Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Na drogach

Skrzyżowanie pełne słupków

Data publikacji: Autor: Motofakty.pl

- Każdorazowo decyzja o  ustawieniu  słupków jest podejmowana przez ZDM na wyraźny wniosek mieszkańców lub służb porządkowych. Słupki nie mają stanowić zagrożenia dla uczestników ruchu, tylko wzmóc element bezpieczeństwa i zachowania przepisów przez wszystkich kierowców - informuje na swojej stronie Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie. 

Fot. Tomasz Szmandra Niepoprawnie zaparkowane pojazdy są zmorą polskich ulic. Niestety równie dużym koszmarem są ustawiane przy drogach słupki. Na jednym z warszawskich skrzyżowań można się doliczyć ponad czterdziestu stalowych elementów.

- Każdorazowo decyzja o  ustawieniu  słupków jest podejmowana przez ZDM na wyraźny wniosek mieszkańców lub służb porządkowych. Słupki nie mają stanowić zagrożenia dla uczestników ruchu, tylko wzmóc element bezpieczeństwa i zachowania przepisów przez wszystkich kierowców - informuje na swojej stronie Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie. 

Fot. Tomasz SzmandraKażdy słupek kosztuje drogowców nawet kilkaset złotych. Z biegiem czasu konieczna staje się też ich konserwacja. Ustawianie wzdłuż ulic czy skrzyżowań kolejnych słupków nie zawsze korzystnie wpływa na bezpieczeństwo czy płynność ruchu.

Redakcja poleca: Szukamy drogowych nonsensów. Zgłoś się w plebiscycie i wygraj tablet!

Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, w której mogłyby utrudnić przejazd pojazdu uprzywilejowanego przez kompletnie zakorkowane skrzyżowanie lub uniemożliwić szybkie usunięcie z drogi uszkodzonego auta – zamiast na najbliższy, zwykle szeroki chodnik, trzeba wypychać je poza skrzyżowanie lub zostawić na jezdni.

- Każdorazowo decyzja o  ustawieniu  słupków jest podejmowana przez ZDM na wyraźny wniosek mieszkańców lub służb porządkowych. Słupki nie mają stanowić zagrożenia dla uczestników ruchu, tylko wzmóc element bezpieczeństwa i zachowania przepisów przez wszystkich kierowców - informuje na swojej stronie Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie. 

Fot. Tomasz SzmandraNiestety trzeba z przykrością stwierdzić, że kierowcy przyczynili się do nonsensu drogowego w postaci słupków przy ulicach. Pewien odsetek z nich lekceważy przy parkowaniu wszelkie przepisy – w tym wymagające zostawienia pieszym chodnika o szerokości przynajmniej 1,5 metra oraz ustawiania pojazdu przynajmniej 10 metrów od skrzyżowania. Nie wspominając nawet o zakazach zatrzymywania i postoju czy próbach jazdy po chodniku.

- Każdorazowo decyzja o  ustawieniu  słupków jest podejmowana przez ZDM na wyraźny wniosek mieszkańców lub służb porządkowych. Warszawa z racji tego, ze jest stolicą notuje znaczne większe natężenie ruchu niż w przypadku innych miast Polski. Aby dbać o bezpieczeństwo w ruchu drogowym ustawienie słupków jest nieodzownym elementem, który ma powstrzymać kierowców nie respektujących znaków drogowych i łamiących przepisy ruchu drogowego. Słupki nie mają stanowić zagrożenia dla uczestników ruchu, tylko wzmóc element bezpieczeństwa i zachowania przepisów przez wszystkich kierowców - informuje na swojej stronie Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie. Można długo debatować, czy są estetyczne i potrzebne. Trudniej kwestionować ich skuteczność.
 

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • k1 (gość)

    Szkoda, że autor nie wspomina, iż zwłaszcza w Warszawie ciągle ubywa miejsc parkingowych. Słupki są nie tylko na skrzyżowaniach, ale i w wielu innych miejscach, a ścieżki rowerowe powstają wszędzie i czasem bez sensu - w miejscach gdzie rowerzystów brak, (a jednocześnie obok są budynki mieszkalne, którym budowa ściżżki zabrała miejsca parkingowe)

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości