Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36922 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Skoda Superb Combi

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra

Fot. Skoda Nowy model czeskiej marki, należy do najprzestronniejszych kombi w segmencie. Imponuje zarówno ładownością jak i funkcjonalnością.

Fot. Skoda

Tył nowego Superb Combi prezentuje się zgrabnie i elegancko, a tylny zwis nie jest, w porównaniu z dużym rozstawem osi, aż tak ekstremalny. Przy wymiarach 483,8 cm długości, 181,7 cm szerokości i 148,1 cm wysokości, projektantom nadwozia udało się zachować odpowiednie proporcje. A przecież można się było obawiać, że opływowe kształty karoserii nieco ograniczą przestronność kabiny. Tymczasem konstruktorom udało się osiągnąć całkiem przyzwoity wynik.

Samochód posiada bagażnik o pojemności 633 l, ale po rozłożeniu tylnych siedzeń mamy już do dyspozycji aż 1865 l. Dla porównania Volkswagen Passat dysponuje bagażnikiem o pojemności 603/1731 litrów. Na ścianach zamontowano haki do powieszenia np. toreb z zakupami i zaczepy, umożliwiające umocowanie siatek czy innych drobnych przedmiotów.

Fot. Skoda W Superbie można zastosować także system mocowania bagażu z limuzyn Audi i Volkswagena – w podłodze znajdują się szyny do mocowania ruchomych przegród, dzielących przestrzeń i utrzymujących walizki w jednym miejscu. Z Audi przeniesiono także system automatycznego otwierania tylnej pokrywy z funkcją zatrzymywania jej na wybranej wysokości.

CZYTAJ TAKŻE:

Nowa Skoda Superb - dwa w jednym

Ford Mondeo kontra Skoda Superb

Po otwarciu drzwi od razu przekonujemy się, że miejsca we wnętrzu jest bardzo dużo. Nawet pasażerom siedzących na tylnych siedzeniach Superb Combi oferuje więcej przestrzeni na kolana niż konkurencyjne modele innych marek, jak np. Volkswegen Passat czy Ford Mondeo. Jeżeli pokusimy się o porównanie do klasycznego Superba, własności jezdne są niemal identyczne, nie zmienił się także komfort podróży. Jak na auto o tak sporych gabarytach, dobra jest także widoczność we wszystkich kierunkach, co ułatwia manewrowanie np. na parkingu. Aby umożliwić transport cięższych ładunków zmieniono zawieszenie, które zostało wzmocnione i inaczej zestrojone.

Fot. Skoda Bogate wyposażenie seryjne można uzupełnić przydatnymi elementami, do których wypada zaliczyć elektrycznie otwieraną tylną pokrywę, oferowaną razem z automatycznie odsuwaną roletą, oraz wysuwaną podłogę bagażnika, ułatwiającą załadunek ciężkich przedmiotów.

Superb Combi jest pierwszym modelem tej marki, w którym za dopłatą, można zamówić system, umożliwiający zamykanie i otwieranie samochodu bez użycia kluczyka (wystarczy dotknąć klamki), a także uruchamianie i wyłączanie silnika przyciskiem start/stop, umieszczonym na desce rozdzielczej.

Z innych opcji wyposażenia warto wspomnieć o elektrycznie otwieranym dwuczęściowym dachu panoramicznym z dodatkową roletą przeciwsłoneczną. Pozostałe elementy, takie jak systemy audio i nawigacji, są identyczne jak w wersji sedan.

Fot. Skoda Podczas jazd testowych okazało się, że to niemal pięciometrowe auto radzi sobie bardzo dobrze także na wąskich i krętych drogach. Zwłaszcza na dłuższych trasach mogliśmy docenić nie tylko komfort, ale także stabilność prowadzenia tego samochodu.

Do napędu tego modelu zostały użyte trzy benzynowe silniki 1.4 TSI/125 KM, 1.8 TSI/160 KM i 3.6 TSI/260 KM oraz dwa wysokoprężne 2.0/140 lub 170 KM. Podobnie jak limuzyna, Combi oferowane jest w wersjach z napędem na przód lub obie osie (z wyjątkiem podstawowych odmian 1.4 i 2.0). Natomiast wszystkie silniki seryjnie współpracują z 6-biegową skrzynią manualną. W przypadku diesli i najmocniejszej wersji benzynowej przewidziano również 6-stopniową przekładnię DSG, a z silnikiem 1.8 TSI jej 7-biegową odmianę.

więcej zdjęć Skody Superb w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Chevy Suburban

    Kto by teraz chciał Passata?? Chyba tylko polscy fanboy-e...

  • Jarpoz

    Rewelacyjne autko. Miałem okazję sporo pojeździć wersją sedan 170 km z DSG, ten silniczek to perełka, cichy, dynamiczny ido 3 tys obrotów bardzo oszczędny ( a więcej zwykle używać nie trzeba ). Wnętrze i bagażnik przepastne, no może w sedanie przy wzroście 184 cm i odgięciu głowy do tyłu można dotknąć głową sufitu, ale u konkurencji jest jeszcze gorzej, kombi tej wady nie ma ( ale kombi nie jeździłem ). Ciekawe jak będzie z awaryjnością, bowiem poprzedni model z uwagi na wykorzystanie elementów niedopracowanego Passata B5 najlepszy w tej kategorii nie był. Ciekawi mnie jaka będzie

  • Jarpoz

    trwałość tak wysilonego ( 170 km ) dieselka. Bardzo pozytywnie oceniam skrzynię DSG, na trasę to ideał i nie podnosi znacząco zużycia paliwa ( w mieście i korkach chyba lepszy komfort poruszania zapewnia klasyczna skrzynia hydrokinetyczna – niestety znacznie podnosząca zużycie paliwa i odbierająca temperament silnikowi ), niemniej jednak przesadzono z jej ceną ( w Octavii należy dopłacić za nią mniej ). Miałem okazję wypróbować również wersję 140 konną PDI ( 8 zaworów ) i ten silniczek jest wystarczający i dobrze wyciszony pomimo mechanicznego wtrysku paliwa. Jak dla mnie jednym z

  • Jarpoz

    największych plusów obecnego Superba jest podświetlenie zegarów, wykorzystujące biel, przyjemny relaksujący kolor zielony i odcienie szarości do czarnego włącznie. A poza tym bardzo dobre fotele, świetne trzymanie się drogi i pewne zachowanie na zakrętach. Obecnego Passata rozkłada na łopatki, ale ten kolejny zapowiada się bardzo ciekawie. W mojej ocenie obecny Superb jest też lepiej koncepcyjnie rozwiązany niż większość obecnych konkurentów ( jak Mondeo, Insignia, Avensis, Accord, czy konkurencja z Francji ). W mojej ocenie lepszym autem w segm D kombi i sedan marek popularnych jest chyba

  • Jarpoz

    tylko Mazda 6 ( celowo nie uwzględniam marek luksusowych i sportowych ).

  • lordofchaos

    v sedanie siedzialem rzczyviscie przepastna fura b.duzo miejsca ale... ceny to sa chyba z kosmosu i to z kranca dorgi mlecznej design, szczegolnie przodu jest FATLANY - zacytuje Clarksona - vyglada jak chory na vytrzeszcz ale... co do jakosci to moze byc zgadka, jezeli bedzie podobna do Octavii to raczej niedobrze a Pan "Jarpoz" to chyba diler skody ;-)

  • Jarpoz

    Mylisz się, poza tym że moje własne auto to Octavia i mam możliwość dostępu do aut służbowych, to nie mam nic wspólnego ze Skodą ani z motoryzacją. A tym autem miałem okazję całkiem sporo pojeździć. Po prostu interesuję się motoryzacją, a z uwagi na ograniczone możliwości finansowe najbardziej cenię marki oferujące dużo samochodu za rozsądne pieniądze.

  • Jarpoz

    Ale planuję zmianę auta w tym roku i gdyby wybór padł na Skodę to mam nadzieję że na hasło "Jarpoz" dostanę MEGA-RABAT ;-).

  • Jarpoz

    A gdyby jeszcze jacyś dilerzy czytywali moto-fakty, to zwykle zachwalam Mazdy, Hondy, Kię, VW i pomimo ostatnich wpadek Toyoty cenię Avensisa ;-).

  • KocykL

    Passat jest dużo ciekawszym autem. Superb ma tylko przewagę w postaci większego bagażnika i trochę większej kabiny. Skoda jako marka nie ma (wcale) prestiżu !, a Volkswagen ma najlepszy image wśród wszystkich popularnych marek. Skody i Seaty są dla tych których nie stać na VW.

  • KocykL

    Do Jarpoz - jest sporo lepszych aut od Superba - zaczynając od VW Passata, Seata Exeo, Forda Mondeo, Mazdy 6, Hondy Accord, Subaru Legacy, Opla Insignii,... O czymś zapomniałem ?

  • KocykL

    " a Pan "Jarpoz" to chyba diler skody ;-) " - też mam takie wrażenie :) Superb to najlepsza Skoda, ale tylko Skoda. Jest w segmencie D sporo lepszych aut, o czym już tu pisałem. Czesi mocno też przesadzili z cenami. Nie oceniam tego auta źle, bo jest przyzwoite, ale jest za drogie...

  • Jarpoz

    Tylko częściowo się zgodzę. W mojej hierarchii wartości aut segmentu D ( z którego w niedługim czasie planuję zakup ) najwyżej oceniam Subaru Outback / Legacy, Mazdę 6, Hondę Accord, a potem Superba. Skodę stawiam jednoznacznie przed obecnym Passatem, Mondeo, Insignią, już nie mówiąc o ciasnym Exeo. Jak już wspominałem zapewne jest wiele lepszych aut niż te wymienione powyżej, ale ja najwyżej cenię relację walorów użytkowych w odniesieniu do ceny. Subaru ma cenę zbyt przesadzoną, ale można kupić auto u tzw. "AUTO-BROKERÓW" nowe, sprowadzone z państw nadbałtyckich za ok. 20 tys PLN mniej ...

  • Jarpoz

    i nie wykluczone że tak zrobię ( doświadczenia po ostatniej zimie ). Pozytywnie oceniam również obecnego Magentis`a, który ma przyzwoity komfort, fajny silniczek ( 150 konny diesel ) i naprawdę rozsądnie skalkulowana cenę ( 63 - 83 tys PLN w zależności od wersji ), ma 7-lat gwarancji, ale to model mało popularny na rynku i zastanawiam się nad dostępnością części po gwarancji, a utrata wartości procentowo zapewne będzie bardzo duża ( ale kwotowo NIE ), bowiem w przyszłym roku będzie ciekawie zapowiadający się następca. Celowo nie wymieniam marek klasy premium, bo po co przepłacać.

  • Jarpoz

    Chyba że ktoś nie ma co z kasą robić, albo dla próżnego szpanu, bądź z powodu kompleksu krótkiego przyrodzenia.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Skoda Superb zdjęcia

Skoda Superb dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Skoda Superb opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Skoda Superb Cena