Skoda Octavia RS w wersji hybrydowej. Jakie ma osiągi?

Wojciech Frelichowski
Skoda Octavia RS iV charakteryzuje się większą wydajnością i sportowym charakterem przy jednoczesnej redukcji zużycia paliwa i emisji CO2. Fot. Skoda
Skoda Octavia RS iV charakteryzuje się większą wydajnością i sportowym charakterem przy jednoczesnej redukcji zużycia paliwa i emisji CO2. Fot. Skoda
Skoda wprowadza do oferty model z rodziny RS z hybrydowym napędem typu plug-in. To Octavia RS iV wyposażona w spalinowy silnik 1.4 TSI oraz elektryczny silnik 85 kW.

- Wprowadzając model Octavia RS iV rozpoczynamy nowy rozdział w pełnej sukcesów historii naszych modeli RS i po raz pierwszy wykorzystujemy napęd hybrydowy plug-in w topowym, sportowym aucie. Dzięki takiemu rozwiązaniu nowa Octavia RS iV charakteryzuje się większą wydajnością i sportowym charakterem przy jednoczesnej redukcji zużycia paliwa i emisji CO2 – komentuje Christian Strube, członek zarządu Skody do spraw rozwoju technologicznego.

Skoda Octavia RS iV. Dwa silniki, razem 245 KM

Skoda wyposażyła model Octavię RS iV w silnik 1.4 TSI (150 KM) oraz elektryczny silnik 85 kW. Razem mają one moc 245 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm, który przenoszony jest na przednią oś za pomocą 6-biegowej automatycznej skrzyni DSG.

Akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh, w który wyposażone jest auto, pozwala na pokonanie do 60 kilometrów w trybie elektrycznym (bezemisyjnym, zgodnie z WLTP). Jazda w tym trybie sprawia, że maksymalny moment obrotowy, wynoszący dla silnika elektrycznego 330 Nm, dostępny jest już od samego startu auta. 

W trybie sportowym, przy wykorzystaniu obu silników jednocześnie i pełnej mocy pojazdu auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7.3 sekundy. Maksymalna prędkość Octavii RS iV wynosi 225 km/h. Ponadto auto wyposażone jest w progresywny układ kierowniczy oraz sportowe zawieszenie typowe dla pojazdów z rodziny RS.

Skoda Octavia RS iV. Sportowy charakter

Auto jest wyposażone w przeciwmgielne oświetlenie LED o wyjątkowej stylizacji, a także 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich (z możliwością zmiany na 19 cali) z typowymi dla modeli RS czerwonymi zaciskami hamulcowymi. Charakterystycznie żebrowana ramka grilla, tylni spojler i dyfuzory – wszystkie te elementy wykończone są elegancką, sportową czernią.

W kabinie dominuje czerń. Trójramienna, wielofunkcyjna kierownica posiada skórzane wykończenie, logo RS oraz łopatki zmiany biegów skrzyni DSG. Pokryte czarnym materiałem przednie fotele można wybrać w opcjonalnej wersji Ergo, w której wykończone są one skórą i alcantarą oraz posiadają regulację głębokości siedziska.

Na fotelach widnieje logo RS, a także dekoracyjne szwy w kolorze czerwieni lub srebra, które można również znaleźć na kierownicy, podłokietnikach czy desce rozdzielczej.

Skoda Octavia iV. Inne wersje hybrydowe

Oprócz wariantu RS nowa Skoda Octavia iV dostępna będzie również z napędem hybrydowym typu plug-in w wersjach Ambition oraz Style. Model wyposażony w 6-biegową skrzynię DSG będzie dostępny z silnikiem spalinowym 1.4 TSI, który w połączeniu z elektrycznym silnikiem 85 kW zapewni łączną moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Wykorzystując tylko energię elektryczną samochód może przejechać do 60 km w cyklu WLTP.

Litowo-jonowy akumulator o pojemności 13 kWh, który obecny jest w obu modelach iV, można ładować także w domu, wykorzystując przy tym standardowe gniazdko, a port ładowania znajduje się w przedniej części auta po stronie kierowcy. Bagażnik ma pojemność 450 l w wersji Liftback i 490 l w wersji Combi.

Octavia e-TEC z technologią miękkiej hybrydy

Octavia jest też pierwszym modelem Skody, który dostępny będzie w technologii tzw. miękkiej hybrydy - z silnikiem 1.0 TSI o mocy 110 KM lub 1.5 TSI o mocy 150 KM w wariancie z 7-biegową przekładnią zmiany biegów DSG. 

Technologia miękkiej hybrydy wykorzystuje rozrusznik 48V napędzany paskiem oraz akumulator 48 V o pojemności 0,6 kWh zlokalizowany pod przednim fotelem pasażera. System umożliwia „żeglowanie” przy wyłączonym silniku spalinowym, odzyskiwanie energii przy hamowaniu oraz wspomaganie silnika poprzez elektryczne zwiększanie mocy. Jednocześnie silnik uruchamia się ciszej i z mniejszymi drganiami.

Akumulator 48V jest również odpowiedzialny za ładowanie akumulatora 12V przy wykorzystaniu przetwornicy DC/DC. Producent informuje, że technologia miękkiej hybrydy w dwóch wersjach modelu Octavia e-TEC umożliwia redukcję do 0.4 l paliwa na 100 km.

Skoda. Prezentacja gamy SUV-ów: Kodiaq, Kamiq i Karoq

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty