Social Media nie dla kierowców

źródło: Mototarget.pl
Fot: Mercedes-Benz
Fot: Mercedes-Benz
Ministerstwo Transportu w USA zwróciło się do producentów z prośbą o ograniczenie technologii rozpraszających kierowców w czasie jazdy.

Samochód już dawno przestał być wyłącznie środkiem transportu. Słowem

Fot: Mercedes-Benz
Fot: Mercedes-Benz

klucz stała się komunikacja, a jej rozwój podsyca nowoczesna technologia. Już nie tylko nawigacja i telefon komunikują się z samochodem, ale coraz częściej odpowiednie rozwiązania pozwalają śledzić media społecznościowe czy też korzystać z pełnych zasobów sieci. Oczywiście producenci starają się projektować swoje urządzenia i oprogramowanie tak, aby jak najmniej rozpraszać kierowcę. Niestety często nie daje to pożądanego rezultatu.

Dlatego Ministerstwo Transportu USA postanowiło wezwać producentów samochodów do działań, które mogłyby zatrzymać rozwój technologii komunikacyjnych odwracających uwagę kierowców. Założenie wydaje się słuszne, jednak jego realizacja praktycznie niemożliwa. Osoby, których samochody nie łączą się z internetem, zawsze mogą skorzystać chociażby z telefonu.

Wytyczne przygotowane przez Ministerstwo transportu będą teraz omawiane: 60-dniowe konsultacje społeczne, rozmowy z producentami i grupami naukowymi mają pomóc w wypracowaniu odpowiedniego podejścia do zmieniającej się rzeczywistości.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty