Octavia to od lat jeden z handlowych hitów marki Skoda. Do tej pory na rynku pojawiły się trzy generacje tego auta (produkcja wystartowała w 1996 r.). Jednak Skoda podkreśla, że w tym roku Octavia obchodzi 60. urodziny, bo auto pod tą nazwą weszło do produkcji w 1959 r. W różnych wariantach było wytwarzane do 1971 r.
Jak informuje producent, Skoda Octavia czwartej generacji urosła - jest dłuższa i szersza niż aktualny model. Co ciekawe, jako pierwsza na rynek wejdzie Octavia w wersji kombi. Przy 4689 mm auto jest o 22 mm dłuższy niż poprzednik. Szerokość wzrosła o 15 mm, do 1829 mm, a rozstaw osi wynosi 2686 mm (bez zmian).
Ponadto ma perfekcyjnie dopracowane nadwozie pod względem aerodynamiki. W wersji liftback współczynnik oporu powietrza wynosi 0,24, a kombi 0,26.
Całkowicie nowa koncepcja wnętrza łączy funkcjonalność i przestrzeń z wysokiej jakości materiałami i sprytnymi funkcjami, nawet w drobnych szczegółach. Pojemność bagażnika, która jest największa w segmencie, wzrosła do 640 litrów w kombi (z 610 l) i do 600 l w wersji liftback (z 590 l).
Kilka nowych rozwiązań w zakresie łączności i systemów wspomagających podkreśla innowacyjne możliwości marki w segmencie samochodów kompaktowych. Octavia będzie pierwszą Skodą z wyświetlaczem head-up. Wyświetla ważne informacje, takie jak prędkość lub informacje nawigacyjne, bezpośrednio na przedniej szybie w bezpośrednim widoku kierowcy, umożliwiając odczytanie ich bez odrywania wzroku od drogi.
Nowa Octavia będzie też pierwszą w historii Skodą, w której wykorzystano technologię shift-by-wire do obsługi przekładni DSG. Przełącznik biegów nie jest już mechanicznie połączony ze skrzynią biegów. Zamiast znanej dźwigni DSG w konsoli środkowej Octavii znajduje się nowy moduł sterujący z małym przełącznikiem, który elektronicznie wybiera tryby jazdy.
Ponadto ulepszono wirtualny kokpit. Najnowsza generacja cyfrowej i indywidualnie konfigurowalnej tablicy rozdzielczej ma 10-calowy ekran. Kierowca może wybrać jeden z czterech różnych układów - podstawowy, klasyczny, nawigacyjny i systemy wspomagania kierowcy - i określić żądaną zawartość za pomocą elementów sterujących na wielofunkcyjnej kierownicy.
Do napędu auta przeznaczono w silniki TDI i TSI o podwyższonej wydajności. Ponadto Octavia będzie też dostępna z napędem z technologią łagodnej hybrydy (mild hybrid), a także jako hybryda plug-in w dwóch wariantach mocy (204 KM i 245 KM).
Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?