Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36558 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Skoda Yeti po face-liftingu

Data publikacji: Autor: Janusz Steinbarth

Skoda Yeti, Fot: Skoda Odmłodzony SUV Skody zawita do nas na początku roku. W podstawowej wersji 1.2TSI będzie tańszy od poprzednika o 1000 zł, czyli kosztuje 59 250 zł

Po czterech latach od premiery Skoda zdecydowała się na lifting Yeti.  Zniknęły charakterystyczne dla tego modelu Skoda Yeti, Fot: Skodasympatyczne, okrągłe reflektory. W pewnym sensie trochę jest ich żal, były przecież wyróżnikiem czeskiego SUV-a. Stylizacja przodu Yeti podporządkowana jest teraz tej, którą znamy z Octavii i Rapida. Nowa atrapa chłodnicy, inny zderzak z reflektorami głównymi i przeciwmgłowymi, zmieniony kształt pokrywy komory silnika  z nowym logo oraz tylne światła LED (w opcji) to najważniejsze zmiany, jakie dostrzeżemy gołym okiem. Pierwszy raz w Yeti występują biksenonowe reflektory ze zintegrowanymi światłami dziennymi LED oraz kamera cofania. Auto może być również wyposażone w układ wspomagania Automatic Parking Assistant nowej generacji – wszystko to za dopłatą. 

Nowa Skoda Yeti oferowana jest obecnie  w dwóch wersjach: Yeti (miejska)  oraz  Yeti Outdoor  (przeznaczona do jazdy poza nim).  Optyczne zróżnicowanie obu wersji  ma miejsce w dolnej strefie auta,  Outdoor ma tylny zderzak z górną częścią w kolorze nadwozia i elementami ochronnymi poniżej w kolorze czarnym i srebrnym. Natomiast miejski Yeti ma cały  zderzak lakierowany w kolorze nadwozia wraz z centralnym elementem ochronnym z tworzywa sztucznego w kolorze srebrnym.

Wewnątrz aż tak dużych różnic nie ma. Nowe wzory tapicerki, inna  kierownica i wstawki dekoracyjne – lista zmian jest  krótka. Uznano, iż  nie są one konieczne i Yeti trzyma jeszcze fason. Skoro mówimy o kabinie warto przypomnieć, iż jest ona Skoda Yeti, Fot: Skodanadzwyczaj obszerna i wygodna. To zasługa pudełkowatego kształtu nadwozia, Yeti z zewnątrz nie jest przecież duże, ale podróżuje się nim  wygodnie. Świetnie wygłuszona kabina umożliwia bezproblemowe prowadzenie rozmowy nawet przy prędkości rzędu 150-160 km/h. Wygodne fotele, przyjemna w dotyku tapicerka i miękkie plastiki sprawiają, iż podróż tym samochodem jest komfortowa.  

Bagażnik w nowym Yeti  ma  standardowo 405 litrów pojemności. Po przesunięciu do przodu tylnych foteli 510 , a gdy je wyjmiemy - 1760 litrów.  Każdy z foteli tylnej kanapy posiada regulowane oparcie, które można  złożyć. Za niewielką dopłatą  możemy doposażyć auto w składane na płasko oparcie przedniego fotela, deska surfingowa powinna się wówczas zmieścić.  
W zależności od wersji silnikowych Yeti  może być wyposażone w napęd 4x4 realizowany przez sprzęgło Haldex piątej generacji. Podczas prezentacji mieliśmy okazję sprawdzić go  na  leśnym torze przygotowanym specjalnie dla dziennikarzy.

Choć  wcale nie był łatwy, Yeti Outdoor radziło sobie z błotem, potężnymi wybojami czy karkołomnym zjazdem. Wciskając środkowy przycisk na desce rozdzielczej uruchamiamy elektroniczny system wspomagania ruszania pod górę i zjazdu z niej. Dzięki niemu jednostajnym, powolnym ruchem auto samoczynnie zjechało z ostrego, śliskiego  zbocza, a  rola kierowcy sprowadziła się jedynie do trzymania kierownicy i obserwacji drogi.  Skoda Yeti, Fot: Skoda

Paleta silników, jakie zamówić można do Yeti, jest spora. Klient ma do wyboru jeden z  trzech silników benzynowych serii TSI: 1.2/77kW, 1.4/90kW, 1.8/112 kW) i z czterech diesli TDI (1.6/77kW, 2.0/81kW, 2.0/103kW, 2.0/125kW). Najsłabsze jednostki oferowane są z napędem na przednią oś, mocniejsze także z napędem na dwie. Do wyboru jest skrzynia manualna lub automatyczna DSG (7-biegowa), możliwych kombinacji jest zatem sporo.

Ceny nowego Yeti, uwzględniając upust w wysokości 5 700 zł, zaczynają się od 59 250 zł za odmianę z silnikiem 1.2 TSI – to o 1000 zł mniej niż w przypadku poprzedniej wersji tego modelu. Najtańszy Yeti z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI CR 110 KM kosztuje 71 950 zł, natomiast podstawowa wersja Yeti z napędem na cztery koła i silnikiem benzynowym 1.8 TSI 160 KM to wydatek 80.500 zł.

Wybrane dane techniczne Skody Yeti i konkurentów:

Marka/model

Skoda Yeti 1.4 TSI Ambition

Opel Mokka 1.6 ECOTEC Essentia

Citroen C4 Aircross 1.6 Seduction

Cena (zł)

76850

67900

83000

Typ nadwozia/liczba drzwi

SUV / 5

SUV / 5

SUV / 5

Liczba miejsc

5

5

5

Wymiary i masy

     

Długość x szerokość x wysokość

4222 x 1793 x 1671

4278 x b.d. x 1658

4340 x 1799 x 1625

Rozstaw kół: przód/tył

1541 / 1537

1540 / 1540

1545 / 1540

Rozstaw osi

2578

2555

2670

Masa własna

1320

1260

1305

Pojemność bagażnika (l)

405

356

416

Pojemność zbiornika paliwa (l)

55

54

60

Układ napędowy

     

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

benzyna

Pojemność (cm3)

1390

1598

1590

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

przednia

przednia

przednia

Skrzynia biegów:

     

typ/liczba przełożeń

manualna / 6

manualna / 5

manualna / 5

Osiągi

     

Moc (KM) przy obr./min

122 / 5000

115 / 6000

117 / 6000

Moment obrotowy (Nm)

200

155

154

przy obr./min

1500-4000

4000

4000

Przyspieszenie 0–100 km/h (s)

10,6

12,3

11,4

Prędkość maksymalna (km/h)

185

170

183

Średnie spalanie (l/100 km)

6,4

6,5

5,9

Emisja CO2 (g/km)

148

153

135

Skoda Yeti, Fot: Skoda

Skoda Yeti, Fot: Skoda

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • bryan (gość)

    1000PLN tańszy to dowód zawyżonych cen poprzedniczki a nie kosztów ogólnych bo tysiąc to tyle co nic a 10000 to już można mówić o realnej"rzeczywistości"obniżki. Cena za 1,8 TSI to trzeba być poronionym by wydać kasę. 1.2 co prawda oszczędny, ale przy szybkiej jezdzie i forsowna jazda w terenie pozaszosowym to już tak różowo nie jest. Przesadzono nagminnie stwierdzeniem co cyt."Świetnie wygłuszona kabina umożliwia bezproblemowe prowadzenie rozmowy nawet przy prędkości rzędu 150-160 km/h."-brak mi sił by pęknąć ze śmiechu... A cyt."Nowa Skoda Yeti oferowana jest obecnie w dwóch wersjach: Yeti (miejska) oraz Yeti Outdoor (przeznaczona do jazdy poza nim)."to nic innego jak sprytne zakamuflowane m.in., że to nie typowy twardziel terenowy ani "korkowiec miejski" i tu majsztersztykowy marketing sprzedażowy wymyślił i moim zdaniem wdarł się"wirus teesisowski"jak znalazł oraz ekran stanowczo za nisko się znajduje co jest dla mnie niepraktyczne-totalna porażka, designerzy nie popisali się.

  • zbi (gość)

    mam go 2 lata i drugiego nie kupie zamroczyło mnie trochę(za frajerowalem się) przy zakupie za taka kase teraz bym miał w czym wybierac ///kolega kupil kia sportage trochę się smialem z niego a teraz mi szczeka opadla....

  • zbi (gość)

    auto dla frajerow........

  • bryan (gość)

    kia sportage z zewnątrz to takie sobie ale w samo w sobie w stosunku do "jetówy" jest lepszy i nie tylko "jetówki" są dla frajerów i wiem, że wielu posiadaczy nabrało się tylko wyglądem zewnętrznym, a pózniej żałowało kupna i co gorsza idzie kolejna rzesza frajerów i wkrótce potem wyrobią złą opinię nie nie tylko za same auto ale i łącznie z użeraniem się z serwisem. Przewiduję, że Śkoda albo zrezygnuje całkowicie następną kolejną odsłonę m.in. tego modelu albo diametralnie zmieni na inny model z innym silnikiem rzecz jasna bo na nie korzyść dla niej jest ...internet nie tylko.

  • gość (gość)

    ciekawe po co porównywać Skodę Yeti i Opla Mokka. To całkiem różne auta i segmenty. Yeti bliżej do Tiguana czy Rav4 niż do Mokka

  • alan2

    No właśnie prezentowany model to już wydatek ponad 75 tys, a za tą cene to raczej wybrałby jednak Tiguana podobna cena a jednak sporo wieksze

  • no_name (gość)

    -> gość: ciekawe po co porównywać Skodę Yeti i Opla Mokka. To całkiem różne auta i segmenty. Yeti bliżej do Tiguana czy Rav4 niż do Mokka Ponieważ oba samochody powstały na bazie aut miejskich Yeti na Fabii (VW Polo), a Mokka na ... chyba Corsie (płyta podłogowa z Punto)

  • Komentarz usunięty.
  • Komentarz usunięty.
  • Komentarz usunięty.
  • Komentarz usunięty.
  • Komentarz usunięty.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Skoda Yeti zdjęcia

Skoda Yeti dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Skoda Yeti Cena