Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36073 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Skoda Superb

Data publikacji: Autor: Zdzisław Podbielski

 Do znanych modeli Skody - Fabia i Octavia - dołączył kolejny, największy - Superb.

Będzie konkurował z pojazdami segmentu E dlatego, że jego wymiary zewnętrzne zbliżone są np. do Renaulta Laguny II, Forda Mondeo i Citroëna C-5, a jednocześnie z pojazdami segmentu F, bo zastosowane silniki, spośród których jest V6 2,8 litra odpowiadają tym z Opla Omegi, BMW serii 5 i Volvo S80.

Odwołanie do przeszłości
Superb, to odwołanie do przeszłości. Do samochodu wytwarzanego w latach 1934-1949 - dużej, wygodnej limuzyny, napędzanej silnikami 6- i 8-cylindrowymi. Od 1949 r. Skoda nie miała takiego pojazdu. Nowy Superb otrzymał więc nazwę swojego sławnego poprzednika, która w języku angielskim znaczy: wspaniały, wybitny.

Z grupy VW
Jak przystało na członka grupy Volkswagena, Superb ma konstrukcję w dużym zakresie zunifikowaną z jej przedstawicielami: Audi A6 i VW Passatem. Dotyczy to podobieństwa, np. zawieszeń kół, płyty podłogowej, układu napędowego i architektury nadwozia. Jeszcze jedną, bardzo istotną cechę przeniósł Superb z elitarnych modeli grupy VW - solidność wykonania.

Wygoda jazdy
Pod względem tzw. komfortu jazdy największa ze Skód zadowoli wybrednych. Nie tylko porusza się płynnie, co jest w dużej mierze zasługą dobrze dobranego zawieszenia kół, z udziałem czterech wahaczy poprzecznych dla każdego przedniego koła i wahaczy wleczonych połączonych belką skrętną przy kołach tylnych, ale również obszernego i dobrze wyposażonego wnętrza.
Pasażerowie siedzący z tyłu mają tak wiele miejsca, że mogą w pełni odbierać przyjemność z jazdy.

Silniki
Do wyboru jest pięć silników; trzy benzynowe i dwa wysokoprężne. Wszystkie "made in Germany", przeniesione z modeli Audi; dwa benzynowe - 2,0 i 1,8T oraz dwa diesle - 1,9 TDI i 2,5 V6 z A6, a benzynowy 2,8 V6 to "najmniejsza" jednostka napędowa największego z Audi, modelu A8. Silniki są nowoczesnymi konstrukcjami, te dieslowskie z bezpośrednim wtryskiem paliwa za pomocą pompowtryskiwaczy. Ustawiono je wzdłużnie przed osią przednią i napędzają koła przednie.

Wyposażenie i ceny
Model Superb proponowany jest w trzech wersjach wyposażenia; Classic, Comfort i Elegance. Wszystkie wersje, nawet "najuboższa" Classic, mają wiele rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa; biernego - przednie i boczne poduszki gazowe, trzypunktowe, z pirotechnicznymi napinaczami pasy bezpieczeństwa z przodu i tyłu, uchwyty Isifix do mocowania fotelika dziecięcego oraz układy elektroniczne z zakresu bezpieczeństwa czynnego, np. ABS, ASR (przeciwpoślizgowy podczas rozpędzania), MSR (optymalizacja przyczepności podczas hamowania silnikiem), EBA (wspomaganie awaryjnego hamowania) i ESP (stabilizacja toru jazdy). Wiele jest też rozwiązań z zakresu uprzyjemniających jazdę.

Ceny kształtują się zależnie od zastosowanego silnika i wyposażenia pojazdu. Od 76 990 zł za Classic z silnikiem benzynowym 2,0 litry 116 KM, do 150 600 zł za Elegance z silnikiem wysokoprężnym 2,5 V6 ze skrzynią automatyczną. Warto dodać, że Superb, podobnie wyposażony i z tym samym silnikiem co w Audi A6, jest znacznie tańszy.

Dane techniczne

Wersja 2.0 2.5 V6
Moc maks. (KM-obr./min) 116/5400 155/4000
Maks. moment obr. (Nm-obr./min) 172/3500 310/1400
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,6 9,5
Prędkość maks. (km/h) 197 219
Średnie zużycie paliwa (l/100 km wg. UE) 8.4 7,0
Cena (zł) 76 990 150 600

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Skoda Superb zdjęcia

Skoda Superb dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Skoda Superb Cena