Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skoda Octavia III kontra Toyota Auris II. Pojedynek aut z segmentu C

Kamil Rogala
Skoda Octavia Najtańszy model to koszt 73 900 złotych (cena regularna) i za taką kwotę otrzymamy wersję Active z silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM z manualną skrzynią 6-biegową. W tej wersji standardem są 15-calowe felgi stalowe, klimatyzacja manualna, radio SWING 6,5”, wejście SD, USB, Bluetooth, elektryczne szyby z przodu, elektryczne i podgrzewane lusterka, hamulec antykolizyjny, światła LED do jazdy dziennej, tylne światła LED i 6 poduszek powietrznych.Fot. Skoda
Skoda Octavia Najtańszy model to koszt 73 900 złotych (cena regularna) i za taką kwotę otrzymamy wersję Active z silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM z manualną skrzynią 6-biegową. W tej wersji standardem są 15-calowe felgi stalowe, klimatyzacja manualna, radio SWING 6,5”, wejście SD, USB, Bluetooth, elektryczne szyby z przodu, elektryczne i podgrzewane lusterka, hamulec antykolizyjny, światła LED do jazdy dziennej, tylne światła LED i 6 poduszek powietrznych.Fot. Skoda
Segment C to bez wątpienia najpopularniejszy szczebel motoryzacyjnego rynku. Konkurencja jest tu ogromna i każdy producent stara się zaoferować jak najwięcej. Jedni walczą wyposażeniem, inni przestrzenią, jeszcze inni stawiają na design i nowoczesne rozwiązania. Dziś porównujemy auto na wskroś funkcjonalne z ciekawą alternatywą dla tych, którzy chcą się nieco wyróżnić. Poznajmy bliżej Skodę Octavię i Toyotę Auris.

Zarys historyczny

Skoda Octavia Najtańszy model to koszt 73 900 złotych (cena regularna) i za taką kwotę otrzymamy wersję Active z silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM z manualną
Skoda Octavia

Najtańszy model to koszt 73 900 złotych (cena regularna) i za taką kwotę otrzymamy wersję Active z silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM z manualną skrzynią 6-biegową. W tej wersji standardem są 15-calowe felgi stalowe, klimatyzacja manualna, radio SWING 6,5”, wejście SD, USB, Bluetooth, elektryczne szyby z przodu, elektryczne i podgrzewane lusterka, hamulec antykolizyjny, światła LED do jazdy dziennej, tylne światła LED i 6 poduszek powietrznych.

Fot. Skoda

Oba auta są na rynku już od wielu lat i zdążyły zyskać wielu zwolenników, choć o wiele dłuższą historię posiada Skoda Octavia. Pierwsza generacja zadebiutowała w 1996 roku i dość szybko zyskała miano bestsellera. Funkcjonalność Golfa z nadwoziem liftback – te cechy podbiły serca Polaków, dzięki czemu przez wiele lat Octavia cieszyła się wysokimi pozycjami w rankingach sprzedaży. Auto oferowane było z wieloma jednostkami napędowymi, w kilku wariantach nadwoziowych oraz wersjach z napędem 4x4. Była także wersja RS, która oferowała bardzo dobre osiągi oraz właściwości jezdne. Po dziś dzień na ulicach możemy spotkać dość zmęczone egzemplarze, zaś świetnie zachowane okazy, szczególnie RS lub w wersji uterenowionej, stanowią łakomy kąsek i nierzadko osiągają wysokie ceny. W 2004 roku pojawiła się druga generacja, zaś obecnie oferowana jest na rynku od 2013 roku. W 2017 roku auto przeszło dość kontrowersyjny facelifting, ale o zmianach stylistycznych opowiemy za chwilę.

Toyota Auris ma nieco krótszą historię i wiele wskazuje na to, że już wkrótce się ona zakończy. Ale skupmy się na opisywanym modelu. Pierwsza generacja zadebiutowała w 2006 roku i w 2009 przeszła delikatny lifting. Obecnie oferowana wersja jest na rynku od 2013 roku i 2015 doczekała się gruntownego liftingu, który dość wyraźnie zmienił stylistykę. Auto dostępne jest w dwóch wersjach nadwoziowych – 5-drzwiowy hatchback oraz kombi (Touring Sports). W ofercie znajdują się zarówno jednostki benzynowe, wysokoprężne, jak również wariant hybrydowy, co jest sporą zaletą w tym segmencie cenowym.

Tradycja z konserwatywnymi eksperymentami

Toyota Auris Najtańsza Toyota Auris to koszt co najmniej 68 900 złotych (cena regularna) i jest to odmiana wyposażenia Active z silnikiem 1.33 Dual VVT-i
Toyota Auris

Najtańsza Toyota Auris to koszt co najmniej 68 900 złotych (cena regularna) i jest to odmiana wyposażenia Active z silnikiem 1.33 Dual VVT-i o mocy 99 KM z manualną skrzynią 6-biegową. W wyposażeniu standardowym znajdują się elektrycznie sterowane szyby przednie, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, centralny zamek, multifunkcyjna kierownica, klimatyzacja automatyczna, światła do jazdy dziennej LED, tylne światła pozycyjne LED, 15-calowe felgi stalowe, porty AUX, USB, system Bluetooth i 7 poduszek powietrznych.

Fot. Toyota

Zarówno niemiecka, jak i japońska stylistyka modeli z segmentu C nigdy nie uchodziły za odważne, eksperymentalne i z temperamentem. To domena Włochów i Francuzów. W przypadku Skody Octavii i Toyoty Auris zawsze mogliśmy liczyć na ponadczasowy, spokojny, elegancki i zachowawczy styl. Tak było w poprzednich generacjach, jak również w obecnych, ale… przed liftingiem. Po zmianach oba modele prezentują odważne zabiegi stylistyczne, które rzucają się w oczy i wywołują sporo komentarzy. Nie zawsze pochlebnych.

Zacznijmy od Skody, której bryła jest bardzo tradycyjna i już znana tj. elegancki liftback o świetnych proporcjach i eleganckich liniach. Co prawda auto zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Volkswagen Golf, ale od zawsze sprawiało wrażenie, jakby aspirowało do wyższego segmentu. O ile w odmianie kombi, brat z Volfsburga ma sporo cech wspólnych, tak przy odmianach liftback i hatchback trudno szukać podobieństw.

W Octavii próżno szukać łagodnych, obłych linii. Wszędzie widzimy skosy, ostre krawędzi i śmiało poprowadzone załamania. Tylna część nie zwraca na siebie uwagi i jest bardzo poprawna stylistycznie, również linia boczna nie zaskakuje i oprócz ciekawego zabiegu przy słupku C – linia okien wzbija się i tworzy kształt hokejowego kija – nie byłoby na czym zawiesić oka. Zupełnie inaczej jest w przedniej części i to ona jest obiektem wielu komentarzy. Po liftingu pojawiły się podwójne, podzielone elementem zderzaka lampy, które na pierwszy rzut oka w ogóle ze sobą nie korespondują. Gdyby nie ledowa listwa w dolnej części, nie byłoby pomiędzy nimi żadnego stylistycznego powiązania. Czy to wygląda ładnie? Na pewno nietypowo i dość dziwnie. Jednym się podoba, innym nie. Grill jest duży i poszatkowany pionowymi poprzeczkami, dolny grill bardzo szeroki, skrywające światła przeciwmgłowe.

Toyota Auris w najnowszej odmianie prezentuje zupełnie inną stylistykę. Tutaj obłości i odważnych przetłoczeń jest mnóstwo, zarówno w przedniej, jak i tylnej części. Z tyłu mamy mocno uwydatniony zderzak, klapa bagażnika jest w nim dość głęboko osadzona. Tylne światła są bardzo szerokie i mają kształt rozciągniętego rombu. Co najważniejsze, ich główne przetłoczenie, biegnie wokół auta i koresponduje z linią boczną i przede wszystkim, z przednim pasem auta. A tutaj dzieje się naprawdę dużo! Klosze lamp przednich są bardzo szerokie i posiadają ciekawy układ wewnątrz. Ich górna i dolna „brew” zbiega się w przedniej części i tworzy grill z bardzo dużym i wyraźnie wyeksponowanym logo producenta Zderzak również prezentuje się agresywnie i dość sportowo, posiada duży, lakierowany na czarno grill z ukrytymi po bokach światłami przeciwmgielnymi.

Kontynuacja we wnętrzu

Skoda Octavia Najtańszy model to koszt 73 900 złotych (cena regularna) i za taką kwotę otrzymamy wersję Active z silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM z manualną
Skoda Octavia

Najtańszy model to koszt 73 900 złotych (cena regularna) i za taką kwotę otrzymamy wersję Active z silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM z manualną skrzynią 6-biegową. W tej wersji standardem są 15-calowe felgi stalowe, klimatyzacja manualna, radio SWING 6,5”, wejście SD, USB, Bluetooth, elektryczne szyby z przodu, elektryczne i podgrzewane lusterka, hamulec antykolizyjny, światła LED do jazdy dziennej, tylne światła LED i 6 poduszek powietrznych.

Fot. Skoda

Oba auta różnią się stylistyką zewnętrzną, co jest kontynuowane we wnętrzu obu aut. O ile w przypadku Skody, zarówno nadwozie, jak i środek auta jest dość konserwatywny (z wyłączeniem przednich świateł), tak wnętrze Aurisa jest odrobinę spokojniejsze od nadwozia.

Zacznijmy jednak od Skody, która podobnie jak Volkswagen Golf, jest do bólu poprawna i ergonomiczna. Konsola centralna zdominowana jest przez duży ekran (w zależności od wersji), poniżej niego zlokalizowano fizyczne pokrętła i przyciski do sterowania ogrzewaniem i klimatyzacją, natomiast na tunelu środkowym znajdziemy przyciski wyboru trybów jazdy etc. Ogólne wrażenie jest jak najbardziej pozytywne i jeśli ktoś szuka spokoju, przytulności i elegancji, poczuje się w Octavii bardzo dobrze.

W Aurisie dzieje się nieco więcej i jeśli ktoś preferuje symetrię i porządek, może poczuć się nieswojo. Mnóstwo załamań, przetłoczeń, segmentów, podziałów itp. Po bokach mamy okrągłe kratki nawiewów, w środkowej części prostokątne, niżej ekran systemu multimedialnego, poniżej panel sterowania klimatyzacją i ogrzewaniem. Na konsoli centralnej jest natomiast dość pusto, co trochę psuje wrażenie.

Przestrzeni nie zabraknie nikomu

Toyota Auris Najtańsza Toyota Auris to koszt co najmniej 68 900 złotych (cena regularna) i jest to odmiana wyposażenia Active z silnikiem 1.33 Dual VVT-i
Toyota Auris

Najtańsza Toyota Auris to koszt co najmniej 68 900 złotych (cena regularna) i jest to odmiana wyposażenia Active z silnikiem 1.33 Dual VVT-i o mocy 99 KM z manualną skrzynią 6-biegową. W wyposażeniu standardowym znajdują się elektrycznie sterowane szyby przednie, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, centralny zamek, multifunkcyjna kierownica, klimatyzacja automatyczna, światła do jazdy dziennej LED, tylne światła pozycyjne LED, 15-calowe felgi stalowe, porty AUX, USB, system Bluetooth i 7 poduszek powietrznych.

Fot. Toyota

Szczególnie w Skodzie Octavii, która uchodzi za lidera funkcjonalności w tym segmencie. Nie są to czcze słowa, bowiem w odmianie liftback standardowa pojemność bagażnika to aż 590 litrów, zaś po złożeniu oparć tylnej kanapy, pojemność wzrasta do 1580 litrów. Wybierając odmianę kombi zyskamy jeszcze więcej. O ile w standardowym układzie będzie to zaledwie 20 litrów więcej – 610 – tak po złożeniu oparć tylnej kanapy uzyskamy imponujące 1740 litrów!

Auris, szczególnie w odmianie hatchback nie może pochwalić się takim wynikiem – zaledwie 360 litrów przy rozłożonej kanapie i 1192 po złożeniu oparć. Różnice są ogromne i poszukiwacze funkcjonalnego auta, z pewnością zdecydują się na Octavię, nawet w odmianie liftback. Różnice maleją dopiero w przypadku wersji kombi, w której standardowa pojemność bagażnika to 600 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy będzie to aż 1658 litrów. Tutaj różnice nie są już tak zauważalne.

Jeśli chodzi o gabaryty zewnętrzne, Octavia w odmianie liftback jest dużo dłuższa od Aurisa, co przekłada się na wspomnianą przestrzeń bagażową. Auto mierzy 4670 mm długości, 1814 mm szerokości oraz 1461 mm wysokości. Rozstaw osi to 2686 mm. Odmiana kombi mierzy 4667 mm długości, 2017 mm szerokości, 1466 mm wysokości przy takim samym rozstawie osi – 2686 mm. Toyota Auris w odmianie hatchback mierzy 4330 mm długości, 1760 mm szerokości, 1475 mm wysokości oraz rozstaw osi 2600 mm. W odmianie kombi długość to 4595 mm, szerokość to 1760 mm, wysokość 1485 mm przy takim samym rozstawie osi.

Zobacz także: Fiat 500C w naszym teście

Co znajdziemy pod maską?

Przeglądając ofertę Skody Octavii trudno doszukać się braków. Podstawą jest silnik benzynowy 1.0 TSI o mocy 115 KM z manualną skrzynią 6-biegową lub 7-stopniowym DSG. Mimo niewielkiej mocy, auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 10 sekund i jest w stanie jechać z prędkością 200 km/h. Nie jest to jednak propozycja dla tych, którzy planują częste wycieczki z całą rodziną i bagażem, choć średnie zużycie paliwa na poziomie około 5 l/100km kusi. Ciekawszą alternatywą jest silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM. Tutaj sprint do setki zajmuje 8,3 sekundy a prędkość maksymalna to 223 km/h. Średnie spalanie wg. Producenta to 5,1 l/100km. Jest także 2.0 TSI generujące 190 KM oraz 320 Nm momentu obrotowego. Osiągi są świetne – 7,4 sekundy 0-100 km/h i prędkość maksymalna 230 km/h przy średnim spalaniu na poziomie około 6,2 l/100km.

Dla miłośników jednostek wysokoprężnych przygotowano między innymi silnik 1.6 TDI o mocy 115 KM, choć o wiele ciekawszą propozycją jest jednostka 2.0 TDI generująca 150 KM oraz 340 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,1 sekundy, prędkość maksymalna to 213 km/h a średnie spalanie to imponujące 4,5 l/100km.

Na osobną wzmiankę zasługuje oczywiście odmiana RS, szczególnie w wersji Challenge oraz z 7-stopniową przekładnią DSG. Pod maską pracuje silnik 2.0 TSI o mocy 245 KM z momentem obrotowym rzędu 370 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Średnie zużycie paliwa to zdaniem producenta 6,2 l/100km, ale trudno jest osiągnąć taki poziom z autem o takim temperamencie.

Skoda Octavia Najtańszy model to koszt 73 900 złotych (cena regularna) i za taką kwotę otrzymamy wersję Active z silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM z manualną
Skoda Octavia

Najtańszy model to koszt 73 900 złotych (cena regularna) i za taką kwotę otrzymamy wersję Active z silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM z manualną skrzynią 6-biegową. W tej wersji standardem są 15-calowe felgi stalowe, klimatyzacja manualna, radio SWING 6,5”, wejście SD, USB, Bluetooth, elektryczne szyby z przodu, elektryczne i podgrzewane lusterka, hamulec antykolizyjny, światła LED do jazdy dziennej, tylne światła LED i 6 poduszek powietrznych.

Fot. Skoda

Przeglądając ofertę Aurisa po studiowaniu cennika Octavii można odnieść wrażenie, że czegoś brakuje. Niestety portfolio silników Toyoty nie wygląda tak imponująco i nie oferuje takiej rozpiętości mocy, ale dla większości kierowców będzie wystarczające. Podstawą jest silnik benzynowy 1.33 Dual VVT-i o mocy 99 KM z momentem obrotowym na poziomie 128 Nm. Jednostka ta nie będzie dobrym wyborem dla kogoś, kto decyduje się na wersję kombi i planuje częste wycieczki. Osiągi są bardzo skromne – przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,6 sekundy a prędkość maksymalna to 175 km/h. Spalanie zdaniem producenta to 5,5 l/100km. Ciekawszą alternatywą jest silnik 1.6 Valvematic o mocy 132 KM i z momentem obrotowym 160 Nm. Oferuje on lepszą dynamikę – 10 sekund do setki i 190 km/h prędkości maksymalnej – przy nieco wyższym spalaniu. Zdaniem producenta – 5,7 l/100km w cyklu mieszanym. Jest także silnik 1.2 Turbo generujący 116 KM oraz 185 Nm momentu obrotowego. Dynamika i spalanie podobne, jak u poprzednika.

Silnik Diesla jest tylko jeden. To 1.4 D-4D o mocy 90 KM z momentem obrotowym 205 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,5 sekundy, prędkość maksymalna to 175 km/h a średnie spalanie deklarowane przez producenta to zaledwie 4 l/100km.

Najciekawszą propozycją jest oczywiście hybryda 1.8 Hybrid o łącznej mocy 136 KM, bazująca na 99-konnym silniku spalinowym. Napęd kierowany jest na koła za pośrednictwem przekładni e-CVT. Osiągi nie są ważne, bowiem średnie spalanie zdaniem producenta to zaledwie 4 l/100km. Przyspieszenie do setki w czasie 11 sekund i prędkość maksymalna 175 km/h powinny zadowolić spokojnych kierowców.

Ceny

Skoda Octavia bez wątpienia posiada bogatszą ofertę i nie chodzi tu tylko o większy wybór silników, ale przede wszystkim wersji wyposażenia oraz odmian specjalnych. Najtańszy model to koszt 73 900 złotych (cena regularna) i za taką kwotę otrzymamy wersję Active z silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM z manualną skrzynią 6-biegową. W tej wersji standardem są 15-calowe felgi stalowe, klimatyzacja manualna, radio SWING 6,5”, wejście SD, USB, Bluetooth, elektryczne szyby z przodu, elektryczne i podgrzewane lusterka, hamulec antykolizyjny, światła LED do jazdy dziennej, tylne światła LED i 6 poduszek powietrznych.

Toyota Auris Najtańsza Toyota Auris to koszt co najmniej 68 900 złotych (cena regularna) i jest to odmiana wyposażenia Active z silnikiem 1.33 Dual VVT-i
Toyota Auris

Najtańsza Toyota Auris to koszt co najmniej 68 900 złotych (cena regularna) i jest to odmiana wyposażenia Active z silnikiem 1.33 Dual VVT-i o mocy 99 KM z manualną skrzynią 6-biegową. W wyposażeniu standardowym znajdują się elektrycznie sterowane szyby przednie, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, centralny zamek, multifunkcyjna kierownica, klimatyzacja automatyczna, światła do jazdy dziennej LED, tylne światła pozycyjne LED, 15-calowe felgi stalowe, porty AUX, USB, system Bluetooth i 7 poduszek powietrznych.

Fot. Toyota

Najtańsza Toyota Auris to koszt co najmniej 68 900 złotych (cena regularna) i jest to odmiana wyposażenia Active z silnikiem 1.33 Dual VVT-i o mocy 99 KM z manualną skrzynią 6-biegową. W wyposażeniu standardowym znajdują się elektrycznie sterowane szyby przednie, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, centralny zamek, multifunkcyjna kierownica, klimatyzacja automatyczna, światła do jazdy dziennej LED, tylne światła pozycyjne LED, 15-calowe felgi stalowe, porty AUX, USB, system Bluetooth i 7 poduszek powietrznych.

Najdroższą Skodą Octavią w cenniku jest odmiana Combi RS Challenge. Za kwotę 148 000 złotych otrzymujemy mocne rodzinne kombi dysponujące silnikiem 2.0 TSI o mocy 245 KM z automatyczną skrzynią DSG o 7 przełożeniach. W tej odmianie dostaniemy między innymi: komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem MAXI DOT, system bezkluczykowy, zawieszenie adaptacyjne DCC z Performance Mode Select, Driving Mode Select, tapicerkę skórzaną + Alcantara, Front Assist, elektrycznie sterowane fotele, w tym kierowcy z funkcją pamięci.

Najdroższy Auris w nadwoziu Touring Sports kosztuje 109 500 złotych. W tej cenie otrzymamy napęd 1.8 Hybrid o mocy 136 KM z przekładnią e-CVT w odmianie Prestige z pakietami Executive + Skyview oraz nawigacją. Wśród wyposażenia na uwagę zasługuje m.in.: elektrycznie składane lusterka wsteczne, podwójną podłogę bagażnika, dwustrefową automatyczną klimatyzację, inteligentny system automatycznego parkowania, tempomat, światła LED, etc.

Podsumowanie

Porównując obie oferty trudno pozbyć się wrażenia, ze to Skoda próbuje w większym stopniu rozpieścić potencjalnego klienta ogromną, bardzo elastyczną i zróżnicowaną ofertą. Od niedrogiego kombi z oszczędnym silnikiem, przez dobrze wyposażoną odmianę Style z mocną benzyną, po uterenowione kombi lub mocną i agresywną wersję RS Challenge. Bardzo rozpięty jest również cennik, a w nim mnóstwo dodatków i szeroką paletę silników. Auto stylistycznie jest bardzo poprawne, eleganckie, co prawda posiada kontrowersyjnie zaprojektowane światła, ale jest wygodne i przede wszystkim bardzo praktyczne.

Toyota Auris z kolei pod względem oferty jest dość hermetyczna. Gdyby nie odmiana hybrydowa, w cenniku wiałoby nudą, bowiem silniki są dość słabe i posiadają bardzo zbliżone osiągi oraz deklarowane spalanie. Nie znajdziemy tu również imponującej palety wyposażenia opcjonalnego, edycji sportowych czy też uterenowionych. Zaletą jest na pewno odważna i nowoczesna stylistyka, jak również pojemna odmiana kombi. Ta ostatnia, sparowana z jednostką hybrydową jest solą w oku Skody – tego na pewno brakuje w czeskiej ofercie.

Wybrane dane techniczne Skoda Octavia Combi Style 1.5 TSI 150 KM M6 oraz Toyota Auris Touring Sports Prestige 1.6 Valvematic 132 KM M6

 Skoda Octavia Combi Style 1.5 TSI 150 KM M6Toyota Auris Touring Sports Prestige 1.6 Valvematic 132 KM M6
Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika4/16/turbobenzyna4/16/benzyna
Pojemność skokowa (cm3)14981598
Moc maksymalna (KM/obr/min)150/5000132/6400
Maks. moment obr. (Nm/obr/min):250/1500160/4400
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)8,310
Prędkość maksymalna (km/h)218190
Pojemność bagażnika (l)610600
Pojemność zbiornika paliwa (l)5050
Średnie zużycie paliwa (l/100 km)56,2
Długość/szerokość/wysokość (mm)4667/1814/14664595/1760/1485
Rozstaw osi (mm)26862600
Masa własna (kg)12471280
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)2/123/12
Cena (zł)od 91 000od 94 900

 Wybrane wyposażenie seryjne

 Skoda Octavia Combi Style 1.5 TSI 150 KM M6Toyota Auris Touring Sports Prestige 1.6 Valvematic 132 KM M6
Poduszki powietrzne67
Układ ABSSS
Układ ESPSS
Wspomaganie układu kierowniczegoSS
Centralny zamekSS
Elektrycznie sterowane szyby p/tS/OS/O
Lusterka zewnętrzne sterowane elektrSS
Klimatyzacja manualna/automatycznaS/OS/O
Radioodtwarzacz /CD/MP3S/S/OS/S/O

 Nasza ocena

 Skoda Octavia Combi Style 1.5 TSI 150 KM M6Toyota Auris Touring Sports Prestige 1.6 Valvematic 132 KM M6
Przestronność wnętrza++
Silnik+
Osiągi+
Podwozie++
Poziom hałasu (odczuwalny)
+
Zużycie paliwa++
Wyposażenie+
Cena+
Wynik końcowy+++++++ (7)++++ (4)

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty