Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Skoda Scala. Ile kosztuje i jak jest wyposażony nowy kompakt?

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Skoda Scala

Ceny zaczynają się od 66 500 zł za podstawową wersję wyposażenia z silnikiem 1.0 TSI (115 KM) i 6-biegową manualną skrzynią biegów. 

Fot. Skoda Skoda Scala to nowy, kompaktowy samochód w portfolio marki. W ofercie zajmie miejsce pięciodrzwiowego hatchbacka Rapid. Jak prezentuje się cennik nowości?

Scala to pierwszy model w portfolio marki, który jest zbudowany na platformie MQB-A0. Skoda Scala dostępna będzie w trzech wariantach silnikowych. Klienci będą mogli wybierać spośród dwóch jednostek benzynowych i jednego silnika wysokoprężnego (TDI).

Podstawowa jednostka benzynowa to trzycylindrowe 1.0 TSI, o mocy 95 KM lub 115 KM. Cztery cylindry pojawią się w najmocniejszym silniku benzynowym – 1.5 TSI o mocy 150 KM. Silnik wysokoprężny to natomiast motor 1.6 TDI o mocy 115 KM.

Skoda Scala

Ceny zaczynają się od 66 500 zł za podstawową wersję wyposażenia z silnikiem 1.0 TSI (115 KM) i 6-biegową manualną skrzynią biegów. 

Fot. Skoda Na liście wyposażenia standardowego bazowej wersji Active znajdą się systemy bezpieczeństwa takie jak: Lane Assist - asystent pasa ruchu, Front Assist - kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania a także system umożliwiający połączenie alarmowe i wezwanie pomocy w razie wypadku. Już w wersji podstawowej nie zabraknie także elementów podnoszących komfort użytkowania – jak klimatyzacja manualna, Radio Swing z kolorowym ekranem dotykowym 6,5” oraz dwoma gniazdami USB-C, Bluetooth czy podłokietnik z przodu. Odpowiednie oświetlenie zapewnią natomiast reflektory LED Basic z przodu oraz tylne światła LED Basic.

W wersji Ambition Scalaposiadać będzie w standardzie dodatkowo m.in. 16-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich, reflektory przeciwmgielne z przodu, czujniki parkowania z tyłu, 4 dodatkowe głośniki, skórzaną, wielofunkcyjną kierownicę (z obsługą radia i telefonu) oraz elektrycznie sterowane tylne szyby.

Scala w topowej wersji Style, oprócz wyposażenia standardowego dla wersji Ambition, posiadać będzie także 17-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich, tylne światła Full LED z dynamicznymi kierunkowskazami, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, Kessy - bezkluczykowy system obsługi samochodu, Radio Bolero z ekranem o przekątnej 8” i funkcją SmartLink+ pozwalającą na obsługę aplikacji mobilnych z poziomu systemu Infotainment. Ponadto w topowej wersji wyposażenia o komfort pasażerów zadbają podgrzewane przednie fotele, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna Climatronic oraz Sunset (przyciemniane tylne szyby).

Zobacz także: Manualne skrzynie biegów. Typowe usterki

Skoda Scala

Ceny zaczynają się od 66 500 zł za podstawową wersję wyposażenia z silnikiem 1.0 TSI (115 KM) i 6-biegową manualną skrzynią biegów. 

Fot. Skoda Mocnym punktem oferty będą też promocyjne pakiety wyposażenia oferowane dla wersji Ambition oraz Style. Wybierając Pakiet Comfort dla wersji Ambition będzie można wzbogacić auto o Radio Bolero z wyświetlaczem o przekątnej 8” i funkcją SmartLink+, dwustrefową klimatyzację automatyczną Climatronic oraz Sunset. Pakiet Tech dla wersji Ambition zawierać będzie natomiast: Light Assist z czujnikiem deszczu, tempomat, podgrzewane przednie fotele i kamerę cofania.

Na Pakiet Comfort dla wersji Style składać się będą: Light Assist z czujnikiem deszczu, reflektory przednie Full LED, Pakiet Image - efektowna przedłużana szyba pokrywy bagażnika oraz składane lusterka. Pakiet Tech dla wersji Style to dodatkowo tzw. Virtual Cockpit, czyli cyfrowy zestaw wskaźników, Bluetooth Plus umożliwiający połączenie z anteną zewnętrzną oraz bezprzewodowe ładowanie smartfona, skórzana, podgrzewana kierownica oraz Adaptive Cruise Control - aktywny tempomat, który nie tylko utrzymuje stałą prędkość pojazdu, ale także zachowuje odpowiednią odległość od poprzedzających pojazdów.

Ceny zaczynają się od 66 500 zł za podstawową wersję wyposażenia z silnikiem 1.0 TSI (115 KM) i 6-biegową manualną skrzynią biegów. Dla porównania pięciodrzwiowy Volkswagen Golf z silnikiem 1.0 TSI (85 KM) i 5-biegową skrzynią manualną to wydatek od 72 000 zł.

Model będzie można po raz pierwszy zobaczyć na żywo w Polsce pod koniec marca podczas targów Motor Show w Poznaniu.

Skoda Scala - cennik

Silnik Moc Skrzynia biegów Active Ambition Style
1.0 TSI 115 KM manualna 6-biegowa 66 500 zł 71 650 zł 78 650 zł
1.5 TSI 150 KM automatyczna 7-biegowa DSG - 84 250 zł 91 250 zł
1.6 TDI SCR 115 KM manualna 6-biegowa - 83 150 zł 90 150 zł
1.6 TDI SCR 115 KM automatyczna 7-biegowa DSG - 89 250 zł 96 250 zł

Zobacz także: Testujemy Mazdę 6

Skoda Scala

Ceny zaczynają się od 66 500 zł za podstawową wersję wyposażenia z silnikiem 1.0 TSI (115 KM) i 6-biegową manualną skrzynią biegów. 

Fot. Skoda

Skoda Scala

Ceny zaczynają się od 66 500 zł za podstawową wersję wyposażenia z silnikiem 1.0 TSI (115 KM) i 6-biegową manualną skrzynią biegów.

Fot. Skoda

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Przygnębiony (gość)

    Żart, najtańsza wesja 84 250 zł :-)

  • do przygnebiony (gość)

    Przeczytaj jeszcze raz. Tym razem ze zrozumieniem. Najtansza wersja to nie 84 250 tylko 66 500

  • Przygnębiony (gość)

    sprecyzuję. Najtańsza nadająca się do kupna wersja 84 250 zł. A wystarczyło wstawić jakieś wolnossące 1.4 90-100 Km oczywiście 4 cylindry, dać cenę 52 000 zł w kolorze bez dopłaty i było by super,

  • do przygnebiony (gość)

    Zgodze sie z tym ze ceny (nie tylko skody) sa dzis wysokie, ale trzeba zobaczyc ile technologii oferuja. Stad ta cena. Sprobuj turbobenzyny to nie bedziesz chcial nawet myslec o wolnossaku. Tez do niedawna myslalem podobnie jak ty. Nie sluchaj i nie powielaj bajek o braniu oleju i kapitalnym remoncie po 100tys km wspolczesnych tsi.

  • Przygnębiony (gość)

    Drogi kolego. Przerabiałem różne opcję. Moja historia motoryzacyjna: Ford Mondeo 1.6 90 KM 1997 rok -w latach 1997-2001 . Kosztował w salonie 55900 PLN - Jeden z najlepszych moich aut stosunek ceny do tego co oferował Peugeot 307 2001 rok 1.6 benzyna 110 KM w latach 2001-2006 - Jakość fatalna Ford Mondeo FL 2003 rok 2.0 TDCI 130 Koni -w latach 2006-2009 - rewelacja Ford Focus 1.6 100 KM Gold x 2008 rok - w latach 2009-2014 Wół jeżdzący jak gokart po zakrętach (zawieszenie sportowe)

  • Przygnębiony (gość)

    Skoda Octavia 1.4 TSI 122 KM Elegance 2011 rok w latach 2014-2016 Najgorzej prowadzący się samochód z moich wszystkich, za to posiadający najlepszy silnik ze wszystkich, a brał raptem 1l oleju na 10 000. Wersja z poprawionym łańcuchem rozrzadu. Sprzedany ze względu na brak przyjemności jazdy ze względu na hydrauliczne wspomaganie kierownicy, zbyt dużą liczbę obrotów kierownicy potrzebnych do skręcania oraz zbyt miękkie zawieszenie. Jednym słowem tapczanowaty okręt na morzu z rewelacyjnym napędem.

  • Przygnębiony (gość)

    W 2016 roku ze względu na inwestycje w nieruchomość wróciłem do benzynowego focusa 1.6 115 KM z 2005 roku i powiem że przy aktualnych cenach samochodów nowych zostanę na dłużej z tym focusem pomimo że nie ma sportowego zawieszenia tak jak gold x. Żeby kupić w miarę przyzwoity samochód potrzeba minimum 90 000 PLN i w dalszym ciągu nic specjalnego nie będziemy mieli. Wolę jeździć wolnossącem focusem za 10 000 PLN który jeździ rewelacyjnie a na wartości za bardzo nie traci. Nie boję nigdzie go zostawiać a mam w nim dosłownie wszystko łącznie z półskórą.

  • Przygnębiony (gość)

    W przypadku Octavii miałem oczywiście na myśli elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy nie dające informacjii zwrotnych odnośnie drogi

  • taki tam (gość)

    Właśnie sobie skonfigurowałem tę skodę tak, aby była wyposażeniem do mojego 18-letniego złomu za 11000zł i wyszła mi cena 95450zł. W takim razie dziękuję Ci Skodo, kupię używkę wyższej klasy.

  • aa (gość)

    a teraz skonfiguruj sobie nowy samchod, ale wyzszej klasy, aby dorownalo wyposazeniem twjego 18latka. Dopiero robi sie ciekawie

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości