Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Słaba sprzedaż aut hybrydowych w Polsce

Data publikacji: Autor: żródło newseria.pl

Toyota Prius Plug-in, Fot: Toyota Brak ulg podatkowych i zachęt, np. w postaci bezpłatnego parkowania czy zniżek na autostradach, osłabia zainteresowanie samochodami hybrydowymi w Polsce. Największym problemem hamującym rozwoju tego segmentu jest wciąż wysoka cena takich aut. Dlatego producenci pokazują takie modele w naszym kraju w niewielkich seriach. Inaczej jest w USA i w Europie Zachodniej, gdzie samochody ekologiczne szybko zdobywają rynek.

Toyota Prius Plug-in, Fot: Toyota– Sprzedaż hybryd w Polsce idzie bardzo słabo, ponieważ użytkownicy tych samochodów nie mogą liczyć na żadne ulgi, na zniżki autostradowe, na bezpłatne parkowanie. Dodatkowo silnik hybrydowy, który ma pojemność powyżej 2 litrów, jest jeszcze obłożony wysoką, nieekologiczną akcyzą – krytykuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Stanisław Dojs, PR manager Volvo AutoPolska.

Nowe i sprowadzane zza granicy samochody są w Polsce objęte akcyzą zależną od pojemności silnika. Przy jednostce napędowej do 2 litrów akcyza wynosi 3,1 proc., a dla większych silników – aż 18,6 proc. Samochody, takie jak Volvo V60 Plug-in Hybrid, które są wyposażane w jednostki o pojemności 2,4 litra, nie mają szans na żadne ulgi lub inne zachęty.

Inaczej jest w krajach Europy Zachodniej. Na przykład w Holandii. Jak wyjaśnia Dojs, nabywcy samochodów normalnie płacą ponad 20-proc. podatek. Jednak za hybrydę wysokość podatku spada do ok. 7 proc. lub nawet do zera. Podczas pierwszej rejestracji samochodu trzeba także zapłacić tzw. podatek bpm. Jest on obliczany na podstawie emisji CO2 danego pojazdu. Dla aut emitujących mniej niż 88 g dwutlenku węgla na kilometr (dla silników benzynowych) lub 70 g na kilometr (dla diesli) władze wprowadziły zwolnienie z podatku. Dla porównania, przy rejestracji najmniej ekologicznych pojazdów (powyżej ok. 200 g CO2/km), wysokość podatku bpm przekracza 15 tys. euro.

 – U nas to będzie raczej taki gadżet dla kogoś, kto chce mieć ciekawy samochód, auto, które świetnie przyspiesza, którym można wjechać na przykład do wielkiego loftu bez konieczności jego wywietrzenia potem, bo samochód może poruszać się tylko na prąd – ocenia Dojs. – Będziemy mieli premierę takiego modelu na rynku w Polsce. To krótka seria 20 sztuk, która zostanie wprowadzona bardziej ze względów wizerunkowych, żeby pokazać, że i w tym obszarze Volvo ma dużo do zaoferowania.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • bryan (gość)

    Polscy kierowcy nie są tacy durni by np.hybrydówki kupować nie dla tego, że są drogie tylko dlatego, że umieją liczyć jakie koszty będą w przyszłości oraz wiedzą iż o niebo trudniej potem sprzedać ze względu na serwis i części a o akumulatorach nie wspominając i kończąc na tym to jeszcze ta technologia jest w powijakach. Do momentu klarownej technologii hybrydowo-elektrycznej nastała złota era silników wolnossących (bez przeklętych turbo na świecie) np.znakomite fenomenalne silniki benzynowe Mazdy Skyaktive (Japończycy doskonale wiedzą, że producent aut NIE MOŻE ew.nabywcy doprowadzić do wyssania z forsy na serwis by klient był zadowolony a za tym idzie wyższa wartość auta na długie lata. Mercedes wychodzi z benzynowych wozideł z turbinami by nie popełnić błędy VW+grupa, która jest droga jak cholera np.z gołym wyposażeniem Passat z nietrwałym dożywotnio turbiną = cenie Mazdy 6 z lepszym wyposażeniem i z lepszym prowadzeniem ze świadomością iż nie martwisz się o turbinie bo go nie ma.

  • anna (gość)

    ja jeżdżę priusem plugin i uważam, że to się kalkuluje nawet na polskie realia. na samym silniku elektrycznym moge przejechać do 20km, wiec mogę zawieźć dzieci do szkoły i dojechac do pracy i nie zużywam kropli benzyny, ktora jak wiadomo co chwile drożeje

  • Jen (gość)

    pojawią się ulgi to wzrośnie sprzedaż, ale to trzeba zmienić sposób myślenia wielu ludzi aby to się stało, ja jestem dumny posiadaczem auris, i nie uważam, że to tylko gadżet

  • felix (gość)

    Sprzedaż wzrośnie ale trzeba tropem innym państw dać ulgi dla tych co chcą jezdzić hybrydami. Niech zmniejszą podatki, pozwolą jezdzić buspasami a kupuję priusa :-)

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości