Skoda Octavia 4x4 została standardowo wyposażona w system elektronicznego sterowania blokady mechanizmu różnicowego EDS. Skoda Octavia jest wyposażona również w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS. Dzięki XDS samochód jeszcze dynamiczniej może pokonywać zakręty. Funkcja ta zapewnia optymalne przekazywanie momentu napędowego na nawierzchnię, zmniejszając tendencję do podsterowności.
W konstrukcji tylnej osi zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, które obejmuje jeden wahacz wzdłużny oraz trzy wahacze poprzeczne dla każdego koła, jak również stabilizator.
Za pomocą jednostki sterowania sprzęgła Haldex 5, system napędu na cztery koła programowany jest w taki sposób, by w normalnych warunkach oraz przy lekkim obciążeniu pojazdu moment obrotowy przeniesiony był zasadniczo na przednią oś. W razie konieczności, w ciągu ułamka sekundy aktywowane są tylne koła. Aktywacja następuje z prędkością uniemożliwiającą utratę trakcji.
Nowa Skoda Octavia 4x4 wyróżnia się również wysokim uciągiem maksymalnym. Pojazd jest w stanie uciągnąć ładunek o masie do dwóch ton (2.0 TDI o mocy 150 KM).
Do wyboru przewidziano trzy silniki wysokoprężne: 1.6 TDI 105 KM, 2.0 TDI 150 KM i 2.0 TDI 184 KM, a także jeden benzynowy 1.8 TSI.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?