Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sportowy Jaguar F-Type w Paryżu

(ip)
Premiera Jaguara F-Type w Paryżu Fot: Jaguar
Premiera Jaguara F-Type w Paryżu Fot: Jaguar
Nowy, dwumiejscowy, samochód sportowy Jaguara – model F-Type, został zaprezentowany w Paryżu w ramach trwających Targów Motoryzacyjnych. Jaguar F-Type z montowanym silnikiem z przodu i napędem na tylne koła ma nadwozie typu cabrio.

W ofercie dostępne będą trzy modele – F-Type, F-Type S oraz F-Type V8S, napędzane odpowiednio nowym silnikiem Jaguara

Premiera Jaguara F-Type w Paryżu Fot: Jaguar
Premiera Jaguara F-Type w Paryżu Fot: Jaguar

3,0-litrowym benzynowym V6 z doładowaniem w dwóch wersjach 340KM i 380KM oraz 5,0-litrowym benzynowym silnikiem V8 z doładowaniem oferującym aż 495KM i 625Nm. Wszystkie silniki współpracują z ośmiobiegową skrzynią biegów QuickShift, która może być sterowana za pomocą centralnie zamontowanego pokrętła SPORTSHIFT, bądź manetek przy kierownicy.

Topowy model Jaguara F-Type V8S przyspiesza od 0 do 100 km/h 4,3 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 300 km/h. Model F-Type S z 380-konnym silnikiem V6 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 275 km/h, natomiast Jaguar F-Type przyspiesza do setki w 5,3 sekundy i do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej wynoszącej 260 km/h.

Linie nadwozia są wzbogacone technologicznymi elementami, jak mechanicznie uruchamiany spojler i klamki do drzwi. Wnętrze nowego Jaguara koncentruje się wokół kierowcy, dzięki odpowiedniej architekturze asymetrycznej kabiny. Zróżnicowanie na część kierowcy i pasażera widoczne jest dzięki konsoli środkowej oraz przez zastosowanie różnych materiałów wykończeniowych po obu stronach kabiny. Czerpiąc inspirację z kokpitów samolotów myśliwskich, przyciski są ergonomicznie pogrupowane według funkcji. Lotnicze inspiracje można znaleźć także w kształcie selektora SPORTSHIFT skrzyni biegów.

Konstrukcja Jaguara F-Type oparta jest na architekturze czwartej generacji z lekkiego aluminium. Dla inżynierów Jaguara priorytetowe było zaprojektowanie nadwozia, które zapewni sztywność przy manewrowaniu i skręcaniu samochodu dla maksymalizacji przyczepności oraz zwinności jazdy. Wokół sztywnej konstrukcji aluminiowej zostały zoptymalizowane wszystkie systemy pojazdu, w tym układ kierowniczy, hamulce oraz układ napędowy. Aktywny tylny spoiler uruchamiający się przy większych prędkościach pozwala poprawić docisk samochodu o 120 kg. Oba modele S dla podkreślenia sportowego ducha samochodu posiadają aktywny system wydechowy i opcjonalny program Dynamics, zawierający m.in. licznik czasu okrążenia oraz G-meter.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty