Skoda. Tak wygląda pierwszy elektryczny model

(ip)
Skoda Vision E Międzynarodowe targi samochodowe w Szanghaju (19-28 kwietnia) będą świadkiem premiery pierwszego modelu w ponad 120-letniej historii Skody napędzanego wyłącznie energią elektryczną. Poprzez model koncepcyjny Vision E czeska marka ujawnia swoją wizję elektromobilności. Fot. Skoda
Skoda Vision E Międzynarodowe targi samochodowe w Szanghaju (19-28 kwietnia) będą świadkiem premiery pierwszego modelu w ponad 120-letniej historii Skody napędzanego wyłącznie energią elektryczną. Poprzez model koncepcyjny Vision E czeska marka ujawnia swoją wizję elektromobilności. Fot. Skoda
Międzynarodowe targi samochodowe w Szanghaju (19-28 kwietnia) będą świadkiem premiery pierwszego modelu w ponad 120-letniej historii Skody napędzanego wyłącznie energią elektryczną. Poprzez model koncepcyjny Vision E czeska marka ujawnia swoją wizję elektromobilności.

“Przy modelu Vision E przenieśliśmy wszystkie tradycyjne cechy Skody na samochód elektryczny o dużym zasięgu” - mówi Bernhard Maier, Dyrektor generalny Skody. Vision E to pierwszy w pełni elektryczny model studialny opracowany przez Skodę. Bazuje na modularnej platformie Grupy Volkswagen - MEB. Pięciodrzwiowy SUV z opadającym w stylu coupe dachem napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 225 kW przekazywanej na wszystkie cztery koła. Elektryczny napęd zapewnia wysokie osiągi i prędkość maksymalną 180 km/h przy dużym zasięgu, wynoszącym aż 500 km.

Skoda Vision E ma 4688 mm długości, 1924 mm szerokości i 1591 mm wysokości. Przedni pas z wyraziście wyrzeźbioną maską ozdobiony jest trójkątnymi światłami o krystalicznej formie wykonanymi w technologii Matrix LED. Wzrok przyciągają także obręcze kół ze stopów metali lekkich. Uwagę zwraca także zestaw kamer.

Zamontowano obracające się o 20 stopni fotele. Przy 2851 mm rozstawu osi i radykalnie krótkich zwisach, wymiary zewnętrzne Vision E  zostały maksymalnie efektywnie wykorzystane w środku. Elektryczny układ napędowy pozwolił wygospodarować dodatkowe miejsce dla pasażerów i wyeliminować tunel środkowy. Cechy charakterystyczne to m.in. wiele ekranów dotykowych dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu oraz Phoneboxy montowane w drzwiach. Niektóre z funkcji systemu infotainment mogą być kontrolowane za pomocą gestów lub komend głosowych. Nowością jest zastosowanie zwiększającej bezpieczeństwo funkcji monitorowania wzroku kierowcy.

Obok napędu elektrycznego Vision E jest też pierwszy modelem Skody wyposażonym w system autonomicznej jazdy trzeciego stopnia. Pozwala on samochodowi w ograniczonym zakresie samodzielnie poruszać się w korku czy na drodze szybkiego ruchu, jak i parkować bez udziału kierowcy. Ładowanie pojazdu może odbywać się w duchu „Simply Clever”, czyli bezprzewodowo (z pomocą specjalnych paneli podłogowych zamontowanych w garażu, ładujących pojazd przy pomocy technologii indukcyjnej).

Wraz z debiutem modelu koncepcyjnego, Skoda przedstawia swoją wizję e-mobilności. Strategicznym celem marki jest posiadanie w swojej ofercie hybryd typu plug-in oraz pięciu modeli elektrycznych do 2025 roku. Od tego momentu jedna na cztery sprzedawane Skody ma być zasilana jednym z dwóch typów alternatywnego napędu.

Zobacz też: Polonez, czyli ostatni seryjnie produkowany polski samochód Źródło: TVN Turbo/x-news

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty