Skoda Octavia po liftingu

(mm)
Skoda Octavia Patrząc na przód auta możemy zauważyć przestylizowano przedni pas z rozdzielonymi reflektorami. Opcjonalnie będzie można zdecydować się na w pełni LED-owe oświetlenie. Fot. Skoda
Skoda Octavia Patrząc na przód auta możemy zauważyć przestylizowano przedni pas z rozdzielonymi reflektorami. Opcjonalnie będzie można zdecydować się na w pełni LED-owe oświetlenie. Fot. Skoda
Mija trzeci rok od premiery Skody Octavii trzeciej generacji. Producent zdecydował się na przeprowadzenie zmian w tym sprzedażowym hicie.

Patrząc na przód auta możemy zauważyć przestylizowano przedni pas z rozdzielonymi reflektorami. Opcjonalnie będzie można zdecydować się na w pełni LED-owe oświetlenie. Nowy kształt mają światła przeciwmgielne, a zderzak podzielono pionowo na dwie części. W tylnej części zmiany są kosmetyczne. Przestylizowano wzór świateł głównych i zmieniono odblaski na zderzakach.

Wnętrze to m.in. zmodernizowane zestawy audio i multimedialne. Auto zostało wyposażone w system Trailler Assist wspomagający manewrowanie przyczepą, dostępny wcześniej wyłącznie w Volkswagenach. Pojawił się również system ostrzegania przed pojazdami w martwym polu. Najwyższy system nawigacji columbus wyposażono w 9,2-calowy monitor. Wbudowany moduł WiFi zmieni auto w hotspot. Można też skorzystać z modułu LTE.

Nowa Octavia to także kolejne rozwiązania „Simply Clever”: personalizowany kluczyk, pozwalający różnym kierowcom tego samego egzemplarza samochodu zachować swoje własne ustawienia, podgrzewana kierownica, składane stoliki na oparciach przednich siedzeń, czy też przenośną latarkę umiejscowioną w bagażniku wersji kombi.

Przestrzeń dostępna w zmienionym aucie pozostaje jedną z największych w swojej klasie. Zarówno limuzyna, jak i kombi, oferują 1782 milimetrów przestrzeni wewnętrznej oraz 73 mm miejsca na nogi z tyłu. Przestrzeń bagażowa wynosi odpowiednio 590 i 610 litrów. Ze złożonymi oparciami foteli tylnych odpowiednio aż do 1580 i 1740 litrów. Opcjonalnie występuje też elektryczna pokrywa bagażnika, dostępna dla Octavii kombi.

Do napędu przewidziano pięć wersji silników TSI oraz cztery TDI. Najsłabszy wariant to 1.0 TSI o mocy 84 KM, a najmocniejszy 184-konny 2.0 TDI. Obok skrzyni ręcznej dla prawie wszystkich wersji napędowych dostępna jest automatyczna skrzynia dwusprzęgłowa DSG z sześcioma lub siedmioma przełożeniami. Topowe modele 1.8 TSI i 2.0 TDI mogą być wyposażone w napęd 4x4. Dodatkową funkcją jest opcjonalna funkcja Dynamic Chassis Control (DCC), która pozwala kierowcy regulować charakterystykę pracy układu kierowniczego i zawieszenia poprzez wybór jednego z trybów jazdy Comfort, Normal i Sport. Obręcze kół ze stopów lekkich o średnicy od 16 do 18 cali dostępne są w wielu nowych wzorach.

Pierwsze samochody po liftingu pojawią się w Polsce w marcu 2017 roku. We wrześniu Octavia znalazła w Polsce 1416 nabywców (aż 53,6% więcej niż w tym czasie w zeszłym roku).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty