Skoda Octavia. Skoda Octavia iV oraz Skoda Octavia Scout. Ceny, wyposażenie

Mariusz Michalak
Skoda Octavia iVSkoda poszerza ofertę o dwie kolejne wersje bestsellerowego modelu. OCTAVIA iV z napędem hybrydowym typu plug-in pozwala przejechać do 60 km na energii elektrycznej Z kolei uterenowiony wariant SCOUT sprawdzi się podczas podróży poza utartymi szlakami.Fot. Skoda
Skoda Octavia iVSkoda poszerza ofertę o dwie kolejne wersje bestsellerowego modelu. OCTAVIA iV z napędem hybrydowym typu plug-in pozwala przejechać do 60 km na energii elektrycznej Z kolei uterenowiony wariant SCOUT sprawdzi się podczas podróży poza utartymi szlakami.Fot. Skoda
Skoda poszerza ofertę o dwie kolejne wersje bestsellerowego modelu. OCTAVIA iV z napędem hybrydowym typu plug-in pozwala przejechać do 60 km na energii elektrycznej Z kolei uterenowiony wariant SCOUT sprawdzi się podczas podróży poza utartymi szlakami.

Skoda Octacia iV. Jaki napęd?

Skoda Octavia iVSkoda poszerza ofertę o dwie kolejne wersje bestsellerowego modelu. OCTAVIA iV z napędem hybrydowym typu plug-in pozwala przejechać do
Skoda Octavia iV

Skoda poszerza ofertę o dwie kolejne wersje bestsellerowego modelu. OCTAVIA iV z napędem hybrydowym typu plug-in pozwala przejechać do 60 km na energii elektrycznej Z kolei uterenowiony wariant SCOUT sprawdzi się podczas podróży poza utartymi szlakami.

Fot. Skoda

Skoda Octavia to bestseller na polskim rynku. Model zajmuje 1 miejsce na liście sprzedaży aut osobowych w Polsce w okresie od stycznia do października 2020 roku.

Skoda Octacia iV wyposażona jest nie tylko w akumulator rozruchowy 12 V, umieszczony w bagażniku, ale również w wysokonapięciowe akumulatory litowo-jonowe o pojemności 37 Ah (13 kWh). Dzięki temu auto może przejechać nawet do 60 km (WLTP), wykorzystując wyłącznie energię elektryczną. W praktyce oznacza to np.: codzienne dojazdy do i z pracy bez konieczności tankowania. Model dysponuje łączną mocą 150 kW (204 KM) oraz maksymalnym momentem obrotowym układu 350 Nm. Wyposażony jest też w sześciobiegową skrzynię DSG obsługiwaną elektronicznie w technologii shift-by-wire. Ładowanie jest wygodne i proste. Można zrobić to wykorzystując standardowe gniazdko elektryczne 230 V lub ładowarkę ścienną o mocy do 11 kW. Ponadto akumulatory ładują się także podczas jazdy i hamowania odzyskując energię w procesie rekuperacji.

Octacia iV występuje w dwóch rodzajach nadwozia, liftback oraz combi w wersji wyposażenia Ambition i Style. Dla modelu dostępne są atrakcyjne pakiety Selection. OCTAVIA iV dostępna jest również w usportowionej wersji RS iV, która dysponuje mocą 245 KM.

Skoda Octavia Scout. Z off-roadowym charakterem

Skoda Octavia ScoutSkoda poszerza ofertę o dwie kolejne wersje bestsellerowego modelu. OCTAVIA iV z napędem hybrydowym typu plug-in pozwala przejechać
Skoda Octavia Scout

Skoda poszerza ofertę o dwie kolejne wersje bestsellerowego modelu. OCTAVIA iV z napędem hybrydowym typu plug-in pozwala przejechać do 60 km na energii elektrycznej Z kolei uterenowiony wariant SCOUT sprawdzi się podczas podróży poza utartymi szlakami.

Fot. Skoda

Scout charakteryzuje się większym o ok 15 mm prześwitem, dzięki czemu sprawdzi się w podróży poza utartymi szlakami. Po raz pierwszy w historii modelu w wersji Scout pojawia się najsilniejsza jednostka napędowa: silnik 2.0 TDI Evo o mocy 147 kW (200 KM), momencie obrotowym 400 Nm oraz napędzie 4x4. Dzięki temu samochód może ciągnąć za sobą przyczepę o masie sięgającej nawet 2000 kg.

Z myślą o klientach poszukujących off-roadowej stylistyki Octavia Scout dostępna jest także z silnikiem benzynowym 1,5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) z manualną 6-biegową skrzynią oraz napędem na przednią oś. Ponadto dla modelu producent planuje rozszerzenie gamy silników o jednostkę benzynową 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM) oraz wysokoprężną 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM). Poza 1.5 TSI wszystkie jednostki dostępne będą z napędem na obie osie i z 7-biegową skrzynią automatyczną DSG.

Zarówno OCTAVIA iV, jak i SCOUT oferują bardzo bogate wyposażenie w standardzie. Należą do niego m.in.: automatyczna dwustrefowa klimatyzacja Climatronic, kamera cofania lub system LIGHT AND RAIN ASSIST. Przy wyborze wersji Style auta posiadają w standardzie dodatkowo czujniki parkowania z tyłu oraz z przodu wraz z systemem MANOEUVRE ASSIST, reflektory główne w technologii LED Top Matrix, bezkluczykowy system obsługi samochodu KESSY FULL czy podgrzewane fotele przednie. Model SCOUT otrzymuje w standardzie wszystkie wymienione wcześniej elementy a dodatkowo m.in.: system nawigacji COLUMBUS, aktywny tempomat ADAPTIVE CRUISE CONTROL czy centralną poduszkę powietrzną.

Skoda Octacia iV oraz Skoda Octacia Scout. Ile kosztują?

  • Skoda Octavia iV 1.4 TSI 204 KM Ambition - 138 900 zł
  • Skoda Octavia iV 1.4 TSI 204 KM Style - 144 250 zł
  • Skoda Octavia Combi iV 1.4 TSI 204 KM Ambition - 142 800 zł
  • Skoda Octavia Combi iV 1.4 TSI 204 KM Style - 148 150 zł
  • Skoda Octavia iV RS 1.4 TSI 245 KM - 158 300 zł
  • Skoda Octavia Combi iV RS 1.4 TSI 245 KM - 162 150 zł
  • Skoda Octavia Combi 1.5 TSI 150 KM Scout - 119 250 zł
  • Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 200 KM 4x4 Scout - 160 100 zł

Zobacz także: Tak prezentuje się nowy Peugeot 2008

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty