Skoda Scala. Kolejne szczegóły dotyczące nowego auta kompaktowego

Mariusz Michalak
Fot. Skoda
Fot. Skoda
Na miejsce pięciodrzwiowego hatchbacka Rapid, do portfolio Skody trafi całkowicie nowy model Scala. Producent zdradza kolejne szczegóły. Wiemy jakie systemy bezpieczeństwa znajdą się na wyposażeniu.

Premierę auta zaplanowano na 6 grudnia. Do wyboru będzie pięć wariantów silnikowych, o zakresie mocy od 90 do 150 KM - trzy benzynowe, jeden wysokoprężny oraz jednostka zasilana gazem CNG.

W ofercie dostępnych systemów, umożliwiających kierowcy i pasażerom pewną i spokojną jazdę, znalazł się m.in. Crew Protect Assist, który w wypadku kolizji automatycznie zamyka wszystkie okna oraz napina pasy bezpieczeństwa. Dodatkowo, Scala posiadać może aż dziewięć poduszek powietrznych, hamulec antykolizyjny MULTICOLLISION BRAKE oraz szeroki wachlarz rozwiązań z zakresu connectivity.

Dostępne w standardowym wyposażeniu nowego modelu systemy LANE ASSIST i FRONT ASSIST mają na celu przede wszystkim zabezpieczyć przed wypadkami i niebezpiecznymi sytuacjami na drodze. FRONT ASSIST odpowiada za monitorowanie przestrzeni z przodu auta. Dzięki temu jest w stanie automatycznie aktywować hamulce w razie zagrożenia kolizją. Asystent pasa ruchu (LANE ASSIST) zabezpiecza przed nieumyślną zmianą pasa ruchu podczas jazdy. W momencie gdy kierowca zacznie zmieniać pas bez włączonego wcześniej kierunkowskazu, system skontruje kierunek jazdy i uruchomi sygnał ostrzegawczy. Dostępny jako opcja system PARK ASSIST odciąża kierowcę w trakcie wykonywania manewru parkowania, pomaga znaleźć miejsce odpowiedniej wielkości oraz samodzielnie steruje kierownicą.

Jednym z najbardziej innowacyjnych systemów oferowanych jako opcja w nowej Skodzie jest udoskonalony czujnik monitorowania martwego pola - SIDE ASSIST. System potrafi ostrzec kierowcę przed wyprzedzającym go pojazdem lub takim, który znajduje się poza zasięgiem jego wzroku. W porównaniu do podobnie działającego czujnika martwego pola (BLIND SPOT DETECT), którego zasięg widzenia wynosi do 20 m, SIDE ASSIST jest w stanie wykryć samochody z odległości 70 m i z sukcesem ostrzec kierowcę przed potencjalnym zagrożeniem.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

Integralną częścią SIDE ASSIST jest REAR TRAFFIC ALERT, który informuje o pojazdach zbliżających się z boku. W przypadku braku reakcji kierowcy na potencjalne zagrożenie system jest zdolny samodzielnie uruchomić hamulce. Dodatkową opcją, która będzie wspomagać kierowcę na drogach szybkiego ruchu, jest aktywny tempomat (ACC), utrzymujący bezpieczną odległość od pojazdu jadącego z przodu, działający przy prędkościach nieprzekraczających 210 km/h.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty