Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Słone rekordy

Data publikacji: Autor: (pim)

Fot. Chevrolet: Model Cobalt SS w wersji cywilnej rozwija moc 205 KM. Przygotowany do bicia rekordów silnik auta osiąga 700 KM! Nic tak nie wspomaga sprzedaży sportowego samochodu, jak rekordy, którymi można się szczycić.

Nawet jeżeli specjalnie przygotowany do wyczynowej jazdy samochód budową niewiele przypomina seryjne auto, to splendor spływa także na jego „cywilnego” krewniaka.

 Fot. Chevrolet: Model Cobalt SS w wersji cywilnej rozwija moc 205 KM. Przygotowany do bicia rekordów silnik auta osi±ga 700 KM!

General Motors bije kolejne rekordy prędkości podczas wyścigów na dnie słonego jeziora Bonneville, niedaleko Salt Lake City. Od lat odbywają się tam zawody, wyścigi na 1/4 mili i bite są kolejne rekordy prędkości. W ciągu wieloletnich zmagań wytworzono kilkanaście różnych klas samochodów, ale w imprezie biorą także udział motocykle. Doroczne wyścigi Bonneville Speed Week trwają tydzień i gromadzą rzesze fanów, przyjeżdżających tam co rok.

 

Podczas tegorocznej edycji wyścigów tryumfowało General Motors z silnikiem ECOTEC, który w swojej klasie dał zwycięstwo Chevroletowi Cobalt SS. Dwulitrowy silnik był oparty o seryjną jednostkę ecotec montowaną w rynkowym Cobalcie (teoretycznie), ale oba dzieli bardzo wiele. W seryjnym samochodzie zawory są aluminiowe, w wyczynowym tytanowe. Wyczynowe auto ma także wyższy stopień sprężania i maksymalne obroty na poziomie 10 500 (w seryjnym przy 6450 obrotach elektronika odcina dopływ paliwa), nie ma natomiast katalizatora. Zmieniono także zasilanie z benzyny na metanol. Dzięki temu wyczynowy silnik osiąga moc ponad 700 KM! Cobalt z tym silnikiem może osiągnąć prędkość ok. 550 km/h. Wcześniej auta takie jak Cobalt były zwykle napędzane tradycyjnymi silnikami osiągającymi maksymalnie ok. 600 KM, co dawało im teoretyczną prędkość poniżej 500 km/h. Kierowany, a może raczej pilotowany przez znanego (w Ameryce) kierowcę Nelsona Hoyosa Cobalt SS przekroczył prędkość 390 km/h. Poprzedni rekord w jego klasie wynosił niecałe 350 km/h i należał od roku do innego samochodu General Motors, Saturna ION Red Line.

 

Wyczynowe coupe Chevroleta ma także częściowo europejski rodowód. Zawieszenie pojazdu konstruowano w Niemczech i testowano na torze wyścigowym Nurburgring.

 

Fot. Chevrolet: Model Cobalt SS w wersji cywilnej rozwija moc 205 KM. Przygotowany do bicia rekordów silnik auta osiąga 700 KM!

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości