadwozia powodują kołysanie pojazdu podczas przejeżdżania poprzecznych nierówności, np. szyn tramwajowych. Aby temu przeciwdziałać, zawieszenie ma dość twardą charakterystykę, która obniża jednak komfort jazdy. Konstrukcja zawieszenia jest dość prosta - z przodu kolumny McPhersona, z tyłu oś skrętna z wahaczami wzdłużnymi. Podczas dłuższych podróży i jazdy z wyższymi prędkościami, powyżej 100 km/h,  przeszkadza podwyższony poziom hałasu . Przy prędkości 100 km/h osiąga on „granicę przyzwoitości” - 70 dB . Trzeba przyznać, że nowocześniejsze auta są cichsze. Układ hamulcowy również nie jest wzorem skuteczności, jednak mieści się w normie.

 

Podsumowanie

 

Nie ulega wątpliwości, że Octavia nie jest już konstrukcją nowoczesną. Zarówno płyta podłogowa jak i silnik 1,6 l okres świetności mają już za sobą. Dla nabywców nieoczekujących od samochodu dynamiki rakiety i wzorowego zachowania na drodze Octavia jest jednak interesującą propozycją. Wystarczające jest też wyposażenie seryjne, m.in. 2 poduszki powietrzne, wspomaganie układu kierowniczego i układ ABS. Można się też spodziewać, że dilerzy Skody będą skłonni do udzielania rabatów na ten schodzący z rynku model.

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Skoda Octavia zdjęcia

Skoda Octavia dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Skoda Octavia opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Skoda Octavia Cena