Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37008 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Skoda Vision iV. Studium elektrycznego crossovera

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski; Cykl powstał we współpracy z marką Skoda

Skoda Vision IV

Do napędu Skody Vision iV przeznaczono dwa silniki elektryczne - jeden na przedniej osi, a drugi z tyłu. Łącznie zapewniają moc 225 kW (306 KM), która jest przekazywana na wszystkie koła. Jak informuje producent, maksymalny zasięg auta wynosi 500 km. Naładowanie baterii do 80 procent ich pojemności trwa 30 minut. Vision iV wyposażony jest w skanery laserowe i radarowe, dzięki czemu jest przygotowany do obsługi jazdy autonomicznej.

Fot. Skoda Samochody elektryczne stają się faktem. Obecnie każdy liczący się producent albo rozpoczyna produkcję takich aut, albo jest w ostatniej fazie przygotowań. Skoda zaprezentowała niedawno koncept Vision iV, który poza elektrycznym napędem wyróżnia się również szeregiem innowacyjnych rozwiązań stylistycznych.

Pojazd koncepcyjny jest nie tylko zapowiedzią stylistyki przyszłych samochodów danej marki. Zwiastuje również nowe rozwiązania, które w przyszłości znajdą się na wyposażeniu samochodów. Od kilku lat widać, że przyszłością motoryzacji są alternatywne źródła napędu. Zatem i ten element znajduje swój oddźwięk w technologicznych zapowiedziach producentów. Przykładem jest model Vision iV - najnowszy koncept Skody.

Skoda Vision IV

Do napędu Skody Vision iV przeznaczono dwa silniki elektryczne - jeden na przedniej osi, a drugi z tyłu. Łącznie zapewniają moc 225 kW (306 KM), która jest przekazywana na wszystkie koła. Jak informuje producent, maksymalny zasięg auta wynosi 500 km. Naładowanie baterii do 80 procent ich pojemności trwa 30 minut. Vision iV wyposażony jest w skanery laserowe i radarowe, dzięki czemu jest przygotowany do obsługi jazdy autonomicznej.

Fot. Skoda Auto zostało zaprezentowane podczas ostatniego salonu samochodowego w Genewie. Vision iV to zapowiedź modeli opartych na platformie MEB opracowanej specjalnie dla pojazdów z napędem elektrycznym. Nowy koncept Skody został zaprojektowany jako czterodrzwiowy crossover w stylu coupe posadowiony na olbrzymich, 22-calowych kołach. W masywnej, przedniej części auta wyróżnia się firmowy grill marki Skoda, który poddano odpowiedniej obróbce. W modelu Vision iV ten element otrzymał drobne, pionowe ożebrowanie, zaś przez całą jego szerokość przeciągnięto ledowy pasek świateł do jazdy dziennej, który dociera do obu reflektorów głównych.

Poniżej grilla widzimy dodatkowy wlot powietrza wsparty po bokach dużymi otworami do chłodzenia przednich hamulców.

Tylna część nowego konceptu Skody to typowe elementy stylistyczne auta typu coupe. Tylna szyba łagodnie opada na krótką klapę zakończoną wyraźnie uformowanym spoilerem. Tylną partię nadwozia wyposażono w charakterystyczne dla Skody tylne lampy w kształcie litery C wykonane w technologii LED. Uwagę przykuwa także napis „Skoda” umieszczony na tylnej klapie, w którym każda litera jest podświetlona na czerwono.

Styliści zadbali o odpowiednią aerodynamikę nadwozia, które jest pozbawione takich elementów jak klamki czy lusterka boczne. Te ostatnie zostały zastąpione przez kamery, których obudowy przypominają płetwy rekina.

Skoda Vision IV

Do napędu Skody Vision iV przeznaczono dwa silniki elektryczne - jeden na przedniej osi, a drugi z tyłu. Łącznie zapewniają moc 225 kW (306 KM), która jest przekazywana na wszystkie koła. Jak informuje producent, maksymalny zasięg auta wynosi 500 km. Naładowanie baterii do 80 procent ich pojemności trwa 30 minut. Vision iV wyposażony jest w skanery laserowe i radarowe, dzięki czemu jest przygotowany do obsługi jazdy autonomicznej.

Fot. Skoda Drzwi do czteroosobowej kabiny otwierają się na oścież, w dosłownym znaczeniu, bo drzwi do tylnej części wnętrza otwierają się w kierunku odwrotnym do kierunku jazdy. W kabinie nie ma konsoli tunelowej, która mogłaby ograniczać swobodę kierowców i pasażerów. Dla zwiększenia funkcjonalności wnętrza fotele są obracane.

Deskę rozdzielczą podzielono na dwie warstwy. Górną zdominował duży wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego. Część dolną ozdobiono matowym białym brzozowym dekorem, który zastępuje klasyczne otwory wentylacyjne i tworzy wrażenie naturalnego przepływu powietrza. Jeszcze niżej jest miejsce na dwa telefony, które można ładować bezprzewodowo, zaś za pośrednictwem Wi-Fi podłączyć do systemu audio-nawigacyjnego.

Przeprojektowano również kierownicę, która posiada teraz dwa ramiona, a logo znajdujące się dotychczas w jej centralnym miejscu zastąpiono napisem Skoda.

Do napędu Skody Vision iV przeznaczono dwa silniki elektryczne - jeden na przedniej osi, a drugi z tyłu. Łącznie zapewniają moc 225 kW (306 KM), która jest przekazywana na wszystkie koła. Jak informuje producent, maksymalny zasięg auta wynosi 500 km. Naładowanie baterii do 80 procent ich pojemności trwa 30 minut. Vision iV wyposażony jest w skanery laserowe i radarowe, dzięki czemu jest przygotowany do obsługi jazdy autonomicznej.

Elektryfikacja modeli to jedno z naczelnych założeń planu Skody "Strategia 2025". Na przestrzeni najbliższych lat marka wprowadzać będzie szereg zelektryfikowanych modeli. Już w tym roku na rynek wejdzie Superb z napędem hybrydowym typu plug-in. Natomiast pierwsze auta produkowane na platformie MEB pojawią się w 2020 r. Do końca 2022 roku Skoda ma zamiar wprowadzić do produkcji seryjnej kilkanaście zelektryfikowanych modeli.

Skoda Vision IV

Do napędu Skody Vision iV przeznaczono dwa silniki elektryczne - jeden na przedniej osi, a drugi z tyłu. Łącznie zapewniają moc 225 kW (306 KM), która jest przekazywana na wszystkie koła. Jak informuje producent, maksymalny zasięg auta wynosi 500 km. Naładowanie baterii do 80 procent ich pojemności trwa 30 minut. Vision iV wyposażony jest w skanery laserowe i radarowe, dzięki czemu jest przygotowany do obsługi jazdy autonomicznej.

Fot. Skoda

Skoda Vision IV

Do napędu Skody Vision iV przeznaczono dwa silniki elektryczne - jeden na przedniej osi, a drugi z tyłu. Łącznie zapewniają moc 225 kW (306 KM), która jest przekazywana na wszystkie koła. Jak informuje producent, maksymalny zasięg auta wynosi 500 km. Naładowanie baterii do 80 procent ich pojemności trwa 30 minut. Vision iV wyposażony jest w skanery laserowe i radarowe, dzięki czemu jest przygotowany do obsługi jazdy autonomicznej.

Fot. Skoda

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • trom (gość)

    Mam tivoli z silnikiem 1.6 i szczerze powiem, że crossoversy są znacznie lepsze, jeżeli chodzi o komfort jazdy i pozycję za kierownica. Krawężniki im nie straszne

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Skoda zdjęcia

Skoda dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Skoda opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Skoda Cena