Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skoda pokazuje nowy model. Nietypowy pojazd ma napęd 4x4 i... produkuje wodę

Mariusz Michalak
Skoda Afriq Budowa modelu Afriq zajęła cztery miesiące, a uczniowie spędzili nad nią około 2000 godzin. Fot. Skoda
Skoda Afriq Budowa modelu Afriq zajęła cztery miesiące, a uczniowie spędzili nad nią około 2000 godzin. Fot. Skoda
Budowa modelu Afriq zajęła cztery miesiące, a uczniowie spędzili nad nią około 2000 godzin. Tak, samochód zbudowali uczniowie ze Szkoły Zawodowej Skody.

Zainspirowany Skodą Fabią Rally2 evo, ósmy studencki samochód koncepcyjny prezentuje styl znany dla sportów motorowych. 25 uczniów ze Szkoły Zawodowej ŠKody Auto którzy byli odpowiedzialni za powstanie samochodu, zaprojektowało go wspólnie z zespołem Skoda Design. 

Skoda Afriq Budowa modelu Afriq zajęła cztery miesiące, a uczniowie spędzili nad nią około 2000 godzin. Fot. Skoda
Skoda Afriq

Budowa modelu Afriq zajęła cztery miesiące, a uczniowie spędzili nad nią około 2000 godzin.

Fot. Skoda

Nazwa rajdowego pojazdu nawiązuje do legendarnego Rajdu Dakar, który przez wiele lat prowadził przez bezdroża kontynentu afrykańskiego.

Wzrok przyciągają 15-calowe felgi „OZ Racing”. W przeciwieństwie do oryginalnego modelu Kamiq, na którym bazuje samochód koncepcyjny, Skoda Afriq jest modelem dwudrzwiowym. Aby usztywnić nadwozie, uczniowie zespawali dwoje tylnych drzwi i połączyli je bezpośrednio z klatką bezpieczeństwa zaprojektowaną specjalnie dla pojazdu. Podobnie jak w modelu Fabia Rally2 evo, klapa wentylacyjna jest zintegrowana z dachem. Tylny spojler również pochodzi z odnoszącego sukcesy samochodu rajdowego z Mladej Boleslav. Inne podobieństwa do rajdowej Skody obejmują m.in. dodatkowe reflektory z przodu pojazdu.  Skoda Afriq ma 4362 mm długości, 1870 mm szerokości i 1570 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2649 milimetrów, a prześwit 190 milimetrów.

Skoda Afriq Budowa modelu Afriq zajęła cztery miesiące, a uczniowie spędzili nad nią około 2000 godzin. Fot. Skoda
Skoda Afriq

Budowa modelu Afriq zajęła cztery miesiące, a uczniowie spędzili nad nią około 2000 godzin.

Fot. Skoda

Sportowe fotele kubełkowe, sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa oraz kierownica i deska rozdzielcza zostały zaczerpnięte bezpośrednio z Fabii Rally2 evo. Żaden samochód rajdowy nie jest pozbawiony klatki bezpieczeństwa – AFRIQ jest wyposażony w jednostkę zbudowaną na zamówienie, korzystającą z systemu gaśniczego zainstalowanego za siedzeniem pasażera. Dysze wylotowe środka gaśniczego rozmieszczone są w całym wnętrzu.

W modelu Afriq uczniowie połączyli komponenty techniczne Skody Kamiq, która była używana jako podstawa auta, Skody Octavia i modelu rajdowego Fabia Rally2 evo. Nadwozie pochodzi z modelu Kamiq, a rajdowa Fabia dostarczyła wiele komponentów, szczególnie we wnętrzu. Układ napędowy Octavii 4x4 zapewnia moc ósmemu studenckiemu samochodowi – 7-biegowa skrzynia DSG rozdziela dostępne dla kierowcy 190 KM mocy na wszystkie cztery koła.

Pod okiem ekspertów uczniowie ze Szkoły Zawodowej Skody wyposażyli model Afriq w innowacyjny generator wody pitnej firmy Watergen. Rajdowy pojazd, nawiązujący do legendarnego Rajdu Dakar, może zapewnić swoim pasażerom czystą i schłodzoną wodę pitną, kiedy tylko tego potrzebują. Dzięki opatentowanemu procesowi Watergen uzyskuje wodę z wilgotności powietrza, co pozwala wytwarzać ją nawet na pustyni.

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty