Wszystko
o samochodach

Motociekawostki / Historia motoryzacji

Skoda Tudor - manifestacja siły

Data publikacji: Autor: (ip)

Skoda Tudor, Fot: Skoda Prezentacja tego prototypu na Genewskim Salonie Samochodowym w 2002 roku była wyjątkowym zaskoczeniem i szybko stała się najgłośniej komentowanym wydarzeniem targów.
Prezentacja tego prototypu na Genewskim Salonie Samochodowym w 2002 roku była wyjątkowym zaskoczeniem i szybko stała się najgłośniej komentowanym wydarzeniem targów.

Skoda miała odtąd poszukiwać nisz rynkowych i produkować na Skoda Tudor, Fot: Skoda koncernowych platformach także modele w mniejszych seriach. A to oznaczało zaplanowaną ekspansję i rozbudowę palety produktowej marki.

W pełni funkcjonujący prototyp Tudor, powstał w oparciu o mechanikę modelu Superb pierwszej, powojennej generacji. Zaprojektowany w rodzimym studiu stylistycznym Skoda Design, kierowanym wówczas przez Thomasa Ingenlatha, w doskonały sposób łączył cechy formy modelu Superb z własnymi, podkreślającymi odmienny charakter pojazdu typu Gran Turismo.

CZYTAJ TAKŻE

Skoda MissionL w 2013 roku

Skoda Ahoj! - pojazd, który nie doczekał się produkcji seryjnej


Do napędu luksusowo wykończonego, czteromiejscowego coupe, zastosowano 30 - zaworową jednostkę V6 o objętości 2.8 litra i mocy blisko Skoda Tudor, Fot: Skoda 200KM, zapewniającą prędkość maksymalną na poziomie 240 km/h.

Dziś wiemy, że w chwili budowy prototypu Tudor, w koncernie nie rozważano uruchomienia choćby małoseryjnej produkcji, jednak zamierzony efekt propagandowy został osiągnięty. Skoda jednoznacznie zaznaczyła swą rynkową pozycję i potencjał własnych działów: konstrukcyjnego oraz stylistycznego. Tak dopracowany prototyp, budowany bez perspektywy dalszego rozwoju, jest dziś prawdziwym ewenementem.

Zwykle prototyp Tudor możemy podziwiać w przyfabrycznym muzeum Skoda Auto, niekiedy również na czasowych wystawach poświęconych designowi marki.

Skoda Tudor, Fot: Skoda Skoda Tudor, Fot: Skoda Skoda Tudor, Fot: Skoda Skoda Tudor, Fot: Skoda Skoda Tudor, Fot: Skoda Skoda Tudor, Fot: Skoda

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Jarpoz

    Piękne auto, skromne, schludne, a jednocześnie sportowe, podoba mi się również taki styl, choć preferuję nowatorski schludny design ( ale większość nowych aut na rynku to przestylizowane na siłę wypociny ). Pomimo elementów stylistycznych poprzedniego Superba i Octavii I po liftingu, z całą pewnością zwracałby uwagę na drodze. Szkoda że Skoda przejściowo poszła w pospolitą dziwaczność ( np. Lifting Octavii II, oraz Fabia II ), ale na szczęście już Superb Kombi i Yeti, oraz zapowiedź nowej lini stylistycznej dają nadzieję na poprawę.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości